Keitetäänkö tutteja ja pulloja edelleen pikkuvauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkukolmonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkukolmonen

Vieras
Kolmannen vauvan juuri sain. Vieläkö suositus on, että keitetään tutit ja pullot? Mihin ikään asti?

Nimin. seitsemän kuukautta esikolle pulloja keittänyt

Mulle oli sairaalan ja neuvolan ohjeistus, että ei tarvii keittää joka kerran jälkeen. Pari kertaa viikossa riittää.
En kyllä keitelly sitäkään, ihan alkuun vaan pari viikkoa.

mä oon välillä keitellyt niitä pullotutteja ja sitten vedenkeittimessä keittäny vettä ja täyttänyt pullot niillä... sitten kerran viikossa keittänyt kaikki kunnolla.

keittelin alussa tiheemmin ja sitten noin kerta viikkoon
olis kyllä hyvä ainakin joskus kiehauttaa että lähtee maidon valkuainen veke, jos sitä jää niin siinä alkaa pöpöt muhia jos otollinen kosteus ja lämpö

Nykyisin ainakin täällä jo sairaalassa opetetaan ettei tartte keittää, paitsi käyttöön otettaessa. Olen aina pessyt käytön jälkeen ja sit kaatanut kiehuvan veden pulloihin ja tutteille.

Ennen kiinteitä keitin joka käytön jälkeen tutit ja pullot, sen jälkeen en ole enää keitellyt ollenkaan. Sama juttu juomaksi tarjottavan veden kanssa. Huvitutteja keittelin viikon välein ensi alkuun, nykyään hyvin harvakseltaan.

Tuttiosat pesen käsin ja tuttipullot ja muut (ei silikoniset) osat olen pessyt astianpesukoneessa. Huvitutit olen huuhdellut pelkällä vesijohtovedellä.

Yhteistyössä