Käynnistyikö synnytyksesi yöllä vai päivällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nelHM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.Esikoisesta lähdettiin sairaalaan klo 23.00 kun mulla oli verenvuotoa, se oli kuitenkin vaaratonta, eikä synnytys ollut vielä kunnolla käynnissä, saatiin kuitenkin jäädä sairaalaan, aamuyöllä meni lapsivesi, ja poika syntyi aamulla rv 38+1

2. Aamulla heräsin oksennuttavaan oloon, vessassa lapsivesi meni oksennellessa, tyttö syntyi kotona rv 38+6

3. Aamupäivällä oli erikoinen olo ja soitin miehen töistä kotiin, ambulanssilla menin sairaalaan. Kalvorakko esti lapsiveden menon, kohdunsuu oli auki 10cm sairaalaan päästessä rv 38+4

4. Limatulppa irtosi ja lapsivettä alkoi tihkua klo 3:55 ja poika syntyi klo 4:42 rv 40+6. Onneksi olin jo sairaalan potilashotellissa.

ekalla vedet meni illalla n klo 20 aikaan ja supparit alko yöllä n 2 aikaan. toisella ei käynnistyny itestään ollenkaan,kummiski oli 8cm auki ku menin sairaalaan(ne pyysi tuleen, ku pari päivää ennen oli kokoarvio ja sillon oli jo 5cm auki, ni sanoivat jos ei oo perjantaihin mennes tullu, niin tuu sisälle).sairaalas sit käynnistettiin

Ensimmäinen synnytys alkoi noin klo 7 lapsiveden lorahtelulla rv 38+1, supistukset alkoivat tuntia myöhemmin. Toinen alkoi aivan samalla lailla tosin klo 11 ja rv oli 41. Ei ollut mitään erikoista oloa tai tekemistä ennen. Ensimmäisellä kerralla tosin edellisenä päivänä oli hieman veristä vuotoa, mistä osasin epäillä että jotain tapahtuu pian, kun muuten ei raskauden aikana ollut vuotanut verta lainkaan.

yöllä, ne jotka ovat itsestään käynnistyneet. Takana 2 normaalia synnytystä, 1 sektio ja 1 käynnistys.

Molemmat normaalit synnytykset menneet samalla kaavalla. Yöllä alkanut säännölliset supistukset, jotka aamua kohti voimistuneet. ensimmäisessä normaalissa (41+0) synnytyksessä sairaalaan lähdettin joskus 6 tienoilla, toisessa (40+0) oli aika käynnistykseen klo 8. Siihen mentiin. Eivät vain olleet uskoa, että ei tarvi käynnistellä, vaan synnytys on käynnissä. Lapsivedet menneet vasta kun olen saanut puudutetta ja siinä yhteydessä puhkaistu kalvot.

Ensimmäisessä edellisen ilta meni jouluaatoillan touhuissa. Siis lapsi syntyi joulupäivänä. Toisessa olimme edellisenä iltana kylässä. Siis en tehnyt kummassakaan mitään erikoista, normaaliin elämään verrattuna.

Mulla meni lapsivedet iltapäivällä viiden aikaan, mutta kunnon supistukset alkoivat vasta yhdeltä yöllä. Vikkoja oli 38+5. Päivä oli ollut tosi rauhallinen oltiin nukuttu pitkään ja sitten käytiin appi ukolla grillaamassa.

Yhteistyössä