Kaveri menossa naimisiin. Jipii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnea vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin luuli tämä mun kaverikin tietävänsä asioiden todellisen tolan... Ihan sillä vaan että asia ei kuulu sulle yhtään. Et voi todella tietää mikä heitä yhdistää, ja onko mitään "imettäjä"-suhdetta tulossa. Anna olla jos haluat kaverisi pitää. Ja vielä tärkeämpää, ole tukena äläkä aloita mähän sanoin-virttä jos suhde joskus kariutuu. Joihinkin asioihin ei kaverit vaan voi puuttua.

Tietenkin mä annan olla. En mä ala sotkemaan mitään kun toinen on NIIN rakastunut.
Ei kaveri mitään näkisikään vaikka osoittaisin, että katso nyt, kun teidän kotihaaveet, urahaaveet, asenteet ja talousjutut yms. yms. pikkujutut ei kohtaa.
Ja jos kariutuu niin saatan sanoa, että näinhän mä sen jo alkuunsa. Kyllä se järkiinsä tulee mutta mä pelkään, että silloin on jo liian myöhäistä.

[QUOTE="Vieras";29147660]No nyt vähän mielestäni kärjistät, joku kaveri sanonut jollekin kaverille noin, ei varmaan ole tavatonta? Varmaan jokaisessa ihmissuhteessa joku arvostelee suhdetta jollekin. On eri asia olla oikeasti huolissaan tai pahoillaan kun selän takana juoruilla milloin mistäkin syystä.

Yleensä läheiset ihmiset tajuat asian oikean laidan ihan asianomaisten puheiden perusteella ja sen perusteella voivat huolestua.
Sitten on taas asia erikseen tuollainen tuttujen arvostelu huhupuheiden perusteella jne, joilla ei oikeasti ole merkitystä.[/QUOTE]

Ai, mun kaveripiirissä ei ole yleistä sanoa noin. Ja musta on kyllä kurjaa jos sun kaveripiirissä on yleistä juoruta noin. :hug:

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
:laugh:

Naiset. Maailmankaikkeuden uteliaimpia, kateellisimpia olentoja jotka pitävät oikeutenaan tuomita, urkkia ja työntää nenäänsä asioihin jotka eivät heille tippaakaan kuulu. Tai vähintäänkin vaivata niillä päätään.

Jos olisin nainen, tuntisin myötähäpeää koko sukupuolen puolesta. Jos olisin ap, katsoisin peiliin ja miettisin pitkään ja helvetin hartaasti.

• Tykkää
Reactions: abeena

Naiset. Maailmankaikkeuden uteliaimpia, kateellisimpia olentoja jotka pitävät oikeutenaan tuomita, urkkia ja työntää nenäänsä asioihin jotka eivät heille tippaakaan kuulu. Tai vähintäänkin vaivata niillä päätään.

Jos olisin nainen, tuntisin myötähäpeää koko sukupuolen puolesta. Jos olisin ap, katsoisin peiliin ja miettisin pitkään ja helvetin hartaasti.

Näin juuri. Ja sitten vielä sanotaan että täysin normaaliahan tuo on arvostella toisille muiden parisuhteita... Voi hyvänen aika!

[QUOTE="Vieras";29147601]Miksi tää on sulle niin tärkeää? Mieti sitä ihan oikeasti, yritä päästä sen kysymyksen äärelle?

Oletko vähän mustasukkainen siitä, että kaverisi on nyt niin miehen lumoissa, että puhuu tästä koko ajan, ja pelkkää hyvää? Pelkäätkö, että teidän yhteiset kivat tekemisenne loppuvat nyt, kun kaverisi on miehen myötä kiinnostunut erilaisista asioista.

Sellaista se on, että joskus nuoruus loppuu, joko vähitellen tai toisilla äkistikin, ja se usein väistämättä muuttaa arvomaailmaa, ajatuksia ja painotuksia elämässä. Hyvä ystävä hyväksyy tällaiset muutokset, liittyipä niihin parisuhde tai ei.

Oletko ihan varma, että sinä olet oikea henkilö määrittelemään sen, mikä kaverillesi on parasta?[/QUOTE]

Tää on tärkeää koska mä näen miten kaveri on menossa metsään ja että ansaitsisi rinnalleen tasoisensa ryhdikkään ja toimeliaan miehen.
En ole mustasukkainen. Mä toivon tässä, että löytää komean, ihanan miehen jolla on samat kiinnostukset ja joka tukee niitä isoja suunnitelmia joita hänellä on ollut. Nyt on jo luopumassa paljosta.
Mä en pelkää että meidän yhteiset kivat loppuu vaan sitä, että arjen yhteiset kivat ei edes ala tuon miehen kanssa. Nyt ovat kainaloisia, joten se riittää.

[QUOTE="Vieras";29147660]No nyt vähän mielestäni kärjistät, joku kaveri sanonut jollekin kaverille noin, ei varmaan ole tavatonta? Varmaan jokaisessa ihmissuhteessa joku arvostelee suhdetta jollekin. On eri asia olla oikeasti huolissaan tai pahoillaan kun selän takana juoruilla milloin mistäkin syystä.

