Kavereita kylään kello 22??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsyttääkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meille sais kyllä tulla vielä tohon aikaan jos vaan seuraavana päivänä ei olis työaamu. Se ei vieraiden tuloa meidän puolesta estä, että taapero saattaa herätä seiskalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
On meillä piipahtanut tuohonkin aikaan ihmisiä. Ja jopa tullut yökylään.
Olemme mieheni kanssa iltavirkkuja, joten valvomme ilman vieraiden läsnäoloakin vähintään yhteen asti yöllä.

Näin meilläkin tuppaa olemaan, että ei ennen puoltayötä ainakaan nukkumaan mennä.

Kyllä meille voi tulla kymmenenkin jälkeen, jos itse ollaan vaan vielä valveilla. Kun kuitenkin yleensä miehenkin kanssa valvotaan puolille öin. Niin samahan se on kenen kanssa sitä valvoo. Mä alan kyllä itse sitten vihjailemaan, että alkaapa väsyttämään tai hitto kun pitää aamulla herätä aikaisin. Jos näyttää siltä, että kaverit alkaa viipymään liian kauan. Yleensä mun kaverit tajuaa sitten pikkuhiljaa lähteä. Eikä meiltä tarvitse myöskään lähteä, jos lapsen uniaika koittaa. Toinen meistä käy laittaa lapsen nukkumaan ja ilta jatkuu sen jälkeen vieraiden kanssa normaalisti. Yksi valvottu ilta sinne tänne, ei se kaada maailmaa. Ottaa sit vaikka seuraavana päivänä päikkärit!

Olisit vaan sanonut suoraan ettei käy jos ei sovi teille.

Minä olisin iloinen jos joku haluais tulla meille tuohon aikaan; kun lapset on jo nukkumassa niin sais jutella rauhassa jne. Kun vieraat käy illalla niin silloin on aina kaikenlaista muuta häsellystä ja iltapalan jälkeen joutuu sanomaan vieraille että voisitteko lähteä kun lapset ei muuten rauhoitu nukkumaan.

Meilläkin tosin kyllä ihan arkenakin valvotaan miehen kanssa vähintään puoleenyöhön vaikka olis se työaamu seuraavana päivänä.

Nyt oon pojan kanssa kaksin kotona ja eilenkin ihan vapaaehtoisesti katoin Frendejä ja kudoin puoli kolmeen yöllä... vaikka tiesin, että aamulla on viimeistään kasilta herätys

Musta on rikkaus lukea täältä miten erilaisia me vanhemmatkin ollaan. Toiset ihan tosissaan sanoo, että luulis nyt kaikkien tajuavan ettei lapsiperheeseen mennä kylään enää klo 19.30 jälkeen ;).
Meillä on joitakin kaverilapsiperheitä joiden kanssa istutaan välillä iltaa ja ollaan yökylissä. Lapset laitetaan omaan tahtiinsa nukkumaan ja aamulla on aina ainakin muutama virkku aikuinen sitten hoitamassa. Minusta on paljon hauskempaa ettei tarvitse kellon kanssa katsoa ja pingottaa viikonloppuisin, juhlapyhinä jne.

En ottais meille tällä hetkellä noin myöhään kylään, asutaan kolmiossa ja kaikki äänet kantautuu makkariin.. Lapsi 1 v ja herkkäuninen :ashamed: mutta tulevaisuudessa kun asutaan omakotitalossa, meillä saa olla kyllä vieraita yli 22 saakka. Vähän ehkä ihmetyttäisi, jos vieraat tulisivat vasta tuohon aikaan. Joko ne sun kaverit tuli AP?

no meille sais kanssa tulla...vauva nyt nukkuu kuitenkin miten sattuu ja taapero menee kympin jälkeen unille oli vieraita tai ei. välillä istutaan kolmeen-neljäänkin kavereiden kanssa, puoleen yöhön useinkin. mua jotenkin ärsyttää nää paikat missä pitää "hiljentyä" jo seiskan aikaan, eikö ne lapset voi opettaa menemään nukkumaan vaikka aikuiset vielä jutteliskin??

btw; mä oon aina inhonnut noita määritelmiä "ihmisten aikoihin pitäis olla nukkumassa" ym., kuka se on toisille sanomaan mitkä nyt sit on ihmisten aikoja? ;) kukin tyylillään, eiköhän jokainen tajua sen rytmin kuntoon laittaa siinä vaiheessa kun ollaan aamuisin pakosti johonkin heräilemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on klo 22 ovet tiukasti lukossa. Kyllä vieraita saa tulla ja käydä mutta kellon aika pitää olla järkevä!

