Keksikää tekemistä. Päivät niin tylsiä, kun lapset vain leikkii keskenään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Suurin ongelma mulla on että mulla ei ole kotiäitikavereita. Kaikki on menny jo töihin. Minäkin menen pian, mutta nykyisin päivät on tylsiä!

Ulkoilu tylsää: lapset puuhailee hiekkalaatikolla tai leikkimökissä. Mä istun nurmikolla. Kaikki pihatyöt on jo tehty.

Sisällä tylsää. Lapset haluaa leikkiä vain keskenään. Jos menen mukaan, niin isompi aina vain suuttuu ja sanoo: ei se noin mene vaan näin...

Päivän ruuat on jo valmiina, ei voi kokatakaan... Siivottukin jo on. Mitään kaappien supersiivousurakkaa en halua aloittaa.

Kehitä itseäsi. Etäopiskele. Neulo nuttu Etiopian vauvalle. Järjestä valokuvat albumeihin. Käy naapurille kaupassa, kun mummo ei itse jaksa kantaa painavia ostoksia.

Hanki itsellesi mieleistä luettavaa. Jos muksut pärjää noin hyvin keskenään, saat tavallaan keskittyä johonkin omaan juttuun ja samalla kuitenkin olet tavoitettavissa.
Itselläni nää päivät jolloin oon vaan kotona lasten kanssa on aika tappavan tylsiä, ei oikein ole lähellä seuraa ja monilla on istten niin eri-ikäisiä lapsia, että on hankala mennä kylään.

Kateeksi käy, ei oo tullut vielä tota tylsyys ongelmaa vastaan :D
Mutta mitäs jo änkeisit itsesi sinne lasten seuraan ja ehdottaisit vaikka yhdessä pelaamista? Askartelua? Leipomista? Kyllä sitä lasten kanssa voi keksiä yhteistäkin puuhaa. Menkää vaikka metsälenkille kaikki yhdessä katselemaan luonnon heräämistä.

Eipä ole mullakaan kavereita joita tapailla, mutta ajattele positiivisesti. Kun ei ole niitä kavereita, niin välttyy siltä selän takana paskan puhumiselta ja selkään puukottamiselta. Naisiin kun ei voi koskaan luottaa....

:D mulla kans tylsää, kaikki kaukana tai töissä. Lapset leikkii yksin tai yhdessä. Mutta mä sit otan aurinkoa, luen, katson telkkua, nettaan, kokkaan, siivoon, leivon, lenkitän koiraa jne. aika samaa ja tylsää touhua mutta ihan jees.

No höh, mä olisin ikionnellinen tossa tilanteessa!! Leipoisin, tekisin marsipaanikoristeita, siivoilisin, pesisin ikkunat, järkkäilisin valokuvia ym... Koita jotain keksiä!:)

Yhteistyössä