Yleensä läheiset ihmiset tajuat asian oikean laidan ihan asianomaisten puheiden perusteella ja sen perusteella voivat huolestua.
Sitten on taas asia erikseen tuollainen tuttujen arvostelu huhupuheiden perusteella jne, joilla ei oikeasti ole merkitystä.[/QUOTE]

Ja miten mä kärjistän? Ap:n tapauksessahan yksi kaveri arvostelee keskustelupalstalla kaverinsa parisuhdetta ja miestä. Eihän tässäkään ole kyse muusta. Kaukana on huolestuneisuus, pinnalla enemmänkin ilkeää arvostelua ja ymmärtämättömyyttä siitä miksi toinen on onnellinen.

Tää on tärkeää koska mä näen miten kaveri on menossa metsään ja että ansaitsisi rinnalleen tasoisensa ryhdikkään ja toimeliaan miehen.
En ole mustasukkainen. Mä toivon tässä, että löytää komean, ihanan miehen jolla on samat kiinnostukset ja joka tukee niitä isoja suunnitelmia joita hänellä on ollut. Nyt on jo luopumassa paljosta.
Mä en pelkää että meidän yhteiset kivat loppuu vaan sitä, että arjen yhteiset kivat ei edes ala tuon miehen kanssa. Nyt ovat kainaloisia, joten se riittää.

Mitä suuria suunnitelmia, joista on luopunut? Entä jos tuo nyt vain on sitä aikuistumista? Uskaltaa samalla myöntää, että ei ehkä kuitenkaan ihan niin naivisti enää haaveile maailmaa pelastavansa, kuin on joskus aikaisemmin haaveillut.

Kerro nyt ihan oikeasti jo viimein jokin konkreettinen esimerkki esimerkiksi urahaaveiden erilaisuudesta. Miten parisuhde tuon miehen kansssa vaikuttaa omaan uraan?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanon minä;29147670:
Ei oo kyllä sun hommas kaverina pilata toisen onnea.
Sä olet onnellinen toisen onnesta ja jos asiat ei menekään oikein, sä olet tukena.

Miten mä sen pilaan? En ole tekemässä tai sanomassa mitään!
Ei pohdita tai vatvota tätä kavereiden kesken mutta tiedän, että muilla on samat ajatukset.

Teille monelle on ihan normaalia olla tuntematta mitään kun toinen on kuvaannollisesti vetänyt tapin soutuveneensä pohjasta ja lähtee merelle?

En mä pyytele anteeksi huoltani koska joudun heittämään myöhemmin pelastusrengasta.

Kaveri on SUN mielestä valinnut väärän kumppanin? Eiköhän kaveri ihan itse saa valitansa tehdä. Kaiken lisäksi mies kuulostaa hyvältä mieheltä.Tästä saa vaan sen vaikutelman, ettei mies ole tarpeeksi komea tai mediaseksikäs.

Oletko muuten koskaan kuullut, että vastakohdat täydentävät toisiaan? Joskus se pitää oikeasti paikkansa.

Mä en tietäisi mitään koko miehestä jos kaveri ei olisi siitä puhunut. Että se siitä uteliaisuudesta!
Mä olisin mieluiten tuntematta koko kyseistä henkilöä. :D

Ja pidä sä häpeäs kaikkien niiden miesten puolesta jotka imee kumppaninsa urahaaveet rakkauden nimissä tyhjiin.

Miten mä sen pilaan? En ole tekemässä tai sanomassa mitään!
Ei pohdita tai vatvota tätä kavereiden kesken mutta tiedän, että muilla on samat ajatukset.

Teille monelle on ihan normaalia olla tuntematta mitään kun toinen on kuvaannollisesti vetänyt tapin soutuveneensä pohjasta ja lähtee merelle?

En mä pyytele anteeksi huoltani koska joudun heittämään myöhemmin pelastusrengasta.

Pystytkö siis olemaan onnellinen toisen onnesta? Ja pystytkö olemaan normaali parin seurassa, vaikka ystäväsi heittää kaiken toivon hyvästä tulevaisuudesta menemään? Jos pystyt niin eihän siinä sit mitään.

[QUOTE="Vieras";29147772]Mitä suuria suunnitelmia, joista on luopunut? Entä jos tuo nyt vain on sitä aikuistumista? Uskaltaa samalla myöntää, että ei ehkä kuitenkaan ihan niin naivisti enää haaveile maailmaa pelastavansa, kuin on joskus aikaisemmin haaveillut.

Kerro nyt ihan oikeasti jo viimein jokin konkreettinen esimerkki esimerkiksi urahaaveiden erilaisuudesta. Miten parisuhde tuon miehen kansssa vaikuttaa omaan uraan?[/QUOTE]

Toisella on urahaaveet ja toisella ei ole minkäänlaista arvostusta toisen pyrkimyksiä kohtaan, eikä mitään omiakaan suunnitelmia.Tämän mielestäni toin jo esille.
Sehän tässä pointtina onkin, että parisuhdetilanteen ei pitäisi vaikuttaa! Eikä ole ennen vaikuttanutkaan.

