Keiden palstalaisten juttuja ette usko, ainakaan kaikkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nuuh";29218692]Mikäs bimbo se oli kellä oli muka joku amerikan poikaystävä ja laittoi kuvaa jostain ruotsalaisesta homonäyttelijästä :D.
Akaatin reissu- ja sukujutut on kyllä niin pilvessä keksitty että siinä on Bob Marleykin rastat suoristuneet.[/QUOTE]

Oisko just ollu Blume, korjatkaa jos oon väärässä

Juurikin näin :)

Täällä on ihan oikeasti niitä, jotka kertovat elämästään kaiken, asuinpaikankin, lasten nimet jne... Ei tarvita kuin yks hullu tyyppi.......

Johan se on erään palstalaisen kohdalla todistettu, yritetään pilata toisen liiketoiminta yms.

Mä voin täällä kertoa asuvani Turussa, mutta sillä ei ole kenellekkään merkitystä, että asunko Turussa, vai kenties siinä jossain lähellä. Mä voin kertoa, että mulla on 12v ja 9v lapset, mutta silläkään ei ole kenellekkään merkitystä, vaikka ne olisivatkin oikeasti 11v ja 8v, tai vaikkapa 13v ja 10v,
Tai voin sanoa olevani 28v vaikka olisinkin oikeasti 31v, tajuutteko?

Vai onko teille noilla tuollaisilla asioilla oikeasti ihan hirveän iso merkitys kun luette jotain ketjua??

Tai jos harmaanakin kirjoittelet lapsen asiasta, voit kirjoittaa että kyse on tyttölapsesta, vaikka olisikin oikeasti poikalapsesta, jos sillä ei ole itse asiassa mitään merkitystä...

No ei ole oikeasti mitään merkitystä, mutta täällä kyllä oletetaan että kaikkien pitää ripittäytyä ainakin kerran päivässä. Siihen liittyy se, että kertoo oikean nimen ja sukunimen, osoitteen ja puhelinnumeron, kengännumeron, sos.turvatunnuksen, pankkitilin saldon ja tietysti myös sinä päivänä tehdyt synnit.

Jos on niin kova perversio nettihuijareihin, niin kannattaa katsoa elokuva nimeltä Catfish tai sitten samojen jannujen tekemä tositv-sarja. ;)

http://www.imdb.com/title/tt1584016/

[QUOTE="vieras.";29218749]Ei ollut Blume. Nikkiä en nyt muista.[/QUOTE]

oot oikeessa, meni sekasin kun puhuttiin näyttelijöistä.

[QUOTE="Harmaana";29218374]Wieruus taas elää jotakin kummallista fantasiaa jossa on hienoa elää köyhänä. Köyhä tai edes pienituloinen hän ei kuitenkaan ole koska laittaa lasten joululahjoihin yli 1000 euroa rahaa ja ulkomailla ollaan joka vuosi viikkokausia. Sitten muka maksavat vuokraa omakotitalosta vain 150€ kuukaudessa.
[/QUOTE]:rolleyes: Tietenkin onhan se ankee, jos ei tiedä kaikkea toisen elämästä.

Maailmassa on hyviä ihmisiä, tiedätkö sitä? Minä tiedän ja olen todella kiitollinen monessa asiasta heille.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29218643:

No naura sinä vaan. Jos susta on laillista käyttää it-osaamistaan muiden viestien/salasanojen onkimiseen ok, niin selvä.
Ja moraalisesti oikein käyttää Ardamaxia ym., niin selvä.
Mutta älä jaksa nauraa asioille, mitkä poliisi tutkii, jos viet ne tutkittavaksi.
Vai, olisitko mielestäsi ihan laillisesti ja moraalisesti oikeutettu toimimaan noin?

[QUOTE="vierailija";29218644]Voi helvetti nyt sentään. Täällä kilpaa yritetään lynkata esim. kfkfkf:a, jos hän on muunnellut kertomuksiaan tunnistamisriskin takia. Niin minäkin teen, vaikka harmaana kirjoittelenkin! Kuka jaksaa moralisoida, että internetissä täytyy puhua puhdasta faktaa ja varsinkin tällaisella sivustolla, jossa monen keskustelun aihepiiri liittyy lapsiin. On vain viisasta olla kertomatta ihan kaikkea tai jos tilanne sitä vaatii, niin muutella yksityiskohtia.[/QUOTE]

Niin no voihan vastaamisen/epäilyn kokea lynkkaamiseksi...
Minusta valehtelu on aina moraalisesti epäilyttävää, piste. Vaikka tekisikin sen nk. ymmärrettävistä syistä.