Jatkan. Pienimmät lapset nousevat aamulla varhain ja tarvitsen itse kunnon unet. Onneksi ystävillä on itselläänkin lapsia ja noin myöhään ei kyläillä puolin eikä toisin :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tindy:
Meillä kaverit tulee melki aina tohon aikaan :D Sopii meille kyllä erinomaisen hyvin. Meidän muksu on 1,5v ja laittaa nukkumaan puolenyön aikaan ja herää sit 11-12 aikaan aamulla, eli mekin saadaan sit nukkua pitkään :)

ohhoh..ompas teillä omintakeiset rytmit. meillä kyllä lapsi menee nukkuu jo viimeistää klo20. ja samanikäinen lapsi meillä...kyllä jonkinmoiset ihmisten ajat pitäis olla jo ton ikäsellä.....no siinä lapsi missä vanhemmat...

Nii et heti kun ei jollain oo samanlaiset rytmit kuin teillä niin sit on omintakeista??? Kuka sen on sanonu et pikkulapsen jonka ei aamulla tarvii mihinkään lähteä pitäis mennä illalla 7-9 aikaan nukkuun ja herätä sit aamulla kukonlaulun aikaan?

Kun meidän esikoinen oli vauva niin hän ei suostunu nukahtamaan ennenkuin mekin miehen kanssa mentiin nukkuun ja iltavirkkuja kun ollaan niin meni 12-01 asti, tyttö sit aamulla nukkui 10-11 asti kun tosiaan ei tarvinnut mihinkään lähteä.

no meille sais kanssa tulla...vauva nyt nukkuu kuitenkin miten sattuu ja taapero menee kympin jälkeen unille oli vieraita tai ei. välillä istutaan kolmeen-neljäänkin kavereiden kanssa, puoleen yöhön useinkin. mua jotenkin ärsyttää nää paikat missä pitää "hiljentyä" jo seiskan aikaan, eikö ne lapset voi opettaa menemään nukkumaan vaikka aikuiset vielä jutteliskin??

btw; mä oon aina inhonnut noita määritelmiä "ihmisten aikoihin pitäis olla nukkumassa" ym., kuka se on toisille sanomaan mitkä nyt sit on ihmisten aikoja? ;) kukin tyylillään, eiköhän jokainen tajua sen rytmin kuntoon laittaa siinä vaiheessa kun ollaan aamuisin pakosti johonkin heräilemässä.

peesi

Mulla aikanaan samanlainen kamu...tulivat miehensä kanssa meille ja juteltiin, pelaisltiin ja sit he tokasivat että ois vähän nälkä, viittikkö laittaa jotain leipiä. Joskus yhen aikaan yöllä tajusivat lähteä... hoh...

mä just äsken ajattelin et voi kun ois joku joka tulis vaikka mun kans pelaan jotain tai kahville tai jotain, mut kun ei ole sellasia kavereita täällä "vieraalla maalla" (niin no kaks vuotta täällä jo asuttu kyllä, mutta kummasti ei vaan saa sellasia ystäviä ku siellä tutulla paikkakunnalla oli )

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja tindy:
Meillä kaverit tulee melki aina tohon aikaan :D Sopii meille kyllä erinomaisen hyvin. Meidän muksu on 1,5v ja laittaa nukkumaan puolenyön aikaan ja herää sit 11-12 aikaan aamulla, eli mekin saadaan sit nukkua pitkään :)

ohhoh..ompas teillä omintakeiset rytmit. meillä kyllä lapsi menee nukkuu jo viimeistää klo20. ja samanikäinen lapsi meillä...kyllä jonkinmoiset ihmisten ajat pitäis olla jo ton ikäsellä.....no siinä lapsi missä vanhemmat...

TÄH? Mitä ihmettä se haittaa jos lapsella on vähän myöhäisempi rytmi, jos on kotihoidossa!!?? Tätä minä olen aina ihmtetellyt, miten superäidit jaksaa motkottaa ja ihmetellä, kun meilläkin taapero menee nukkumaan 21.30-22 aikoihin, että oohhhooo miten hän niin myöhään vasta, kyllä meidän lapsi nukkuu jo täysillä kl 20 aikaan!!!!!!!! ENTÄS SITTEN???????!! Pääasia että lapsi saa tarpeeksi unta ja on rytmi. ERIASIA jos lapsella aamulla hoitoon lähtö.
Piste.Olen puhunut.

Kaipa tänne saisi tulla. Mä väsyn yleensä ennen puolta yötä, mutta jos olisi vaikka miehen kaverista kyse, niin mä voin mennä nukkumaan ja jättää miehet turisemaan keskenään.

peesi

meillä itse asiassa on monesti niin, että vieraammat vieraat katselevat iltavirkkua taaperoa ja kysyvät, että tarvitseeko heidän lähteä jotta lapsi rauhoittuu nukkumaan. :D tuohon tulee aina vastattua se sama, että kyllä se sitten nukahtaa kun sänkyyn laitetaan.. tietysti sängyssä hetken kuuntelee vielä aikuisten juttuja, mutta niinpä sitä itsekin lapsena teki. muistan että oli jotenkin turvallinen olo nukahtaa kun ääniä vielä kuului. :) äänillä nyt tietysti tarkoitan normaalia juttelua ja ehkä viinilasillista, en mitään kännäämistä.

Yhteistyössä