Kaveri pelkää koiraani :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkurin kaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25184652]juu siis en tajua kuinka vaikeaa on muka tutustua koiraan! kaikkien teidän koirapelkoisten olisi hyvä lukea netistä kuinka koiraan tutustutaan ja kuinka koiran seurassa käyttäydytään! :)[/QUOTE]

Ehkäpä tiiän miten koiraan tutustuttaan ja kuinka sen seurassa käyttäydyttään mut ei se minun pelkoa vie minnekkään. Luulenpa ettei sellasten jotka ei jotaki koirapelkoa tai mitä tahansa pelkoa ymmärrä, kannata sitä nassua aukasta ollenkaan asian kannalta.

Älkää nyt vaan koirapelkoiset tartuttako tuota kammoanne lapsiinne. Liian usein olen nähnyt äitejä / isiä, jotka tekevät näin. Esim. kun kävelen koirani kanssa, niin vastaan tulevat vanhemmat saattavat siirtyä lapsineen toiselle puolelle tietä tai huutaa, että minä pelkään koiria menkää toiselle puolelle. Kyllähän lapset alkaa tuollaisessa tilanteessa pelätä itsekin. Ja aivan turhaa.

Itselläni on korkeanpaikankammo. Siis todella kova, meinaan oksentaa kun hiukankin korkeammalle joudun ja myös lentopelko on melkoinen, mutta sitkeästi matkustelen ja korkeissa paikoissa olen.

samaa mieltä kyllä! koiranäyttelyt olis esimerkiksi hyvä paikka mennä tapaamaan niitä pelottavimpiakin rotuja ja siellä ihmiset varmasti mielellään neuvovat ja kertovat koiristaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25184740:
Meidän tyttö pelkää pieniä koiria, mutta ei isoja.
Voi tietysti johtua siitä, että hän vaistoaa minusta, että mä inhoan niitä.

Ja meillä, kuten jo aiemmin mainittin, lapsi ei pelkää koiria vaikka äitinsä pelkääki, on ottanu isästänsä mallin ja pärjää monenmoisten haukkujen kanssa mainiosti.

Ehkäpä tiiän miten koiraan tutustuttaan ja kuinka sen seurassa käyttäydyttään mut ei se minun pelkoa vie minnekkään. Luulenpa ettei sellasten jotka ei jotaki koirapelkoa tai mitä tahansa pelkoa ymmärrä, kannata sitä nassua aukasta ollenkaan asian kannalta.

kyllä mäkin pelkään joitakin koiria mutta sen yli olen päässyt kun olen niihin tutustunut, teininä pelkäsin kuollakseni hevosia ja poneja joten menin kuukaudeksi työharjoitteluun tallille :)

[QUOTE="vieras";25184754]samaa mieltä kyllä! koiranäyttelyt olis esimerkiksi hyvä paikka mennä tapaamaan niitä pelottavimpiakin rotuja ja siellä ihmiset varmasti mielellään neuvovat ja kertovat koiristaan![/QUOTE]

Juu, pistettään samantien hämähäkkipelkoset huoneeseen joka on täynnä mitä erilaisempia hämähäkkejä. Tai ampparipelkonen suoraan ampiaispesän sisälle! Tai joku raiskatuksi joutunu sammaan koppiin kymmenen raiskaajan kanssa kattomaan tapahtuuko jotaki... Juu. Ei kiitos.

[QUOTE="vieras";25184774]kyllä mäkin pelkään joitakin koiria mutta sen yli olen päässyt kun olen niihin tutustunut, teininä pelkäsin kuollakseni hevosia ja poneja joten menin kuukaudeksi työharjoitteluun tallille :)[/QUOTE]

No se on hieno juttu. Mie olen peloistani huolimatta joutunu paljonki tekemissiin koirien kans millon missäki eikä pelko ole väistyny pätkääkään, päinvastoin. Ei ole mistään vähäsestä pelosta kyse, vaan sellasesta joka vie pahimmillaan tajunki. Mulle riittää että oman koiran kans pärjään ja pystyn olemaan hyvin, jos en sen kautta parane niin sitte en.

Juu, pistettään samantien hämähäkkipelkoset huoneeseen joka on täynnä mitä erilaisempia hämähäkkejä. Tai ampparipelkonen suoraan ampiaispesän sisälle! Tai joku raiskatuksi joutunu sammaan koppiin kymmenen raiskaajan kanssa kattomaan tapahtuuko jotaki... Juu. Ei kiitos.

et oo oikeesti tosissas jos vertaat jotai hyönteisiä ja raiskaajia keskenään? :o siis ei ole todellista! voithan toki pelätä mitä tykkäät vaikka lopun ikäs jos se on liian hankalaa koittaa päästä pelosta eroon! mutta jotkut ei katsos halua pelätä asioita!

[QUOTE="vieras";25184798]et oo oikeesti tosissas jos vertaat jotai hyönteisiä ja raiskaajia keskenään? :o siis ei ole todellista! voithan toki pelätä mitä tykkäät vaikka lopun ikäs jos se on liian hankalaa koittaa päästä pelosta eroon! mutta jotkut ei katsos halua pelätä asioita![/QUOTE]

En mie vertaa niitä keskenään, vaan puhe on pelosta. Ei siitä mikä sen aiheuttaa. Joskus pelko voi olla niin paha ettei siihen tuommonen siedätysterapia auta millään.