[QUOTE="vieras";29147814]Hmm. Onko kaveri muuttamassa muslimimiehen kanssa johonkin kehitysmaahan? Pätkiikö mies kaveria turpaan? Ryypääkö se?[/QUOTE]

Ei, ei , ei.

Mutta side on silmillä.

Kerrohan nyt ihan konkreettisesti, mitä vikaa miehessä on? Onko peluri? Narsisti? Ilkeä? Itsekäs? Keskenkasvuinen? Pettäjä? Manipuloiva?

Vai onko vaan nössö? Jos on nössö, niin mitäpä siitä, ehkä kaverisi nauttii siitä että mies on tossun alla. Ei kuulu sulle. Ja kaikenlisäksi suhde saatta kestää.
Mutta jos miehessä on ihan oikeesti joku vialla, niin kerro siitä meille?
Tuskinpa se, että miehellä ei ole samat uratoiveet kuin kaverillasi, on este suhteelle????
Ootko sä yksinkertainen, katkera vai pinnallinen snobi, kun ajattelet näin ikävästi kaverisi naimisiinmenosta?

[QUOTE="Vieras";29147953]Viestitkö aina pelkillä kielikuvilla? Voi olla vaikeaa kommunikaatiota.[/QUOTE]

Ehkä sinulle. Pelkkiä kevennyksiä silloin kun sama asia pitää muotoilla moneen kertaan.

Ehkä sinulle. Pelkkiä kevennyksiä silloin kun sama asia pitää muotoilla moneen kertaan.

Miten ne erilaiset urahaaveet ovat este millekään?

Jos kaverisi luopuu pelkästä myötätunnosta miestä kohtaan omista urahaaveistaa, on se vähintään erikoista, ja kertoo enemmän kaveristasi kuin pelkästä huonosta puolisovalinnasta.

Joko hän ei koe urahaaveitaan sittenkään itselleen oikeiksi tai sitten pelkää niiden toteuttamista ja pakenee nyt miehen taakse. Jos jotakin oikeasti itse haluaa, ei siinä voi olla esteenä joku toinen. Ei nykypäivänä. Ei avioliitto ole mikään naisen kotiin kahlitseva sopimus enää.

Entä jos se onkin esimerkiksi perhehaaveiden kannalta merkittävä etu, että vain toisella on aikaavievä urahaave. Toisella on sitten aikaa enemmän perheelle?

Tosi aggressiivisen ja vihaisen oloinen ap. Miksi toisen ihmisen ihmissuhdeasiat kuuluisivat sinulle?
Ihmettelen kovasti mitä pääsi sisällä liikkuu. Anna toisten ihmisten elää, ja tehdä omat virheensä.
Sitäpaitsi et todellakaan voi tietää onko mies hänelle oikea vai väärä.
Joten keskityppä omaan elämääsi , ja tulee kyllä mieleen että miksi itse vaikutat katkeralta?
Ei taida omat mieskuviot olla kunnossa...

Onko sinulla muuten miten tarkka käsitys miehen urasuunnitelmista tai ajatuksista yleensä? Entä jos ne ovat vain tyttöystävän käsityksiä asiasta. Tai ehkä hän haluaa kertoa ne sinulle noin?

Aika moni mies on hajuton, mauton ja väritön äidinpoika. Sitten ne muut tatuoidut puolijuopot on niitä pahoja poikia, jotka pitää kiertää kaukaa. Äiti opetti että ota hyvä mies, se on vain juuri se hajuton ja mauton.

[QUOTE="Vieras";29148018]Onko sinulla muuten miten tarkka käsitys miehen urasuunnitelmista tai ajatuksista yleensä? Entä jos ne ovat vain tyttöystävän käsityksiä asiasta. Tai ehkä hän haluaa kertoa ne sinulle noin?[/QUOTE]

Mielipide perustuu sille mitä olen heiltä itseltään kuullut ja miten he käyttäytyvät yhdessä. Mies on juntti, ei siitä mihinkään päästä. :D

Ehkä se on kaverini haave, juntitar. Ihmettelen suuresti jos näin on. :D

Mielipide perustuu sille mitä olen heiltä itseltään kuullut ja miten he käyttäytyvät yhdessä. Mies on juntti, ei siitä mihinkään päästä. :D

Ehkä se on kaverini haave, juntitar. Ihmettelen suuresti jos näin on. :D

MITÄ HELVETTIÄ? Mitä sitten jos mies on juntti?
Voivat silti aivan hyvin rakastaa toisiaan.

vttu että jotkut ihmiset on pahantahtoisia ja sisäisesti rumia!!Häpeäisit!

Äläkä vaan mene häihin, vaan nössötä kotona omassa surkeudessasi.

Yhteistyössä