Kaveri menee viidettä kertaa kihloihin, ja lahja pitäisi hankkia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse ei pidetty kihlajaisia, työkaverit lähettivät kortteja ja pikkujuttuja tyyliin kaulin ja joku vanhempi sukulainen vaasin. Muuttaako kihlapari edes saman katon alle, tupareihin olisi jotenkin luontevampi keksiä lahjaa?

Kaikkein vaikeinta on olla piruilematta. Keksin niin miljoona heittoa tuohon.

"Eikö ois kätevintä käyttää samaa sormusta nii ei aina tarvi ostaa uutta!"
"Sä oot niin aikaansaava noiden kihlausten suhteen!"
"Sun pitäis kerätä nuo kaikki sun elämäs miehet samalla kertaa yhteen, säästäis paljon aikaa ja vaivaa jos pidettäis yhdet isot kihlajaiset kaikille"
"Joko mun kanta-asiakaskortissa on tarpeeksi leimoja ilmaseen kihlajaisiin osallistumiseen?"
Jne jne jne. Niitä oikein tulvii päähäni!

Tuo on niin paras :D

Ylipäätään aika suurellisia lahjatoiveita, yleensäkin tuollaisia juttuja toivotaan häälahjoiksi ja silloinkin joku hotelliyö on aika tyyris lahja ihan vaan kavereilta jollei sitten isompi poppoo maksa sitä kimpassa.

Ei onnistu, koska kaverini mieltää häiden olevan edessä sitten joskus jos on. Ei siis yhdistä lainkaan kihlausta häihin ja sanoo että naimisiin menee vasta sitten jos mies kosii joskus.

Mä olen vanhanaikainen ja pidän omituisena sitä, että asia esitetään muodossa "Mennäänkö kihloihin?" Kihloihinhan mennään, kun joku kosii ja siihen vastataan myöntävästi.

Enkä mä käsitä sitäkään, että ensin seurustellaan jotenkin "kevyesti" ja sitten kihlaudutaan ja homma on sitä myöten vasta vakavaa. Mitä ihmettä se semiseurustelu siinä ennen kihlautumista sitten on?

Mä ymmärrän ap:ta ja hänen haluaan sanoa jotain aiheesta. Ap on suorastaan lehmänhermoinen, kun ei ole vielä valistanut ystäväänsä jotenkin sivumennen ja vahingossa, että mitä se kihlautuminen oikein tarkoittaa. Mullakin kyllä niin syyhyttäisi kuitata jotakin...

Juhlissa jättäisin piruilut väliin enkä oikein muutenkaan usko sellaisen kommunikoinnin tehoon. Ystävän kanssa (samoin siskon tai veljen kanssa) varmasti olisin jo ajat sitten ottanut esille aiheet seurustelu, sitoutuminen, kihlautuminen, parisuhde, tunteet jne. Jos kyse on kaverista tai kaukaisemmasta sukulaisesta jättäisin kihlajaiset ja lahjan väliin.

Me ainakin yhessä miehen kanssa päätettiin mennä kihloihin, varsinaista kosintaa ei ollut ja ainakin ite tykkäisin jos sitten ennen häitä 'kosisi' jollakin tapaa. Eikä siinä vissiin mitään aikarajaa ole että pakko vuoden sisällä mennä naimisiin, me mentiin 2008 kihloihin ja ei olla vieläkään häitä juhlittu, tosin oltiinkin alaikäisiä molemmat (nyt 20v). Häitä ois tarkotus viettää ensvuoden puolella.

Siskotkaan ei varsinaista kosintaa saaneet kun vasta vähän ennen kun menivät naimisiin, itekin silloin kyllä ihmettelin kun kuulin että siskon mies kosi tätä että eikös ne olleet jo kihloissa :D

Mitään kihlajaislahjoja en oo ite saanut, enkä oo kyllä pyytänytkään, enkä kyllä ala vaatimaan häälahjojakaan..

