Kaveri menee viidettä kertaa kihloihin, ja lahja pitäisi hankkia....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta olisi hauska kerta kerralta lyödä enemmän ja enemmän "yli".
Viidensissä kihaljaisissa voisin antaa jotain pysyvää "tulevaisuuden puutarhaansa, jossa lapsensa yhdessä kirmailevat" ja sitä ojentaessani pitää pitkän puheen rakkauden ikuisuudesta ja valintoojen vastuullisuudesta.

:)

Hei, tässä se olikin (hyvä, Mummeliisa :D), joku hedelmäpuun (omena, päärynä, kirsikka) taimi. 'Voitte tän istuttaa pihalle ja sitten yhdessä vanhoina istua sen varjossa ja hedelmiä mutustaessanne muistella kihlajaisia ja nuoruuttanne yhdessä' ;)!

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Jättäisin kihlajaiset väliin. En menisi piruilemaan, koska kaikesta huolimatta on mahdollista, että tällä kerralla onnistuu ja sitten olisit piruilijana pelkästään naurunalainen. Kaverisi suhteethan ovat kuitenkin olleet kaiken aikaa pitenemään päin... Tosin suhteen alkaminen pettämisellä ei lupaa hyvää.

minä ostaisin jotain keräilysarjaa.. Ja täydentäisin sitä aina kun kaveri menee uudelleen kihloihin.. Kyllä sitä alkais joissain kihlajaisjuhlissa raksuttamaan kun tuot taas samaa sarjaa :D "kohta koko sarja on täysi" :D :D

[QUOTE="dodo";26463725]minä ostaisin jotain keräilysarjaa.. Ja täydentäisin sitä aina kun kaveri menee uudelleen kihloihin.. Kyllä sitä alkais joissain kihlajaisjuhlissa raksuttamaan kun tuot taas samaa sarjaa :D "kohta koko sarja on täysi" :D :D[/QUOTE]

Koko sarja valmiiksi kotiin ja siitä sitten kaverille yksi kerrallaan aina uuden kihlautumisen yhteydessä

esimerkiksi

http://3.bp.blogspot.com/_dWHz1enpjbw/TUStPrPgVEI/AAAAAAAAng4/_DcJQH7IfgI/s1600/DSC09091.JPG

[QUOTE="dodo";26463725]minä ostaisin jotain keräilysarjaa.. Ja täydentäisin sitä aina kun kaveri menee uudelleen kihloihin.. Kyllä sitä alkais joissain kihlajaisjuhlissa raksuttamaan kun tuot taas samaa sarjaa :D "kohta koko sarja on täysi" :D :D[/QUOTE]

Tämä oli kyllä kieltämättä hyvä XD

Kyllähän minä toivon aina että kaverini löytäisi ihan oikeasti sen Oikean jonka kanssa jakaisi vuosikymmeniä. Ja olen kyllä aina onnellinen hänen puolestaan että on onnellinen. Tällä kertaa tunteet on ristiriitaiset, koska ensinnäkin tosiaan, tämä kihlaus ei ole mitään uutta, toisekseen se alun pettämisjuttu, mutta toisaalta sitten tässä on ensimmäinen mies joka ei ole moniongelmainen. Siis kaverilleni ensimmäinen ihan kunnollinen työssäkäyvä, luottotietonsa säilyttänyt, päihdeongelmaton ja rikosrekisteritön mies joten kyllä toivon että tuossa pysyisi.

Mutta kaverini parisuhteet eivät ole olleet helppoja koska hän on vähän.... noh, yliampuva välillä. Vetää mielestäni aika kohtuuttomat pultit (aikuiseksi naiseksi eikä enää teinitytöksi) siitä jos miehellä on aiempaa parisuhdehistoriaa ja varsinkin siitä jos mies edelleen on väleissä eksänsä kanssa. Ynnä muut ynnä muut. Hän myös värittelee aika pahasti menneisyyttään traagisemmaksi (Mm. on mielestään kärsinyt parisuhdeväkivallasta, koska teini-ajan poikaystävä tarttui tiukasti ranteista kun kaverini yritti häntä läpsiä kiukuspäissään, olin paikalla, joten tiedän miten se oikeasti meni.)

