käy kyllä todella sääliksi lapsia joiden vanhemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puhdaskeuhkoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun käy sääliksi kaikkia lapsia. On jotenkin niin pohjattoman surullista tajuta, että maailmassa ei ole yhtään lasta, jolla olisi oikeasti täydelliset vanhemmat. Jokainen maailman lapsi siis on traumatisoitunut ihan vaan siksi, että vanhemmat eivät olleetkaan täydellisiä :'( :'( :'( Universumin paraskin äiti nimittäin käy paskalla. Hyi yök :x ;)

Paskoessa poistuu kuonat ja röökatessa taas toisin päin..

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
samaa mieltä ap.n kans.
Mua ketuttaa hullusti, ku naapuri tupruttelee vieressä parvekkeella kun mun vauva nukkuu päikkäreitä. Siitä mulla kiahahtaa.
Eiks tässä ap:n avauksessa ollut kyse siitä, että äiti tupruttelee oman lapsensa hengiltä?

kyllä kyllä, mutta mua ärsyttää myös se että joku muu ihminen savuaa meikän vauvan vieressä.
Muuten kyllä saavat polttaa missä tykkäävät ja lain mukaan saavat tupruttaa valitettavasti myös parvekkeella.

kyllä kyllä, mutta mua ärsyttää myös se että joku muu ihminen savuaa meikän vauvan vieressä.
Muuten kyllä saavat polttaa missä tykkäävät ja lain mukaan saavat tupruttaa valitettavasti myös parvekkeella.
Onneksi saavat polttaa parvekkeella. Naapurin ukko polttaa kovilla pakkasilla asunnossaan sisällä ja sitä tupakanhajun tuloa meidän asuntoon ei sitten estäkään eneää millään. Niin kauan, kun naapuri polttaa parvekkeellaan tai pihallaan, voin estää hajun tulemisen meille laittamalla ikkunat kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja lumisade:
Mitäs niistä lapsista. kun itse vaan saa syöpäkäärylettä tuprutella ja haista myös sille - lapsethan tottuu kaikkeen
Meillä on lapset tottuneet siihen, että mä haisen valkosipulille. Eivätpä ole vielä toistaiseksi valittaneet :D

Onneksi saavat polttaa parvekkeella. Naapurin ukko polttaa kovilla pakkasilla asunnossaan sisällä ja sitä tupakanhajun tuloa meidän asuntoon ei sitten estäkään eneää millään. Niin kauan, kun naapuri polttaa parvekkeellaan tai pihallaan, voin estää hajun tulemisen meille laittamalla ikkunat kiinni.

Meille se tulee sisälle vaikka kaikki röörit on kiinni. Saadaan joka päivä monta kertaa pikkumiehen kanssa askillinen savua :x

Mitäs niistä lapsista. kun itse vaan saa syöpäkäärylettä tuprutella ja haista myös sille - lapsethan tottuu kaikkeen
Meillä on lapset tottuneet siihen, että mä haisen valkosipulille. Eivätpä ole vielä toistaiseksi valittaneet :D

No, hyvä jos vertaat valkosipulia ja tupakkaa - Meillä lapsetki syö valkosipulia, mutta tupakansavusta ei tartte kärsiä

Meille se tulee sisälle vaikka kaikki röörit on kiinni. Saadaan joka päivä monta kertaa pikkumiehen kanssa askillinen savua :x
Kurja juttu :( Mutta varaudu pahempaan, jos parveketupakointikielto joskus toteutuu. Koska silloin se naapurin tupakansavu kiertää ainoastaan taloyhtiössänne asuntojen sisällä. Parveketupakoinnissa siitä hajuhaitasta sentään suurin osa häviää taivaan tuuliin.

Me asutaan kuutosessa eikä kesähelteelläkään voida pitää olkkarin ikkunaa auki (parvekkeen vieressä), koska kaikilta alaparvekkeilta tulee röökin haju sisään. Kerran nukuttaessani vauvaa partsilla jossain poltettiin kannabista niin että hais kun olis siinä vieressä polttanut!

No, hyvä jos vertaat valkosipulia ja tupakkaa - Meillä lapsetki syö valkosipulia, mutta tupakansavusta ei tartte kärsiä
Hajuna vertaan. Samaan kastiin kuuluvat partavedet, hajuvedet, hiki ja pierut. Se, mille vanhemmat haisevat, ei aiheuta lapselle mitään terveydellistä haittaa. Ei tupakan haju, ei valkosipulin haju, ei pierun haju eikä kalliiden hajuvesienkään haju. Jos ja kun lapsi on pois passiivisesta tupakoinnista, vanhemmat voivat mun mielestäni kärytellä just niin paljon kuin haluavat. Ja vaikka tunnenkin useita tupakoivia vanhempia, heistä yksikään ei polta sisällä eikä lasten läsnäollessa. Joten miten se lapsen terveys vaarantuu, jos äidin vaatteissa on tupakan haju?

Hajuna vertaan. Samaan kastiin kuuluvat partavedet, hajuvedet, hiki ja pierut. Se, mille vanhemmat haisevat, ei aiheuta lapselle mitään terveydellistä haittaa. Ei tupakan haju, ei valkosipulin haju, ei pierun haju eikä kalliiden hajuvesienkään haju. Jos ja kun lapsi on pois passiivisesta tupakoinnista, vanhemmat voivat mun mielestäni kärytellä just niin paljon kuin haluavat. Ja vaikka tunnenkin useita tupakoivia vanhempia, heistä yksikään ei polta sisällä eikä lasten läsnäollessa. Joten miten se lapsen terveys vaarantuu, jos äidin vaatteissa on tupakan haju?