[QUOTE="vers";29219057]Oletko sä entinen lucifer?[/QUOTE]

Ainakin tosiaan lucifer on täällä nykyään toisella nickillä. Sen juttuja en ole koskaan uskonut, puhui itsensä pussiin monta kertaa ja esiintyi vahingossa väärillä harmailla nickeillä, esim. "kfkfkf harmaana".

No naura sinä vaan. Jos susta on laillista käyttää it-osaamistaan muiden viestien/salasanojen onkimiseen ok, niin selvä.
Ja moraalisesti oikein käyttää Ardamaxia ym., niin selvä.
Mutta älä jaksa nauraa asioille, mitkä poliisi tutkii, jos viet ne tutkittavaksi.
Vai, olisitko mielestäsi ihan laillisesti ja moraalisesti oikeutettu toimimaan noin?

älä itke ruma lapsi.
nauroin ja nauran tolle laittomalle kyttäämiselle. siellä kun ei lukenu missään että oli mistään yksityisestä tekstistä kyse.

Mä oon niin hemmetin tyhmä, etten osaa valehdella, ja sitten taas, jos kerron juttujani, niin muutan vain nimimerkkiä..Enkä nyt ihan kovin henk.kohtaista kertoisi yleensäkään missään julkisesti.

Niin no voihan vastaamisen/epäilyn kokea lynkkaamiseksi...
Minusta valehtelu on aina moraalisesti epäilyttävää, piste. Vaikka tekisikin sen nk. ymmärrettävistä syistä.

Eli jos moraaliset syyt (esim. lapsien identiteetin suojeleminen) tukevat valehtelua/totuuden muuntelemista, niin se on silti väärin? Täällä on paljon aloituksia lasten sairauksista. Niissä keskusteluissa aloittaja saa usein vertaistukea ja neuvoja. Onko muka joka tapauksessa väärin valehdella vaikka lapsen sukupuoli/ikä/oma asuinkunta tms.?

Tästä voi päätellä, että monelle sellainen real life ja netti-life on on eri asioita, totaalisesti.
Netissä voi valehdella, antaa väärän kuvan itsestään, ajattelematta sitä, että joku ehkä kaveriksikin muodustuva voi yllättyä oikeista tiedoista.
Sitten "tuolla muualla" puhutaan totta...

Minä olen sitä mieltä, että netissä on helppo hölmöillä, mutta ei kannata muuttaa luonnettaan sen takia.

Eli jos moraaliset syyt (esim. lapsien identiteetin suojeleminen) tukevat valehtelua/totuuden muuntelemista, niin se on silti väärin? Täällä on paljon aloituksia lasten sairauksista. Niissä keskusteluissa aloittaja saa usein vertaistukea ja neuvoja. Onko muka joka tapauksessa väärin valehdella vaikka lapsen sukupuoli/ikä/oma asuinkunta tms.?

Olen yhä sitä mieltä, että valehtelu (missä tahansa/mistä syystä tahansa) on moraalisesti arveluttavaa, vaikka se olisikin ymmärrettävää.
Ymmärrän hyvin valehtelun tietyissä tilanteissa mutta en mä silti kannusta ketään sellaista harrastamaan.
Valehtelua on toki monen tasoista ja siihen on lukuisia eri syitä.
Ja, yltiörehellisyyskin voi loukata.

En mä sano monestakaan asiasta, että _väärin_, mutta moraalisesti arveiluttavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;29219107:
älä itke ruma lapsi.
nauroin ja nauran tolle laittomalle kyttäämiselle. siellä kun ei lukenu missään että oli mistään yksityisestä tekstistä kyse.

Ok :o Naurat?
Laaja juttu. Yksityisiä päiväkirjoja koneella, yksityisiä messenger-keskusteluja, yksityisiä sähköposteja, virastotekstejä, virallisia lausuntoja/muistakin kuin minusta jne.
Noiden lisäksi anonyymit nettikirjoitukset, vaikka eivät olekaan sillä tavoin yksityisiä, vaan julkisia, niin kellään ei ole oikeutta _laittomin keinoin seurata sinun ip:llä tapahtuvia asioita_.

Mutta maailmaan mahtuu.

Yhteistyössä