Ite en varmaan tossa tilanteessa osais olla hiljaa, varmaankin yrittäisin nätisti sanoa toiselle että hei c'mon jotain rajaa tohon touhuun, ei kovin hyvin mene jos ne lahjat on tärkeintä eikä se itse kihlaus.. Muutenkin lahjojen kinuaminen on säälittävää, mutta se että niitä kinutaan jo viidettä kertaa samasta syystä on jo naurettavaa.
Jos ei ole mitään aikomustakaan mennä naimisiin/ei ole varma meneekö niin eihän se ole mikään kihlaus edes, joten en kyllä lahjaakaan veisi..

[QUOTE="mmm";26465189] Ystävän kanssa (samoin siskon tai veljen kanssa) varmasti olisin jo ajat sitten ottanut esille aiheet seurustelu, sitoutuminen, kihlautuminen, parisuhde, tunteet jne.[/QUOTE]

Onhan tuosta puhuttu. Olen muutamaankin otteeseen kohteliaasti kommentoinut että kihlajaiset yleensä mielletään lupaukseksi tulevasta avioliitosta. Kaveri on tähän kommentoinut aina että se nyt vaan on tulkintakysymys, jotkut vanhat ihmiset ehkä sen ottaa niin ja että voihan hän naimisiinkin mennä, jos se mies nyt vain edes kosisi. En tosiaan kehtaa alkaa ihmistä loukkaamaan, kun muuten on hyvä tyyppi. Ja juhlien väliinjättö voisi olla kaveristani aika loukkaavaa. Ja onhan se toki kiva oallistua juhliin joihin on todella panostettu, joihin saa kunnolla laittautua ja kaikkea.

Ehkä hän sitten olettaa että kun on kihloissa niin se on miehelle ikäänkuin lupa kosia tai jotain. En tosiaan oikein ole saanut selkoa että miksi jokaisessa suhteessa pitää mahdollisimman nopeasti rynniä kihloihin. Teininä ainakin viehätti se itse sormus ja se että kihlautuminen oli hyvin harvinaista kaveripiirissäni, se oli uutta ja erikoista. Nyttemmin ei enää voi käyttää samaa ajatusmaailmaa.

Minä tekisi kaverille "kihlajaiskortin" jossa raamatunpätkä lauseineen kihlojen merkityksestä ;)
ja laittaisin loppuun että sitten kun hän "oikeasti" menee kihloihin ja siitä vihille niin muistaisin sitten paremmalla häälahjalla ;)

Ongelma halvan lahjan ostamisessa on nimenomaan se että kaveri odottaa isoja ja kalliita lahjoja, kun on juhlaakin niin tohinalla järjestänyt. Halvan lahjan tuojasta säpistään varmasti ilkeämielisesti selän takana ja saattaa se siitä loukkaantuakin, jos hänen "suurta päiväänsä" ei kyllin arvosteta. Enkä voi edes vedota mihinkään huonoon taloustilanteeseen.

Häistä on turha kysellä, kun tuo on sitä mieltä että kihlat ei mitenkään liity häihin ja että naimisiin menevä vasta kun mies on kosinut. -_____-

miksi sun täytyy mielistellä sitä sun kaveria? ja pelkäät että muut puhuu susta pahaa jos tuot liian halvan lahjan...no ei sullakaan niin vahvasti sitten mene :(

Ei liity varsinaiseen aiheeseen, mutta kaverini on pitänyt varmaan kymmenet tuparit jos riittääkään. Opiskeluaikana se muutti pari kertaa vuodessa ja vieläkin kerran vuoteen. Joka kerta isot tuparit ja paljo vieraita kutsuttu. Suoraan vihjailee tuparilahjaideoita ja ei mitenkään edullisia. Lisäksi hänen oma panostuksensa tupareissa melko heikko. Tyyliin omat juomat mukaan ja tarjolla muutama sipsipussi. Olen ollut melko usein estynyt menemästä... :)

Yhteistyössä