Kehukaa ja haukkukaa kahvinkeittimiänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahvinkeittäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja omena:
moccamaster, termos malli. Ehdottomasti tuo termos malli on kätevä, kun kahvi valuu suoraan termariin jossa pysyy hyvänä ja lämpösempänä pitkäänkin.

eli tämä

http://www.moccamaster.fi/tuote?kategoria=40100&id=1155788

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Moccamasteri meilläkin, ja ai että kahvi maistuu kotona aina hyvälle! :p :whistle:

kb741h.jpg

http://www.moccamaster.fi/tuote?kategoria=40100.2000&id=1477033

sama vehje meilläkin, enkä pois anna! :D

Alkuperäinen kirjoittaja omena:
moccamaster, termos malli. Ehdottomasti tuo termos malli on kätevä, kun kahvi valuu suoraan termariin jossa pysyy hyvänä ja lämpösempänä pitkäänkin.

Mun tutulla on tuo keitin ja jostain syystä se ei kyllä pidä sitä kahvia kauaa lämpösenä, vaikka sen kuinka huuhtelisi kuumalla vedellä yms. Käyttävätkö sit väärin, vai onko joku maanantaikappale, en tiedä, mutta meidän keittimessä kahvi kyllä säilyy kuumana kauemmin kuin heidän (eivät itsekään oikein pidä keittimestään). Haaveilin itsekin tuosta termoskeittimestä ennen kuin pääsin kokeilemaan heidän keitintään.

Moccamasteri mullakin, tyytyväinen oon. Ainoana vaihtoehtona voisin ajatella jotain espressokeitintä, sais lattensa ilman kikkailua.. Mutta niissä hinta sitten jo pompsahtaakin aika tavalla jos kunnollisen haluaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Meillä on tämä
kbg741h-copy.jpg

Ei voi muuta kuin kehua =)

Samanlainen keitin täälläkin. Muuten ok laite, mutta kahvi alkaa maistua tosi nopeasti painuneelta.

Sama keitin meilläkin ja peesaan edellistä eli tosi nopeasti alkaa kahvi maistua seisoneelta.

Mä olen kyllä tykännyt mocca masterin kahvista, ainakin jos ottaa sitä heti kun valmista, mutta mun mielestä se on jotenkin iso ja kömpelö koko laite, näinköhän tuo mahtuis tuohon kaapiston alle? En oo kyllä ostamassa, rikon salaa varmaan ton uutuuttaan kiiltelevän braunin ja käyn ostamassa severinin kolmella kympillä ja nautin taas vuosikaudet kahvintuoksuun heräämisestä :D

Philipsin joku keitin vuodelta miekka ja kirves. On meinaan kestävä. Ei saa rikki millään ja kahvikin pysyy kuumana. Pannua ei saa rikki vaikka hakkais tiskialtaan reunaan kuinka paljon "vahingossa". Ja keitin on siis niin vanha että merkit ja muut on kuluneet jo aikoja sitten pois.

Braunin musta. Muuten toimiva mutta kannu pissii jos kaataa vähänkin reilummin. Sain lahjaksi joskus vuosia sitten, nyt ostaisin jonkun punaisen keittiön piristeeksi.

F0002306.jpg

Boschin TKA 6001V, Private collection. Maksoi joku 40?. Henkilökohtaisesti en tykkää Moccamasterin tuotoksista, tuo on kyllä hintansa haukkunut :) Tykkään kans tuosta irroitettavasta vesisäiliöstä :)

Ainii, tuttava, joka on ollut alalla, haluaisi varmasti tähän ketjuun huomauttaa, että keittimen täytyy lämmittää vesi yli 90-asteiseksi :)

...pistää sen levyn pienemmälle lämmölle. Moccamasterissa siis. Siinähän on kaksi lämpövastusta (tavis keittimissä yksi), toinen kuumentaa veden ja toinen sen levyn pannun alta. Ja sen levyn saa laitettua pienemmälle lämmölle, ainakin meidän keittimessä ja muissakin mitä olen nähnyt, juuri siksi ettei ala sitten painua jos pidempään pitää pannussa.

Moccamasteria en muuhun vaihtaisi, tosi hyvä laite. Tippalukkoa ei ole ja musta se on turha, kun on niin nopea keitin. Keittää täyden pannullisen muistaakseni 7 minuutissa.

Moccamaster! Hyvä kone on. Semmone perusmalli meillä. Tulee hyvää kahvia (vaikken kahvinjuoja olekaan, vedenkeittimenä ite lähinnä käytän), helppo putsata. Yli 2,5 vuotta ollu jo meillä, ja yhä kuin uusi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei maistu seisoneelta kun:
...pistää sen levyn pienemmälle lämmölle. Moccamasterissa siis. Siinähän on kaksi lämpövastusta (tavis keittimissä yksi), toinen kuumentaa veden ja toinen sen levyn pannun alta. Ja sen levyn saa laitettua pienemmälle lämmölle, ainakin meidän keittimessä ja muissakin mitä olen nähnyt, juuri siksi ettei ala sitten painua jos pidempään pitää pannussa.

No tuota ei vissii oo mun MM:n omistavat kaverit tajunnee ;) Mut Boschiin oon tyytyväinen, ei oo tarvetta uusia keitintä pitkään aikaan :)

Meillä on nyt OBH Nordican King of coffee. Sai Prisman ostapois päiviltä 59?lla. Ihan hyvät kahvit keittelee. Aiemmin oli pyöreäpannuinen Philipsin Cafe Gaia ja siinä kahvi tuoksui tosi hyvältä. Jopa ihmiset jotka eivät juoneet kahvia ihmettelivät, että mitä kahvia me keitetään, kun tuoksuu hyvälle. Ja ihan tavan juhlamokka/presidenttiä on aina keitetty. Vanhuuttaan vaan tuo philips ei enää keittänyt kuumaa kahvia.

mocca masterin tavis malli ollu itse asiassa jo 7v ja edelleen ihan ihan käyttökelpoinen nopeasti tulee kahvi ja me varmaan juodaan se pannullinen sitte niin nopsaa ettei kerkiä maistumaan "vanhalle" :laugh:

seuraavaksi mä haaveilen siitä termosmallista

Yhteistyössä