Kävi ovelta ovelle remonttipalveluja tarjoava mies joka oli hiukan outo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menettivät asiakkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menettivät asiakkaan

Vieras
Siis ihan luotettavasta (kai) Suomalaisesta firmasta ihan mainettakin saanut kun googlettelin käyntikortin nimen perusteella ja ihan siis oikealla asialla oli.
Mutta jotenkin tuon nuoren miehen asiakaspalvelu oli TÖKS TÖKS!

Avasin oven ja tulee se perinteinen litanja ja kysymys olenko asunnon omistaja vai asutko vuokralla jne..
Hän itse pyysi päästä sisälle ja oli ensimmäisenä myymässä väliovia (siis niitä muotopuristettuja peiliovia joita nykyään kaikkialla suositaan,
meillä sileät "halvemman mallin ovet")
Sanoin että en todellakaan osta kalliita väliovia kun entisetkin on vielä hyvät ja niin kauan kun lapset on pieniä niin ei kannata sillä yhdestäkin ovesta olen aika ajoin kielloista huolimatta joutunut jatkuvasti irrottamaan tarroja,
ja rumat jäljethän niistä toki on jäänyt oviin :(
Mutta katsellaan ovia sitten kun lapsilla enemmän järkeä päässä ja kun nyt noi ovet kuitenkin muutoin ehjiä on.
No sitten itse muistin että hei tuosta meidän pikku wc:stä voisit antaa jonkun tarjouksen jos on hintaa heittää jne.
(osa tuon vessan remppa tarvikkeistakin meillä jo hankittu eli tekijä uupuu ja tämänkin luettelin hänelle hyvin tarkkaan)
Hän sanoo että voi laittaa arvioitsijan paikalla ja kovasti uteli milloin mieheni on kotona.
Sanoin että on työ-komennuksella ja ei itsekään aivan varma mutta eikö se remppa ukko voi tulla käymään kun minä olen kotona.
Seuraava kysymys olikin tuolla ukkelilla että niin miehesi siis on työssäkäyvä?
-öh joo (hämmennyin pikkuisen joten en ensin tajunnut että mitä hän sillä tarkoitti, Hitto, olisikin pitänyt sanoa että ei asutaan omassa mutta eletään sossun tuilla ja ei tehdä kumpikaan töitä :laugh: )
Hän vain jankutti että se mies tulee VAIN sitten kun mieheni on kotona
ja kysyi tai totesi hyvin moneenkin otteeseen että
sinähän olet kai työtön,
olin totaalisen hämmentynyt ja totesin lopuksi että en ole työtön
vaan teen kotoa käsin töitä hyvin pitkälle ja välillä se minunkin on käytävä työpaikalla (joka siis on totta)
Ja taas tuo remppa myyjä vaan jankuttaa että ilmoita kun miehesi on kotona niin tullaan sitten tekemään hinta arvio jne.
Sanoin taas että oikeasti tulkaa tekemään se arvio kun meistä on jompa kumpa kotona että en voi varmaksi nyt vannoa koska mieheni on kotona.
Vaan hän pyysi perumaan tapaamisen jos mieheni ei olisi silloin kotona :O

Nyt laitoin tuolle viestin että perutaan se tapaaminen
(kun en olleenkaan tajua miksi sen minun ukkoni on oltava kotona ja miksi on niin vaikeaa antaa minulle se hinta arvio jne.
ihan tyhmänäkö ne naisia pitää remontti asioissa?)

Ja nyt tuolta tuli vain viestiä että miksi?
Vastasinko sille oikeasti totuuden ;)
että kuule pojankloppi, jos aliarvioit naisia noin pahoin niin kannattaa jatkossa keskittyä myymään remontteja vain ja ainoasteen koteihin jos asunnon oven avaa mies.

No jopas on... Meillä on viimeisen parin vuoden aikana tehty remontteja ja aina kun ollaan kilpailutettu remonttifirmoja, niin aina siellä näitä "pikkurouva on hyvä vaan ja jättää nää remonttiasiat meille miehille"- tyyppejä on. Paras oli, kun remontissa löytyi iso kosteusvaurio, niin remonttihäiskät vaan pokkana minulle sanoivat, että "tuli sellainen PIKKUJUTTU nyt vastaan, puhutaan siitä tarkemmin miehesi kanssa". Ja sekään ei merkkaa mitään, kuka remontin maksaa. Mä maksoin tuhansien eurojen laskuja heille omalla nimelläni, niin silti kaikki asiointi tapahtui mieheni kanssa. Erään puljun ukot eivät minua edes tervehtineet kun kävivät tarjousta jättämässä, eivätkä koko aikana edes katsoneet minuun päinkään, vaikka MINÄ esitin heille kysymyksiä, pelkästään miehelleni puhuivat...

