keksimuruista kakkupohja, antakaa vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Orion-

Aktiivinen jäsen
18.05.2007
21 085
4
38
Eli siis meinaan tehä kakun johon tulee keksimurupohja. Oon yhen tehny, ja laitoin siihe noita safarikeksejä ja sekaan rasvaa. Tuli vähän turhan mureneva pohja... Mitkä keksit olis hyviä käyttää ja kannattaako laittaa mitään lisäksi kuin sitte rasvaa (ja kuinka paljon sitä, jos keksejä 200g)?

Toimisko dominokeksit? Ja pitääkö niistä ottaa täytteet pois vai jätetäänkö ne?
Suht tummia keksejä sais kuitenki olla, ulkonäöllisesti parempi.

Entä kuin murusiksi ne murskataan? Karkea vai ihan hieno?

Dominot käy ihan hyvin.
itse teen yleensä digrestive kekseistä ja lähes aina, oli ohje mikä oli niin laitan sitä rasvaa enemmän!
Kun tuntuu ihan hullulta että 50g rasvaa riittäisi pohjaan! :o ja tuo 50g on tosi monessa ohjeessa tullut vastaan

Otanko dominoista täytteet pois? Vai toimisko se vähän sitovana sielä?

Digestivet on vaan niin vaaleita, että tuossa kakussa jota mietin niin vois olla vähän hölmön näköinen. Vois kai noita sekoittaaki, jos laittas osan digestivekeksejä?

Mie teen yleensä ihan tavallisista (juväshyvän?) kaurakekseistä ja rasvaa laitan mieki aina enemmän mitä ohjeessa sanotaan. Mitä hienompaa murua tekee niin sen vähemmän se murenee sit valmiina. Ja rasvaa pitää olla reilusti että kostuu ne murut kunnolla!

Entä jos pistät kaakaojauhetta sekaan? En oo ite kokeillu, mutta tuli vaan mieleen...

Alkuperäinen kirjoittaja Anzkuli:
Mie teen yleensä ihan tavallisista (juväshyvän?) kaurakekseistä ja rasvaa laitan mieki aina enemmän mitä ohjeessa sanotaan. Mitä hienompaa murua tekee niin sen vähemmän se murenee sit valmiina. Ja rasvaa pitää olla reilusti että kostuu ne murut kunnolla!

Entä jos pistät kaakaojauhetta sekaan? En oo ite kokeillu, mutta tuli vaan mieleen...

Tuotapa en tullu edes ajatelleeksi että kaakaota laittas. Voispa toimiaki, miksipäs ei. :)

mie oon tehny dominoista. tuli aivan huippu. en ottanu kekseistä täytettä pois. Sit vielä laitoin siihen täytteeseen mariannemurskaa :p

muoks, siis siihen täytteeseen mariannemurskaa joka tulee keksimurun päälle.

Minä tein pohjan pipareista ja margariinista (olisiko ollut 200 g pipareita ja 75 g margariinia). Päälle piimä-kermavaahto-appelsiinimehu-sokeri-liivatesekoitus ja jääkaappiin hyytymään. Myöhemmin laitoin vielä päälle appelsiinilohkoja ja mehu-hyytelösokerisekoitusta. Oli tosi hyvää!

Yhteistyössä