Käytättekö te 4 vuotiaita vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilmeisesti huono kasvattaja.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilmeisesti huono kasvattaja.

Vieras
Potalla vieraissa paikoissa? Esim kylässä tai yleisissä vessoissa? Mun tyttö käy vielä ja en ole sitä katsonut ongelmaksi, vaikka olen jo tytön kanssa puhunut että jos kävisi jo pöntöllä. Kotona tekee myös pottaan,vaikka on supistaja hommattu.

Jotkuthan tämäkin tyrmää siksi kysymys. että iso lapsi pois potalta.mut minkäs teet ei voi lasta pakottaa. Tosin potta alkaa olla pikkuisen pieni (ikean malli) noin isolle eikä viittisi ostaa pottatuolia enää.

varmasti ei ole väliä kummalla käy kuhan käy eikä ole vaipoissa =) jokainen oppii/rohkenee omaan tahtiin käymään sitten pytyllä. meillä tyttö ei potasta tykänny ja alko jo juuri 2 vuotta täytettyään kiipeemään pöntölle jossa ei saanut olla pienetäjiä eikä apuna korokkeita :D niin että meillä toisinpäin :D

• Tykkää
Reactions: Tähkäpää-90
Mitä jos kylässä ei ole pottaa.

Entä antaako tarhatädit hänen käydä potalla kun muut käyvät pytyllä,
eikö muut lapset ole sitä ihmetelleet.
Yleensä tarhassa jo tuota nuorempana jää potat pois kun kamut käy pytyllä

Meillä silloin kun aloitettiin pottailun lopettelu lapsi sai itse valita pyntyn supistajan kaupasta.
Otti prinsessa mallin ja sitten siihen taakse mihin selkä ottaa kiinni sai liimata lempitarransa, hiukan tuunata sitä.
Pytyn eteen hän sai valita koroketuolin.

Sitten unohtui potta.

Älä stressaa, jokainen kehittyy omaan aikaan. Menee varmasti pöntölle -joskus. Se riittää, ei se loppu elämäänsä potalla käy.
Mä sain kuulla kauheasti voivottelua ja kauhistelua kun lapsi käytti 4½vuotiaana vielä yöllä vaippaa.

No, eipä käytä enää, ja ajateltiinkin että kyllä se niistä luopuu ennen kouluikää :D (Oli siis parina aamuna viikossa kuiva, muttei halunnut LUOPUA sen käytöstä.)

mitäs jos vaan et välittäis siitä mitä muut ajattelee tai on ajattelematta ja annat tyttäresi kehittyä omaan tahtiin.

Mitäpä se kellekään kuuluu missä teidän tyttö käy tai ei käy pissalla.