Sanotaanko näin lyhyesti näin että kaverini vaatimuksilla parisuhteen kesto mielestäni on automaattisesti aika lyhytaikaista, kun miettii että hän tarvitsee sen rakkaudentunnustuksen aina mahdollisimman pian, miehen pitää vihata eksiään tai mieluiten niitä ei ole, kihlaus on ehdoton, miehen pitää ymmärtää ja jos miehellä edes on mainittavia naispuolisia ystäviä niin se on pettämistä. Kaverille on myöskin tärkeää että mies on valmis heti suhteen alussa suunnittelemaan omakotitaloa ja lasten nimiä ynnä muuta. Koska muuten mies ei ole vakavissaan.

Tulipa avautuminen. Mutta kun ei oikein kehtaa henkilölle itselleen päin naamaa avautua miten omituinen parisuhdekäsitys hänellä on.

Me ei edes järjestetty mitään kihlajaisia, koska halutaan juhlia vasta häissä. Uskomatonta sakkia! En edes kehtaisi enää kenellekkään kertoa että olen muuten taas kihloissa tuokaahan lahjoja.

Mulla on samanlainen kaveri... Pahinta on hänen lapsensa syntymäpäivät. Mikään ei kultapojulle kelpaa! mamma vetää itse kaurapuuroa lapsen kanssa ennen lapsilisäpäivää,eikä millään silti tajua että kenelläkään ei ole varaa ostaa jollekin vieraalle lapselle monen sadan euron lelua.
Mikään ei kelpaa!
Naimisiin tämäkin jo kerkesi,siellä sai huomiota ja häälahjat olivat tosi tärkeitä....

Kuulostaa ihan mun yhdeltä kaverilta. Meni ensimmäisen kerran parikymppisenä naimisiin parin kuukauden seurustelun jälkeen. Erosi sitten. Parin vuoden päästä oli mies numero 2 ja taas häitä juhlittiin. Ero tuli. Noin 1,5 vuotta sitten kihlautui ja nopeasti avioitui numero kolmosen kanssa. Pari kuukautta sen jälkeen- ylläri- ero. Nyt on kihloissa numero neljän kanssa ja saas nähdä, milloin hääkellot soi. On nimittäin totaali fundalistiuskovainen (siis hihhuli) eikä harrasta seksiä ennen avioliittoa... Kaikkea ne himot teettää... :D

Kaiken tämän lisäksi vaivaan päätäni vielä näinkin turhalla asialla, että kun oman miehekkeen kanssa ollaan tässä pohdittu että jos sitä lähivuosina naimisiin menisi, ja itse haluaisin sitten kun hääpäivä on lyöty lukkoon (en edes katso omassa tapauksessani sellaista "naimisiin sitten joskus" kihloiksi XD) niin olisi kiva lähipiirille pitää kihlajaiskahvit joissa infota että häät luvassa vuoden sisään. Pitäisikö kutsua tämä kaveri? Ei varsinaisesti mikään sydänystävä, mutta kuitenkin jollain tapaa läheinen ja minulle on aina tullut kutsu hänen lukuisiin kihlajaisiinsa. Muutamaan otteeseen ihan henkeviäkin on kyllä puhuttu, ja monta vuotta tunnettu. Hyviä hetkiä on koettu ja kuten olen sanonut niin kyseessä on kuitenkin kaikesta huolimatta ihminen josta pidän kovasti.

