kaveri plussas...ärsyttää niin pirusti!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemoja

Jäsen
28.03.2007
309
0
16
ei siis ärsytä se,että plussas, vaan se että nyt se on ihan paniikissa ja ei tiedä mitä tekee..mies oli sanonu,etteivät voi pitää kun opiskelut kesken ja asuu yksiössä. eivät halua keskeyttää opintoja,vaikka ihan yleistähän se on. mua niin risoo ku toi oli varmaan kolmas kerta kun kaveri testailee ja tähän asti ne on ollu negoja. kyllä hitto vie pitäs tietää että suojaamattomasta yhdynnästä voi tulla raskaaks!!!!!!!! vielä reilu vuos sit kaveri niiiiiiiiiin halus lasta ja sano ittekin,et ku sil on ollu menkkojen kans joskus ongelmia,ettei välttämättä voi saada helposti vaik rupeiskin yrittämäl yrittää... nyt se sit sano,et ku ei hän osaa edes vauvaa hoitaa!?!? ja ihan liikaa se miettii mitä muut aattelee kuten esim porukat ja paras kaverikin oli sille "ruvennu raivoo". en tajuu... sanoin vaan että miettikää nyt asia loppuun asti ja ettei se voi alkaa aikuinen nainen rakentaa elämäänsä sillai että on muille mieliks.kaikki tai ainakin suurin osa tulis ton asian hyväksyy jossain vaiheessa...

Miksi se mies sen päättää? Mahtaa suhde jatkua auvoisena kun rupeekin päätös kaduttaan, tai ei sitä (täydellisesti ajotettua) lasta ala yrittämisestä huolimatta, kuulumaan... :headwall: Järjen käyttö on sallittua..

nyt mulla on ongelma,että miten suhtaudun tähän ystävääni,jos hän päätyy aborttiin....mä kun en hyväksy aborttia. ainakaan tällasessa tilanteessa. mun mielestä sen on puoliks suunniteltu juttu kun on kerran ilman ehkäisyä seksiä harrastettu!

Pikkusen kummalliselta kuulostaa.
Ei ne opinnot nyt mikään este lapselle ole, koulunkäynti on ihan varmasti sovittavissa. Rahallisesti tiukkaa tietysti voi tehdä, mutta ollaan me ainakin pärjätty vaikka mies opiskeleekin vielä ja itse pojan kanssa kotona.

Voisiko olla että ystävääsi on alkanut pelottamaan mitä se Oikeasti arki vauvan kanssa olisi? Itselläni oli ajottain plussattuani sellainen olo että "voi *piip* mihin sitä on taas mennyt itsensä sotkemaan" ja "voisikohan tän homman vielä peruttaa?".

Vaikka sä et hyväksy aborttia (en mäkään tollasessa tilanteessa kyllä..) ni se ei oo sun asias mitenkään. Jos he päätyy aborttiin ni se on heidän oma juttu ja sun ystävänä pitää koittaa tukea siinä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Emmaliina:
Vaikka sä et hyväksy aborttia (en mäkään tollasessa tilanteessa kyllä..) ni se ei oo sun asias mitenkään. Jos he päätyy aborttiin ni se on heidän oma juttu ja sun ystävänä pitää koittaa tukea siinä sitten.

no mitäs jos olis jotku muut ystävykset ja toinen tekis jotain mitä se toinen ei hyväksy ollenkaan,vaikka kokeilis huumeita,niin sillonki pitäis sen toisen tukea tätä vai??musta toi on siinä suhteessa verrattavissa oleva juttu kun on asia minkä toinen hyväksyy ja toinen ei...

vaikeissa elämäntilanteissa se ystävyys punnitaan ja vaikka ilmaiset eriävän mielipiteesi abortista, on ystävälläsi silti oikeus tehdä mitä tahtoo. kyllä minä silti tukisin ystäviäni tässä tapauksessa, jos olisin sinä. ei ne toiset ihmiset ole sen täydellisempiä kuin itsekään ja en minä odota heidän olevan superihmisiä, joiden kanssa on vain ruusuilla tanssimista.

