Käyttääkö kukaan enää palasaippuaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja cherie:
Tilasin juuri useamman Oriflamelta, lähinnä itse käytän, muille on sitten nestemäistä tarjolla mutta jotenkin itse olen mieltynyt noihin "erikoisen tuoksuisiin" palasaippuoihin.

Mullakin on Oriflamen palasaippua pesuhuoneessa, ja kivalta se tuoksuu =) Eli välillä käytän palasaippuaakin.

Jaa enpä ole tajunnut ennen ajatella noin ekologisesti.. Harkitsen vakavasti siirtymistä palasaippuoihin! Sehän on ihan mahtava ajatus ettei tule muovijätettä! Täyttöpullotkin ovat yhtä tyhjän kanssa, tuleehan siihen se pullo kuitenkin..

Meillä käytettiin lapsuuskodissa aina palasaibua, mut itelle oon aina ostanu omiin koteihini nestemäistä. Nyt kun on jo omaa perhettä niin nestesaippualinja jatkuu. Sitäpaitsi vessarempan yhteydessä oli hyvä tekosyy ostaa krominen kiinteä pumppupullo.. =) Jokatapauksessa paras palasaippua muistini kätköistä on ehdottomasti DOVE. Ei kuivata ja jotenki se vaahto tuntuu sellaselta mahottoman mukavalta käsissä.
(ja päässä ja persiissä..) Suosittelen kokeilemaan, jos niitä enää jostain löytää.

Kyllä meillä käytetään palasaippuaa. Sehän on ihan tutkitustikin riittoisampaa ja siten ihan järkyttävän paljon halvempaa kuin nestesaippuat.

Tässä lienee turha edes mainita sitä jätteen määrää, mikä syntyy niistä nestesaippuoiden pakkauksista. Palasaippuasta ei jää kuin pieni määrä paperia.

Että jos haluaa olla ekologinen ekonomisuuden ohella, niin kannattaa suosia palasaippuaa.

Palasaippuaa löytyy kotoa, käytän Marseillen saippuaa ja sappisaippuaa vaippapyykin pesussa. Mutta käsipesuun ja suihkusaippuoina on nestemäisiä ihan senkin vuoksi, että pienten lasten on helpompi käyttää pumppupullosta tulevaa saippuaa käsipesuun kuin lutrata liukkaan palasaippuan kanssa.

Joissakin kyläpaikoissa (esim. anoppilassa) on vain palasaippuaa. Ikuisuuden sama saippua, jossa on sellaisia mustia viiruja käytön seurauksena. Tosi ällöttävää! Mielummin olen ilman saippuaa kuin käytän palasaippuoita.

Ettekös te nyt puhu siitä kuuluisasta kotiiliasta, jolle lapsi on altistettava ettei hänestä tule multiallerginen? Sitä palasaippuat tarjoavat hallitussa ja turvallisessa muodossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Ettekös te nyt puhu siitä kuuluisasta kotiiliasta, jolle lapsi on altistettava ettei hänestä tule multiallerginen? Sitä palasaippuat tarjoavat hallitussa ja turvallisessa muodossa.

Ja nopsasti se meillä kuluu, ei siinä kovin vanhaa likaa ole.

että on saippuassakin pöpöjä. No se on harmi kun muuallahan niitä ei ole.

Mutta olen käyttänyt doven palasaippuaa ja taidan useamminkin ostaa ettei tule jätettä ja on edullisempaa. Oon sujut pöpöjen kanssa.

Lushin saippuoita kyllä ja nyt tämän ihanuuden liike on viimein avattu Suomessakin!! En tosin oo vielä ehtinyt käymään täällä, mutta takuuvarmasti ihania tuoksuja ainakin odotettavissa :) http://www.lush.fi/

Tuon mä matkoiltakin usein paikallisia saippuoita, Ukrainassa oli vinkeitä hedelmänmuotoisia -ja värisiä (halkaistu kiivi, appelsiini jne.)

Meillä on käytössä sekä käsienpesussa että suihkussa nestesaippuan rinnalla.
Palasaippua on bakteeripesä, joten en käyttäisi sitä missään muualla kuin kotona oman väen kesken.
Joitain esim. kirpparien vessoja on vielä missä vain palasaippua, jää käymättä sellaisissa vessoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Lushin saippuoita kyllä ja nyt tämän ihanuuden liike on viimein avattu Suomessakin!! En tosin oo vielä ehtinyt käymään täällä, mutta takuuvarmasti ihania tuoksuja ainakin odotettavissa :) http://www.lush.fi/

Tuon mä matkoiltakin usein paikallisia saippuoita, Ukrainassa oli vinkeitä hedelmänmuotoisia -ja värisiä (halkaistu kiivi, appelsiini jne.)

Aivan järkky tuoksu tulee noista kaupoista, en pystyis oleen siellä töissä saatika edes viereisessä liikkessä !
Ohi kävellyt sekä Ompun että Lahden liikkeen, ei kiitos mulle.

Yhteistyössä