Tosin taas olen paska ihminen ja mietin sarkastisesti että pitäisikö vaatia häntä antamaan minulle ja miehelleni kihlajaislahja, niinkuin hälle monta kertaa. Yleisesti ottaen en kuitenkaan haluaisi mitään lahjoja kihlailmoituksen yhteydessä. Ja itseasiassa hääkutsuunkin ajateltiin laittaa että lahjaa ei tarvita, ja häämatkakassakin on jo koossa joten paras lahja on hyväntuulinen läsnäolo juhlassamme. Mitään käyttötavaraa kun ei tarvita ja ihan hyvin toimeentulevina jonkun rahalahjan ruinaus tuntuu hyvin tökeröltä kun tarvetta ei edes ole.

Olisi lapsellista vaatia potut pottuina, mutta toisaalta varsinkin nyt ärsyttää että oikein vaatimalla vaaditaan hintavaa kihlajaislahjaa, kun kyse ei ole varsinaisesti ainutlaatuisesta eikä ensimmäisestäkään tapahtumasta. Ei talous siihen kaadu, siitä ei ole kyse, vaan ihan vaan moraalisesta närkästymisestä.

Voisit ihan nätisti kysyä että ovatko häät piankin koska rahatilanne on sellainen että panostaisit sitten mielummin häälahjaan kuin ostaisit kaksi pienempää lyhyen ajan sisään. Ei tuosta oikein voi loukkaantua vaikka sen piilovittuiluksi tajuaisikin.

älä anna mitään vihjailevaa, parempi että saat vaikka "ripulin" että ei tarvi mennä osoittamaan mieltä toisten juhliin. Itse veiisn jotain niin pientä, että voi viedä hyvällä mielellä. Esim. viinipullon tms tai kukkia.

Ongelma halvan lahjan ostamisessa on nimenomaan se että kaveri odottaa isoja ja kalliita lahjoja, kun on juhlaakin niin tohinalla järjestänyt. Halvan lahjan tuojasta säpistään varmasti ilkeämielisesti selän takana ja saattaa se siitä loukkaantuakin, jos hänen "suurta päiväänsä" ei kyllin arvosteta. Enkä voi edes vedota mihinkään huonoon taloustilanteeseen.

Häistä on turha kysellä, kun tuo on sitä mieltä että kihlat ei mitenkään liity häihin ja että naimisiin menevä vasta kun mies on kosinut. -_____-

[QUOTE="Kifa";26464597]Mitä ihmettä juhlimista kihloissa sitten on jos ne eivät liity häihin? Pelkästäänkö seurustelun aloitusta tai tähänastista kestoako pitäisi juhlia?[/QUOTE]

Tjaa-a... Hämäräksi se on minullekin jäänyt. Jotain suurta se on aina kaverilleni ollut, mutta kuitenkaan naimisiinmenosta ei olla puhuttu lainkaan kihlauksen yhteydessä. Kaipa hänelle on kihlaus joku julkinen merkki siitä että tässä ollaan Tosissaan.

[QUOTE="Kifa";26464615]Entä jos väittäisit keksineesi hyvän lahjaidean joka kuitenkin sopisi paremmin häälahjaksi joten mielummin antaisit sen vasta silloin?[/QUOTE]

Ei onnistu, koska kaverini mieltää häiden olevan edessä sitten joskus jos on. Ei siis yhdistä lainkaan kihlausta häihin ja sanoo että naimisiin menee vasta sitten jos mies kosii joskus.

Eli häälahjan ehdottaminen on kaverilleni sama kuin lupaisin ostaa avaimenperän autonavaimeen, jos hän joskus sattuisi ostamaan Porchen.

No en tiennyt, että kihlaislahjojakin annetaan. luulin et pari vaan keskenään vaihtaapi sormukset, tai että esim. vanhempien kanssa juodaan kihlajaiskahvit. Mutta että lahjatkin :/
En osaa ehdottaa juuri mitään. Osta nyt vaikka sitä samaa astiasarjaa mitä se tätikin...

Yhteistyössä