Käykö kaikki lapsiperheet etelässä ???

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
lapset 5v ja 8v eikä olla vielä oltu. Tuntuu et niin kovin moni satsaa siihen, että perhe viikoks etelään. Säästetään siihen ja arkena ei sitten välttämättä yhteistä aikaa juuri vietetäkään.
En sano, että huono homma Etelän mailla lasten kanssa käydä. Itse vaan en kokenut nauttivani jos imeväinen matkassa ja mitä lapset siitä muistaa? Ei juuri mitään.. Vielä olen suosinut lähimatkailua, ulkomailla olemme olleet, mutta lähinnä Tallinna ja Ruotsin Kolmården.
Välillä vaan huomaan muiden ihmettelevän, että täh?? ette ole Etelässä olleet ja vielä suurempi täh?? ette käy juurikaan laivalla..

Ei olla mekään oltu. 9-vuotias menee nyt isovanhempien mukana, mutta mä en tykkää matkustelusta ja sori sit vaan, jos joku muu ei voi sitä ymmärtää. En mäkään ymmärrä, että joku tykkää homejuustosta :D

Meillä 16- ja 13-vuotiaat lapset, eikä olla Ruotsia pidemmällä käyty. Ei ole rahaa matkustella, eikä toisaalta haluakaan. Ei siis miehen kanssa kumpikaan haaveilla mistään etelänmatkoista, kun kumpikaan ei helteistä ja kuumasta auringon paahteesta nauti. Suomessa ollaan matkusteltu ja paljon riittää nähtävää vielä täällä kotimaassa. ;)

Kyllä me käydään etelässä ja muuten ulkomailla, koska me vanhemmat tykätään matkustella. Muuten ollaankin tosi paljon kotosalla eikä varsinkaan tehdä mitään kotimaan viikonloppuhotellimatkoja tai käydä laivalla. Joskus harvoin käydään yökylässä kavereilla tai sukulaisilla.

No ei todellakaan mihinkään "etelään", oletan että tällä tarkoitetaan jotain perus rantalomakohteita...! Kaupunkilomat esimerkiksi Lontoossa tai vaikkapa jossain päin Yhdysvaltoja tai Aasiaa on ennemmin meidän makuun.

Ei olla oltu missään etelän rantalomalla, lapset on 5 v ja 7 v.

Turkissa ollaan käyty kyllä kun esikoinen oli taapero, ja esikoinen on ollut miehen kanssa Hollannissa.

Kyllä mä ihan mielelläni lähtisin lasten kanssa jonnekin etelään, huoletonta lomailua ja silleen, lapset on vesipetoja ja kesäihmisiä ollaan koko perhe eli kaikki varmaan tykättäis. Mutta kun on rahaa, ei ole aikaa, ja kun on aikaa ei ole rahaa ja silleen.

Mun pojat on 6-, 8- ja 14-vuotiaat. Esikoinen on ollut kanssani etelässä neljästi (isänsä kanssa vielä lisäksi kahdesti), keskimmäinen kahdesti ja kuopus kerran. Ja useammin käytäisiin jos olisi varaa. Minä nautin lämmöstä, ja siitä, ettei tarvitse pakkautua paksuihin vaatteisiin, nautin myös hyvästä ruuasta ja lomailun tunnelmasta sekä historiallisista nähtävyyksistä, joiden mukaan matkakohteet valitaan.

Noiden reissujen lisäksi on käyty pari kertaa Legolandissa, pari kertaa Kolmårdenissa, on käyty myös Öölannissa. Risteilyillä käydään pari kertaa vuodessa Tukholmassa, jossa tärkeää on ne kohteet, johon perillä mennään. Ja kun Opera vielä seilasi käytiin myös kahdesti Visbyssä.

Matkustaminen on meille irtiotto arjesta. Jota ainakin itse tunnun tarvitsevan, ja kyllä nuo lapsetkin näyttävät siitä nauttivan.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;23228883:
la Itse vaan en kokenut nauttivani jos imeväinen matkassa ja mitä lapset siitä muistaa? Ei juuri mitään.. Vielä olen suosinut lähimatkailua, ulkomailla olemme olleet, mutta lähinnä Tallinna ja Ruotsin Kolmården.

Ihan pakko nyt kommentoida tähän. Perustelu olla menemättä jonnekin vain siksi että "lapset ei muista" on vähän hassu. Ihan yhtäläisesti voidaan kysyä mitä lapset muistaa Kolmårdenistakaan tai muista matkoista. Miten joku etelän kohde siitä eroaa, ei mitenkään.

[QUOTE="just";23228996]Siis lapset 5- ja 8-vuotiaat? Imeväinen matkassa?? Kuinka kauan sä oot oikein imettänyt???[/QUOTE]

heh, kirjoitin itse en kokenut nauttivani, jos imeväinen matkassa.. ja tällä tarkoitin aikaa kun imetin. Ole huoleti, en imetä enää ;-) Imetin hieman yli vuoden molempia..

Riippuu siitä mitä se etelä tarkoittaa. Rantalomat ei meidän perhettä kiinnosta, mutta kaupunkilomia tehdään kyllä suunnilleen kerran vuodessa. Kyllä tuo 3- vuotias muistaa yllättävänkin paljon juttuja viime kesän reissusta ja esim. osaa kertoa tapahtumista taustoja kun katsellaa valokuvia, eli ei ne hukkaan mene pikkulastenkaan kanssa. Mutta ei me noille lomille sen suuremmin säästetä, mennään silloin kun rahaa on sopivasti jemmasta ilman suurempia ponnisteluja. Minäkin satsaan mieluummin hyvään arkeen kuin satunnaisiin lomiin.

Ihan pakko nyt kommentoida tähän. Perustelu olla menemättä jonnekin vain siksi että "lapset ei muista" on vähän hassu. Ihan yhtäläisesti voidaan kysyä mitä lapset muistaa Kolmårdenistakaan tai muista matkoista. Miten joku etelän kohde siitä eroaa, ei mitenkään.

Niin tuolla Kolmårdenissa olimme viime kesänä ja uskoisin, että runsas 4v ja 7v siitä jotain muistavat.. En titenkään tarkoittanut matkan kohteen vaikuttavan muistamiseen, haloo....
Ennen sitä ei vaan olla katsottu tarpeelliseksi lähteä mihinkään pidemmälle, haluamme myös lastemme muistavan matkoista jotain.

Riippuu mitä tarkoitetaan etelän reissulla... Meille etelään lähtö tarkoittaa viikon reissua anoppilaan pääkäupunkiseudulle, se on meille pitkä reissu etelään :D

Musta on hassu ajatus, että jos satsaa lomaan, se olisi jotenkin arjesta pois. Arki on ihanaa, mutta samaan aikaan se on raskasta. Kolmen lapsen harrastukset, kahden koulun käynnin tukeminen jne vetävät kyllä minut aika tyhjiin. Viikonloppuisinkin harrastuksiin kuskaamisia on joka päivä, ja samaan aikaan kun siitä kaikesta nauttii kaipaa huilaustaukoa.

Lomaa voi leväten miettiä myös kotona, tehdä jotain kivaa yhdessä, mutta välillä on kiva nauttia yhteisestä ajasta jossain ihan muualla.

Me ollaan oltu paristi lasten kanssa, mutta viime keväänä kun lapset oli 5v ja 3,5v oltiin kreikassa ja muistelevat kreikan lomaa vieläkin liki päivittäin niin oletan, että reissu oli kyllä hintansa väärti.
mennään uudelleen heti jahka saadaan lomat järjestettyä.

Yhteistyössä