Vieläkin joku jaksaa valittaa, että koita nyt ap ymmärtää koirapelkoa. Ei ap ole missään vaiheessa sanonut ettei ymmärrä, tai sitten olen skipannut sen. Mullakin on koira, mutta on mulla myös ikäviä kokemuksia eräästä koirarodusta kun kerran kaksi sen koiran edustajaa pääsi yllättäen hyökkäämään oman koirani kimppuun ja oli repiä koirani palasiksi. Jos koirani olisi ollut pienempi tai puremat olisi sattuneet eri kohtiin olisi voinut käydä pahemminkin. Pitkään sain paniikkivapinakohtauksia kun kuvittelinkin ne koirat jossain näkeväni, samoin koirani. Haluan tällä vain tähdentää, että kyllä ns. koiraihmiset voivat ymmärtää koirapelkoa tai jopa kokea sitä itse. Tässä tapauksessa vain tämä koirapelkoinen kaveri ei oikein ymmärrä kuinka usein on soveliasta tuppautua ilmoittamatta kylään.

Ja meillä, kuten jo aiemmin mainittin, lapsi ei pelkää koiria vaikka äitinsä pelkääki, on ottanu isästänsä mallin ja pärjää monenmoisten haukkujen kanssa mainiosti.
No siis minä en pelkää niitä pikkukoiria, vaan ihnoan, mutta tyttö pelkää.
Luultavasti hän tosiaan vaistoaa sen minusta, vaikka kuinka koitan olla ihan "normaali" pikkukoirien lähellä.

Meidän tuttu pelkää kans kuollakseen. Laitan koiran lapsiportin taakse ja se yleensä jää raukkana nokottaa siihen portille katsomaan. Aina kun koira liikahtaa, tuttava hyppää pystyyn ja huutaa että nyt se tulee sieltä läpi. Sori mut mua vähä naurattaa se..

[QUOTE="jeppe";25184875]No annat vaan koiran olla vapaana ja huomaat että kaverikin käy ehkä harvemmin, as simple as that..[/QUOTE]

Samaa mieltä. Jos ois kaveri, jonka ehdottomasti haluaisin käyvän ja hän pelkäisi koiraa, laittaisin koiran eri huoneeseen. Siis jos tämä kaveri kävisi vain joskus. Mutta joku tuollainen, joka ramppaa päivästä toiseen ihan häiriöksi asti, niin miksi ihmeessä hyysäät häntä noin? Jos hän sanoo jotain, että koira tuijottaa tms, niin sanot vaan, että höpsis ja jatkat muuta asiaa. Parempikin jos jättää jatkossa vierailut vähän vähemmälle. Vähän tyhmää alistua tuollaiseen, että joku tulee joka päivä kotiisi oleilemaan kysymättä ja vielä määrää miten koiran pitää olla.

Minä en ole koskaan pelännyt koiria, ennenkuin nyt. En tiedä mistä kumpuaa tämä omituinen varovaisuus koirien suhteen, mutta anoppilassani olen eri huoneessa kun koira on sisällä ja äitilläni en mene enää mielelläni käymään koska heilläkin on koira. Kummassakaan paikassa koirat eivät ole agressiivisia, anoppilassa ehkä vähän arvaamaton, mutta kyseessä on pieni koira joten ei se kovin suurta tuhoa voisi saada aikaan. Äitini koira taas murisee aina minulle, mutta ei tee mitään, oikein on kiltti koira, mutta en vaan tykkää. Lapseni ei ole vielä äitilläni käynyt, enkä tiedä mitä teen, pakkohan sielläkin on joskus mennä käymään ja mitähän se piski tuumaa minun vauvastani, autappa armias jos menee sille muriseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25184740:
Meidän tyttö pelkää pieniä koiria, mutta ei isoja.
Voi tietysti johtua siitä, että hän vaistoaa minusta, että mä inhoan niitä.
Itehän en erikoisemmin edes suostu käsittelemään kovinkaan pieniä rotuja, erityisesti kääpiöpinserit, pienet terrierit jne. En pelkää, muttei huvita saada puremahaavoja.

Mut ei kai tuo koirapelko oo pelkääjälle yhtään sen kummempi kuin että joku pelkää pimeää,hämähäkkejä yms..Mun kaverilla oli aikoinaan rotikka jolla oli kuonokoppa aina kun tuli vieraita,en kyllä tiedä miks kun se oli kiltti kuin mikä..

Juu en kyllä alkaisi tuossa tilanteessa koiraa eristämään toiseen huoneeseen saati häkittämään. Antaisin koiran olla vapaana vaikka kaveri kuinka vinkuisi. Vähentäkööt vierailujaan jos ei voi koiran kanssa olla samassa tilassa. Eri juttu jos vierailulle tulisi koirapelkoinen joka käy harvoin, tyyliin kerran vuodessa niin silloin voisin ehkä sen koiran laittaa vierailun ajaksi toiseen huoneeseen. Itse en kyllä kovin pitkään jaksaisi tuollaista kaveria.

• Tykkää
Reactions: Tepadj

Yhteistyössä