Mietippä sitä!Ai niin ja viinannki haju lisäks, niin on siinä lapsella ihanat oltavat

nythän te jotka ette siedä ollenkaan tupakoitsijoita, voitte sijoittaa tupakoinnissa säästämänne tuhannet eurot vaikka omakotitaloon, ettei jatkossa tarvitse haistella parveke tai liesituuletintupakointia. maalla on tilaa suurillekin pihoille, ettei naapurin nuotiotkaan häiritse.

kyllä partsilla pitää saada polttaa. Muutenhan nikotinistit polttaa sisällä ja sääliksi kävis heidän lapsiaan. Yhteiskunnallekin tulisi kalliiksi hoitaa astmaan yms. sairastuneita lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
nythän te jotka ette siedä ollenkaan tupakoitsijoita, voitte sijoittaa tupakoinnissa säästämänne tuhannet eurot vaikka omakotitaloon, ettei jatkossa tarvitse haistella parveke tai liesituuletintupakointia. maalla on tilaa suurillekin pihoille, ettei naapurin nuotiotkaan häiritse.

Onneks ei tosiaan tartte sardiinipurkissa asua ja häiriintyä tupakoitsijoista

Ei kai nyt siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse, että miltä vanhemmat haisevat...vaikkakin tupakanhajuiset vaatteet haisevatkin ällölle. Kysehän oli siitä että se on järkyttävän itsekästä, että lapsi altistuu nimenomaan passiiviselle tupakoinnille tai joutuu olemaan vähemmän ruoalla tms. kun vanhempien on laitettavat viimisetkin rahat tupakkaan.

Vois kyllä peesata. Ykski tuttu puhu, että pitäs ostaa turvaistuin lapselle. Kysyin onko sulla rahaa/varaa ostaa. Sanoi että no ei, tai sitten pitäs jostain muusta pihistää. Joo-o... Kyllä siinä vaiheessa, jos on autolainan ottanu (opintolainan) niin pitäs varmaan olla mahdollisuus ostaa myös uus turvaistuin jossa vyöt olis kunnossa. Muuten oli kyllä varaa käydä tunnin välein tupakalla ja juoda joka päivä limsaa. Kyllä mulla se ihmetyttää.

Mietippä sitä!Ai niin ja viinannki haju lisäks, niin on siinä lapsella ihanat oltavat
Mun lapsillani - onneksi ovat jo suhteellisen isoja - alkaa nyt tosi terveydellisesti haitalliset vuodet. Mä nimittäin huomaan lähes joka päivä haisevani hielle. ne vaihdevuodet, ne vaihdevuodet. Mutta ihan oikeasti, mikään HAJU ei aiheuta lapselle terveydellistä haittaa. Paitsi äärimmäisen kala-allergiset voivat saada oireita, jos naapuri paistaa kalaruokaa. Mitä tulee viinankaan hajuun, niin vaikka mulla olisin viimeset 21 vuotta pessyt viskillä lattiat, siitä viskin hajusta ei olisi ollut lapsille terveydellistä haitttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei kai nyt siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse, että miltä vanhemmat haisevat...vaikkakin tupakanhajuiset vaatteet haisevatkin ällölle. Kysehän oli siitä että se on järkyttävän itsekästä, että lapsi altistuu nimenomaan passiiviselle tupakoinnille tai joutuu olemaan vähemmän ruoalla tms. kun vanhempien on laitettavat viimisetkin rahat tupakkaan.

Mutta tottakai täytyy itselleen selittää asiat parhainpäin,niinku keittiönoita nyt yrittää

Mulla ainakin on pienestä asti (vanhemmat ei polttanu) tullu ja tulee edelleen kurkku kipeeksi pelkästään hajusta. Ei hajuveden tms. hajusta, mutta tupakan. Jos se haisee esim. asunnossaki tai vahvasti vaatteissa. Hajuvesi voi korkeintaan tehdä pääkivun jos sitäkään. Tai no tietty jos sitä hirveesti käyttää niin käy varmaan jo silmiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Puhdaskeuhkoinen:
polttaa tupakkia lapsen lähettyvillä =( eritoten jos vielä vauva kyseessä. aivan liian usein törmää tällaiseen itsekkyyteen!
ja se että on rahat tiukilla mutta tupakkaan löytyy kyllä rahaa, on outoa.. siinä säästyisi paljon rahaa johonkin tärkeämpään kun sen tupakin saisi jätettyä pois.

Mua sitten käy sääliksi lapset, joiden vanhemmilla on tarve korostaa omaa paremmuuttaan, eritoten lapsen lähettyvillä, eritoten jos vielä vauva kyseessä. aivan liian usein törmää tälläiseen itsekkyyteen! ja se että on rahat tiukilla, mutta oman paremmuuden korostamiseen on varaa, on outoa. Siinä säästyisi paljon aikaa ja rahaakin (netti pois vaan) johonkin tärkeämpään, kun tuon oman kehuskelun saisi jätetyksi pois!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Nikki lumisade oli nimenomaan sitä mieltä, että kyse oli hajusta. Hänelle vastaukseni osoitinkin. En minäkään pidä mitenkään hyvänä sitä, että lapset altistetaan passiiviselle tupakoinnille. Mutta en tunne yhtään äitiä enkä isää, joka lastensa seurassa tupakoisikaan. Joten mun tuntemieni tupakoitsijoiden lapset eivät altistu passiiviselle tupakoinnille, vaikka vanhemmat haisevatkin käyttämänsä kosmetiikan ja ravinnon lisäksi myös tupakalle.

Yhteistyössä