Kaveri loukkaantui kun en huolinutkaan mukaan shoppailemaan :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh?

Vieras
Kysyin häntä viime viikolla mukaan shoppailemaan kunhan mies on tullut töistä kotiin. Olen ollut pari viikkoa aikalailla pyöreitä päiviä lasten (2-, 4- ja 5-v) kanssa kotona ilman autoa, joten tuntui että kaipaan vähän muutakin ja kaverin seuraa.

Kaveri vastasi tekstarilla, että voi lähteä, mutta hänen pitää ottaa 11kk ikäinen vauvansa mukaan. 2- ja 5-vuotiaat lapsensa hän voi jättää miehelleen. Kaveri kysyi tekstarissa, sopiiko että hän ottaa kolmannen lapsen mukaan.

En lämmennyt ajatukselle, vaan halusin mennä mielummin yksin rauhassa kuin rattaita työntelevän kaverin kanssa, koska lapsensa ei kuitenkaan viihdy kaupoissa ja jutustelusta tms ei tule mitään. Vastasin mielestäni ystävällisesti, että koska olen joutunut olemaan paljon lasteni kanssa kotona, kaipaan tuulettumista shoppaillen rauhassa ilman lapsia. Ja ehdotin, että menemme kaverin kanssa joskus toiste.

Nyt kaverista ei ole kuulunut mitään viikkoon :/ Ei vastaan viesteihin, jossa kysyn mitä kuuluu, eikä muihinkaan.

En kommentoi kaverisi suuttumista, mut ite oisin ehkä jo kysyessäni sanonut että haluan lähteä "lapsettomalle"" shoppailureissulle, joten pääsetkö mukaan yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Kökkö juttu. :/

iksei se kaveri muuten olisi voinut jättää sitä 11kk ikäistä myös sinne isän hoiviin?

Jokatapauksesssa ymmärrän sinua!

Kaverini on raahannut mukanaan kaikkia lapsiaan melkein siihen reilun 2v ikään asti, koska ei ole halunnut jättää lapsia miehensä "vaivoiksi". On kiinni vauvassaan kuin liimattuna eikä anna miehensä hoitaa vauvaa koska vain hän itse osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

iksei se kaveri muuten olisi voinut jättää sitä 11kk ikäistä myös sinne isän hoiviin?

Kaverini on raahannut mukanaan kaikkia lapsiaan melkein siihen reilun 2v ikään asti, koska ei ole halunnut jättää lapsia miehensä "vaivoiksi". On kiinni vauvassaan kuin liimattuna eikä anna miehensä hoitaa vauvaa koska vain hän itse osaa.

Sitten olis varmaan kannattanu pyytää toista kaveria mukaan, jos tuo oli tiedossa. Mua henk. koht. ottaa päähän ne äidit, jotka on olevinaan niin supermammoja, että tenavassa on oltava kiinni 24/7. Ei muka edes isälle voi jättää. No, tapansa kullakin, mutta aika yksipuolista on elämä, jos ei missään käy ilman lasta.

Höh.

Mutta tästä tietoisena varmaan osasit jo arvatakin ettei hän kuitenkaan lähtisi tällaiselle aikuisten shoppailureissulle? Kannattaa varmaan kysyä jotain muuta mukaan tuollaisiin juttuihin.

Alkuperäinen kirjoittaja höh?:
Nyt kaverista ei ole kuulunut mitään viikkoon :/ Ei vastaan viesteihin, jossa kysyn mitä kuuluu, eikä muihinkaan.
Anna mököttää, jos ei ymmärrä.

Varmaan hän odotti kovasti shoppailuanne, mutta täytyyhän sekin ymmärtää, jos sulla oli mielessä nimenomaan sellainen tuuletusshoppailu.

Mulle on tosi vierasta tällaiset möksähtelyt. En itse ota helposti nokkiini, ja kavereiksikin on siunaantunut sellaisia, jotka ymmärtää.

Höh.

Mutta tästä tietoisena varmaan osasit jo arvatakin ettei hän kuitenkaan lähtisi tällaiselle aikuisten shoppailureissulle? Kannattaa varmaan kysyä jotain muuta mukaan tuollaisiin juttuihin.

Hän on joskus harvakseltaan saattanut lähteä hetkeksi kaupungille mukaan, jos on jättänyt vauvansa siskolleen tai hänen vanhempansa ovat käymässä. Siksi kysyin toiveikkaana. Tosin olisi pitänyt sanoa heti alussa, että toivon hänen lähtevän yksin ja että teemme "aikuisten reissun".

Hän on joskus harvakseltaan saattanut lähteä hetkeksi kaupungille mukaan, jos on jättänyt vauvansa siskolleen tai hänen vanhempansa ovat käymässä. Siksi kysyin toiveikkaana. Tosin olisi pitänyt sanoa heti alussa, että toivon hänen lähtevän yksin ja että teemme "aikuisten reissun".

Ok. Vähän tyhmä kysymys mutta minkä ihmeen takia hän voi luottaa vauvan äidilleet tai siskolleen muttei miehelleen joka kuitenkin on lapsen isä, asuu samaa taloutta ja varmaan enemmän lapsen arjessa mukana kuin nuo edellämainitut? Liekö sitten ihan puhtaasti sukupuolikysymys vai ihan yleinen tarve pitää miestään ala-arvoisempana...

Ok. Vähän tyhmä kysymys mutta minkä ihmeen takia hän voi luottaa vauvan äidilleet tai siskolleen muttei miehelleen joka kuitenkin on lapsen isä, asuu samaa taloutta ja varmaan enemmän lapsen arjessa mukana kuin nuo edellämainitut? Liekö sitten ihan puhtaasti sukupuolikysymys vai ihan yleinen tarve pitää miestään ala-arvoisempana...

Hmm...en osaa sanoa koska en ole ikinä suoraan kysynyt. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että hän uskoo ettei miehet pysty hoitamaan lapsia yhtä hyvin kuin äidit. Esim hän on joskus sanonut, ettei edes oleta, että hänen miehensä osaisi pakata lasten hoitoreput ja viedä lapsia päivähoitoon. Kai tämä on jokin mystinen äiti-juttu?

Hmm...en osaa sanoa koska en ole ikinä suoraan kysynyt. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että hän uskoo ettei miehet pysty hoitamaan lapsia yhtä hyvin kuin äidit. Esim hän on joskus sanonut, ettei edes oleta, että hänen miehensä osaisi pakata lasten hoitoreput ja viedä lapsia päivähoitoon. Kai tämä on jokin mystinen äiti-juttu?

:/ Ikävä tilanne miehelle jos saa kokoajan kotona kuulla ettei kykene edes omia lapsiaan hoitamaan.

Yhteistyössä