V
vierailija
Vieras
Tällä hetkellä miehen kanssa asutaan ja tehdään töitä ulkomailla. Esikoinen kuitenkin ilmotti tulostaan ja tarkotus olis syntymän jälkeen palata suomeen opiskelemaan.
Ollaan mietitty, et onko mulla oikeutta tai mahdollista saada tukia mistään opiskelun ajaksi? Miehellä on omaisuutta aika paljon, mutta ei suomessa jatkuvaa tuloa olisi ja kyseessä siis avoliitto. Tiedän että sossu ja kela pyytää ainakin tiliotteet molemmilta. Mies omistaa asunnon ja on aika paljon rahaa tilillä, mutta ei kuitenkaan semmosia summia millä elettäis ja opiskeltais kaikki vuosikaudet ja haluittais säästää niitä johonkin isompaan/pahan päivän varalle. enkä muutenkaan pidä ajatuksesta et joutuis maksamaan kaiken ^^
Yritin tossa jotain googlailla, mutta löysin vaan siitä että tulot avopuolisolla vaikuttaa. Muutenkin ihan pihalla näistä tuki jutuista, kun opintotuki ainoa mitä aikoinaan hakenut ja saanut! Kiitos jo etukäteen, jos joku osais vähän valasta meitä
Ollaan mietitty, et onko mulla oikeutta tai mahdollista saada tukia mistään opiskelun ajaksi? Miehellä on omaisuutta aika paljon, mutta ei suomessa jatkuvaa tuloa olisi ja kyseessä siis avoliitto. Tiedän että sossu ja kela pyytää ainakin tiliotteet molemmilta. Mies omistaa asunnon ja on aika paljon rahaa tilillä, mutta ei kuitenkaan semmosia summia millä elettäis ja opiskeltais kaikki vuosikaudet ja haluittais säästää niitä johonkin isompaan/pahan päivän varalle. enkä muutenkaan pidä ajatuksesta et joutuis maksamaan kaiken ^^
Yritin tossa jotain googlailla, mutta löysin vaan siitä että tulot avopuolisolla vaikuttaa. Muutenkin ihan pihalla näistä tuki jutuista, kun opintotuki ainoa mitä aikoinaan hakenut ja saanut! Kiitos jo etukäteen, jos joku osais vähän valasta meitä