Näin meilläkin se olisi mennyt eli minä olisin tilannut työn ja maksanutkin sen.
Mutta ei kun eihän nyt naisten kanssa sovi asioida ei.
Kuvitteliko tuo myynti poju että täällä on niin yksinäinen rouva jonka mies pitkilläkin työkomennuksilla ettei uskalla tänne tulla jos nainen käy vielä kimppuun ja puree :D
Ei hitsi mikä ääliö.

Mies tuumasi tuossa minulle että seuraavan kerran kun vastaavaa käy ei peruta vaan otetaan ne tänne tekemään arvio,
tosin minä en ole paikalla tai olen toisessa huoneessa "ei paikalla" ja mies heittäytyy "tyhmäksi" ihmetellen alkeellisempiakin asioita ja ei osaa sanoa juuta eikä jaata kun vaimo ei ole tässä nyt mukana kun vaimo se meillä nämä asiat hoitaa.

p.s Minun mieheni on raksa alalla mutta tekee eri juttuja ;) ja hän on työpaikoilla nähnyt myös naisia ja nähnyt se kohtelun :( kuinka suurin osa miehistä heitä kohtelee.

Pari vuotta sitten meidänkin ovella kävi remonttifirman tyyppi ja sovin sen kanssa kellonajan arvioitsijan tulolle. Se arvioitsija oli sitten pettynyt meille tullessaan, kun kävi ilmi, että mieheni on töissä. Se harmitteli, että sen ekan tyypin olisi pitänyt sanoa minulle, että miehenikin pitää olla paikalla.
No, ennen kuin mistään arviosta puhuttiin, mun piti katsella siirappinen mainosvideo sen koneelta. Tuli ihan lomaosake-esittely mieleen. Väliovien hinnaksi olisi tullut 1000 euroa kappale, koska ne kuulemma ovat mittatilaustyötä ja kunnon puuta yms. No, en tilannut remonttia. Ulkomailtako tällainen myyntikonsepti on kopioitu? Minua ainakin kaikenlainen mielikuvamarkkinointi vain ärsyttää...

Ne haluaa molemmat paikalle ettei sit käy niin että "mun pitää jutella vielä mun miehen / vaimon kanssa". Ei ne halua tehdä turhia käyntejä.

Näin minulle sanottiin yhdestä lafkasta aikoinaan kun teetettiin sauna remppaa mutta nyt tuli selväksi että että minulla ei väliä ja pääasia jos mies on jonka kanssa sovitaan ;)
yhdessä parempi mutta jos mies ei paikalla ei sovita mutta jos minä en paikalla sovitaan,
pieni ristiriita.
Rehellisesti en luota firmaan joka ei luota minun maksukykyyni
(tarkistamatta edes luotto tietojani)
tai kusettaa minulta tahallaan ylimääräistä luullen etten tajua rempasta mitään.

Minulla ei koskaan ole ollut vaikeuksia asioida rakennusalalla miesten kanssa. Toisaalta en koskaan ole tilannut mitään ovelta ovelle myyjiltä, enkä tilaakaan. Oikeat tekijät saavat työnsä kaupaksi ilman ovelta ovelle myyntiä.

mä en kestäis. Sanoisin suoraan että meille ei tarvi tulla jos mun läsnäolo ei riitä.
Jumalauta se pojankloppi ois saanu kyytiä jos mulle ois tuolla tavalla puhunut.

Laita vastausviesti, että kun pelkän tarjouksen jättäminen on näin vaikeaa, sua pelottaa ettei koko urakkaa tehdä sovitussa ajassa koska miehesi on silloinkin reissutyössä

Arvelen mistä firmasta on kyse ja jos arvaankin väärin, niin myyntityöstä vastaa yleensä opiskelijat lisäansion toivossa. He eivät ole ammattimaisia myyjiä ja saavat pienen peruspalkan sekä provision myymistään ovista. Myyjät koulutetaan yrityksen toimesta ja opiskelijat kiertävät oman kotinsa lähiseutuja. Kyse on kokeilusta, joten jos olisit nyt aikuinen ja niin viisas kuin väität olevasi, laita suoraan yrityksen myyntipuolelle palaute. Tee ehdotus, miten homman voisi hoitaa paremmin. Yritys tulee olemaan vain kiitollinen avustasi ja jos olet oikein oikein viisas, niin puhut teille kunnon alennuksen henkisistä kärsimyksistäsi.