N
Niiskunen
Vieras
Oltiin juhlissa lauantaina ja naapuri laittoi viestiä, et keidän partsilla on kutsumaton vieras ja et jos jotain on tapahtunu ni voi sitten toista naapuria syyttää. Noh tultiin kotiin ja tutkittiin ekaks alakerta ja sit mä kuulin yläkerrasta jotain kolinaa. Isäntä meni kattomaan mut mitään ei löytäny. No siinä sitten iltaa vietettiin ja laitoin toisen lapsen nukkumaan ja yönkähmässä rupesin vieraille sänkyjä laittamaan. Kaapista oli muutama tavara tippunut, kun kiireessä juhliin lähdettiin, niin nostelin tavarat kaappiin takas ja sitten rupes kauhea kolina ja raapiminen kuulumaan kaapista. Minä sitten äkkiä laitoin oven kiinni ja huusin että se naapurin kissa on täällä. En varmaan ikinä oo niin paljon säikähtänyt jotain. Olin ihan klman kalpea ja tärisin. Onneks en ollu yksin kotona. En muuten olis uskaltau tehä mitään. Kaveri jäi pitelemään kaapin ovea kii ja mä juoksin naapuriin. Täti tuli sit kissansa hakemaan. Aiemmin ihmettelin kun kylppärissä haisee kusi ja odella pistävä sellainen. Eipä auttanu ku laittaa puolilta öin pyykki pyöriin ja piti jynssätä koko kylppäri. Naapuri ei paljoa pahoitellut, vei vaan kissansa pois. Seuraava yö menikin sitten ihoa raapiessa ja valvoessa. Allerginen kun olen. Mut eipä oo naapureitakaan kyl pihalla näkyny. Mulla ei vaan mene jakeluun, et ihmiset ei ymmärrä että ne kotieläimet on pidettävä kiinni kaupunki alueella.