Alkuperäinen kirjoittaja neja:

no mitäs jos olis jotku muut ystävykset ja toinen tekis jotain mitä se toinen ei hyväksy ollenkaan,vaikka kokeilis huumeita,niin sillonki pitäis sen toisen tukea tätä vai??musta toi on siinä suhteessa verrattavissa oleva juttu kun on asia minkä toinen hyväksyy ja toinen ei...

Älä hyvä ihminen hermostu. Totesin vaan,että se on mun mielestä semmonen tilanne sitten,et siinä pitää tukea. Abortti siis. Se on sentään laillinen päinvastoin ko huumeet...Ja jos sä koet,että et vaan hyväksy sitä aborttia mitenkään ni otat sitten pienen hajuraon siihen ystävääs.

Ja samaa mieltä oon Kookostan kanssa,et luultavasti ainaki näin aluks kaveris on hivenen hätääntyny,et nyt ois tosi kyseessä ja sitä käy oikeesti miettimään mitä se elämä on sitte vauvan kanssa. Joitan se saattaa pelottaa aika paljonki ja sitä sitten miettii kaikki vaihtoehdot,et löytää itelleen sen sopivan.

huumeet ja abortti on ihan kaks eri asiaa ja niitä ei kyllä voi verrata millään muotoa toisiinsa.Ja mitä se sulle kuulee jos kaveris tekee abortin?Se on sen elämä ei sun.En mä suutu mun kaverille jos se tekee mun mielestä väärin.Mun kaveri petti miestään ja mun mielestä se ei ole oikein mutta se ei kuulu mulle mitä kaveri tekee ja en ole sen takia katkassu välejäni siihen.Se on sen elämä ei mun.

Hmm... useimmista kouluista voi pitää välivuoden. Ei niitten opintojen siihen vauvaan tarvisi kaatua... mitä alaa opiskelee, ja kuinka paljon on kesken? Kaverin kannattaa kyllä miettiä asia loppuun asti... ei kukaan osaa vauvaa hoitaa etukäteen jos ei ole ollut niitten kanssa tekemisissä, mutta laitoksella autetaan alkuun ja siitä se lähtee ihan luonnostaan. Ehkäpä on vaan alkupaniikkia, hormonit heittelee. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Hmm... useimmista kouluista voi pitää välivuoden. Ei niitten opintojen siihen vauvaan tarvisi kaatua... mitä alaa opiskelee, ja kuinka paljon on kesken? Kaverin kannattaa kyllä miettiä asia loppuun asti... ei kukaan osaa vauvaa hoitaa etukäteen jos ei ole ollut niitten kanssa tekemisissä, mutta laitoksella autetaan alkuun ja siitä se lähtee ihan luonnostaan. Ehkäpä on vaan alkupaniikkia, hormonit heittelee. =)

tossa koulussa voi pitää max 2vuotta vapaata.terkkariksi opiskelee... ja se ettei vauvaa osais hoitaa,niin tää on touhunnu vaikka kuinka paljon vauvojen ja lasten kanssa...ollut mm lastenkodissa töissä jne..sillä on monta kummilasta (meidän tyttö yks niistä ) . toivon,että on vaan alkupaniikkia ja että ne sais miehensä kanssa mietittyä asiaa tarkemmin...

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
vaikeissa elämäntilanteissa se ystävyys punnitaan ja vaikka ilmaiset eriävän mielipiteesi abortista, on ystävälläsi silti oikeus tehdä mitä tahtoo. kyllä minä silti tukisin ystäviäni tässä tapauksessa, jos olisin sinä. ei ne toiset ihmiset ole sen täydellisempiä kuin itsekään ja en minä odota heidän olevan superihmisiä, joiden kanssa on vain ruusuilla tanssimista.

Mutta, sehän on teeskentelemistä jos toinen ei voi vaan sietää tuollaista ja silti yrittää olla mielin kielin. Tartte kaikkea sietää ja kestää vaikka ystävä olisikin, kyllä se ystäväkin voisi vähän ajatella ja koittaa muuttaa asennettaan.

