Kehtaisitko mennä koulun palaveriin, koskien lapsesi koulunkäyntiongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne olisi se, että sinne pitäisi mennä kummankin vanhemman ja sulla olisi ihan selvästi näkyvä, iso mustelma poskipäässä? Joka ei olisi tosiaankaan tullut perheväkivallan seurauksena. Vaan niin, että olisit lojunut sohvalla ja pitänyt läppäriä ylhäällä polviesi päällä, sitten 2 koiraa olisi riehuessaan hypännyt takaapäin sohvalta päällesi ja tietokone olisi lentänyt naamallesi.

Sitähän voisi tietysti yrittää peitellä meikeillä, mutta sitä ei saa peittoon niin, ettei näkyisi.

Mulla on nyt tämä tilanne, voi apua!

Peruuttaisitko ajan, valehtelisitko että olet sairas ja lähettäisit sinne vain miehen vai mitä? Apua.

Poika on hölmöillyt niin, ettei olisi varaa että koulussa vielä luullaan että meillä on perheväkivaltaakin :(
On viime syksynä jäänyt koulussa kiinni tupakan poltosta, vaikka on vasta seiskaluokalla ja siitä tehtiin silloin lastensuojeluilmoitus koulun toimesta. Se ei kyllä johtanut toimenpiteisiin. Poika on myös nyt lähiaikoina ollut luvatta pois koulusta pariinkin kertaan, meidän vanhempien tietämättä.

Kehtaisin mennä. Itselläni on iso pysyvä arpi otsassa ja varmaan moni ajattelee, että se on tullut siitgä kun ukko on kumauttanut kaljapullolla mua päähän, mutta näinhän asia ei ole.

Lapsia koskevia asioita ei koskaan kannata lykätä tulevaisuuteen, vaan härkää kannattaa tarttua heti sarvista kiinni ennen kuin asiat pahenevat. Luultavasti tuo sinun lapsen ongelma ap johtuu murrosiästä ja siitä että lapsi haluaa kokeilla mihin reagoidaan ja etsii rajoja ja nyt sitten vaan niitä rajoja laittamaan. Jos ne rajat laittaa nyt ja tekee asiat lapselle selviksi, niin jatkossa pääsette helpommalla.

Kehtaisin. Lapsen palaverissa mulla oli toisen silmän alla iso jälki ja laps ehti kuuluttamaan että hän iski mua dinosauruksella, kuten oli tapahtunu vahingossa. Ainakaa kuulostanu sille että kukaa ois ukkoa epäilly.

Mä jouduin menemään päiväkodille joka päivä, vaikka leuka (ja poski) oli sen näköinen, kuin joku olisi täräyttänyt huolella. Todellisuudessa olin ollut vain hammaslääkärissä, mutta mustelma oli iso ja turvotustakin oli.

Eli kyllä menisin. Ja mitä enemmän yrität peitellä, sitä enemmän epäluuloja herätät. Eli menet ihan normaalisti.

Tuo palaveri on huomenna. Sitä ajattelilisinkin, että ehkä he kuitenkin tajuavat ja osaavat lukea minun ja miehenikin välistä, jonkunnäköistä viestintää kun siellä jutellaan. Että varmaan huomaavat, ettei meillä ole hakattu eikä hakata ketään :) Siellä on paikalla koulukuraattori, pojan luokanvalvoja, rehtori, poika itse ja me vanhemmat.

Kiitos teille kaikille!

[QUOTE="Alkup.";28375887]Tuo palaveri on huomenna. Sitä ajattelilisinkin, että ehkä he kuitenkin tajuavat ja osaavat lukea minun ja miehenikin välistä, jonkunnäköistä viestintää kun siellä jutellaan. Että varmaan huomaavat, ettei meillä ole hakattu eikä hakata ketään :) Siellä on paikalla koulukuraattori, pojan luokanvalvoja, rehtori, poika itse ja me vanhemmat.

Kiitos teille kaikille![/QUOTE]

Tsemppiä

Eiköhän se ole sen vika joka heti olettaa että kuonoon on tullut, kuin sen joka menee palaveriin.