Sano sille ystävällesi, että kasvaa aikuiseksi ja alkaa ottamaan vastuuta teoistaan niinku aikuisen ihmisen kuuluukin tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

huumeet ja abortti on ihan kaks eri asiaa ja niitä ei kyllä voi verrata millään muotoa toisiinsa.Ja mitä se sulle kuulee jos kaveris tekee abortin?Se on sen elämä ei sun.En mä suutu mun kaverille jos se tekee mun mielestä väärin.Mun kaveri petti miestään ja mun mielestä se ei ole oikein mutta se ei kuulu mulle mitä kaveri tekee ja en ole sen takia katkassu välejäni siihen.Se on sen elämä ei mun.

no mietinkin,että laitanko mitään esimerkkiä kun siitä tulis kuitenkin sanomista... voit mielessäs miettiä toisen esimerkin. pointti oli se,että jos et ite hyväksyis jotain asiaa ja sun ystäväs tekee sen,niin voiko se olla vaikuttamatta siihen mitä ajattelet kaveristas.

mä oon jo viimeaikoinu muutenkin ihmetelly tän ihmisen käytöstä ja sanoin miehellenikin,ettei meidän jutut kyllä mee enää yhtään yksiin..ollaan "kasvettu ihan erilleen".niin nyt vielä enemmän koen tallustelevani eri polkuja kun tää mun kaveri.ennen pidin tätä niin fiksuna ihmisenä,mutta petettyään kihlattuaan tän nykysen siippansa kanssa,tää nainen on muuttunu niin paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:

tossa koulussa voi pitää max 2vuotta vapaata.terkkariksi opiskelee... ja se ettei vauvaa osais hoitaa,niin tää on touhunnu vaikka kuinka paljon vauvojen ja lasten kanssa...ollut mm lastenkodissa töissä jne..sillä on monta kummilasta (meidän tyttö yks niistä). toivon,että on vaan alkupaniikkia ja että ne sais miehensä kanssa mietittyä asiaa tarkemmin...

No sitten mä en näe tässä suurtakaan ongelmaa. Jos voisi kotona olla parikin vuotta, niin sitten voisi laittaa lapsen jo tarhaan ja jatkaa opintoja... vuosikin riittäisi, jos opiskelisi raskausaikana mahdollisimman pitkään. Tai jos opinnot on niin pitkällä niin tiivistäisi tahtia ja veisi ne loppuun (ainakin lähiopinnot) ennen synnytystä. Ne ongelmat tuntuu varmaan näin alkuun ihan järisyttävän suurilta, mutta oikeasti kyllä kaiken pystyy järjestämään jos niin haluaa. =) Rahallisesti voi tietty tehdä tiukkaa, mutta sossu auttaa tarvittaessa. Jos pelottaa kertoa sukulaisille, niin laittakoon tekstarin ja perään että otetaan vastaan vain onnitteluja... :D tiedän erään näin tehneenkin. =)

no mietinkin,että laitanko mitään esimerkkiä kun siitä tulis kuitenkin sanomista... voit mielessäs miettiä toisen esimerkin. pointti oli se,että jos et ite hyväksyis jotain asiaa ja sun ystäväs tekee sen,niin voiko se olla vaikuttamatta siihen mitä ajattelet kaveristas.

Kyllä voi!!!Jos olen kaverini kanssa eri mieltä jostakin eli siis hän hyväksyis jonkun asian ja minä en niin se ei todellakaan vaikuta meidän väleihin.Ei se muuta kaveri suhdetta mihinkään.Katos kaikki ei voi olla asioista samaa mieltä sun kanssa ja kaikilla on oikeus sanoa oma mielipide ja sulla ei ole oikeutta suuttua siitä tai arvostella että se on väärin jos sun kaveri nyt tekee abortin.Jokainen ihminen tekee omat ratkasut mikä koskee sen omaa elämää.

Kyllä voi!!!Jos olen kaverini kanssa eri mieltä jostakin eli siis hän hyväksyis jonkun asian ja minä en niin se ei todellakaan vaikuta meidän väleihin.Ei se muuta kaveri suhdetta mihinkään.Katos kaikki ei voi olla asioista samaa mieltä sun kanssa ja kaikilla on oikeus sanoa oma mielipide ja sulla ei ole oikeutta suuttua siitä tai arvostella että se on väärin jos sun kaveri nyt tekee abortin.Jokainen ihminen tekee omat ratkasut mikä koskee sen omaa elämää.

ai ihan totta!?!? eiks kaikki teekään niinku mä sanon ja oo just sitä mieltä mitä mä oon? no hitto...miten mä tolleen oon aina luullu....

Yhteistyössä