Kelan selvitys pyyntö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Laitoin ensimmäisen työttömyyspv.raha hakemukseni sisään ja nyt pyytäävät lisä selvitystä. No kaikki muu ok mutta
työ ja elinkeinotoimiston lausunto työttömyydestä..siis pitääkö mun nyt hakea joku lappunen työkkäristä vai? Eikö se muka näy niillä koneella että olen käynyt työkkärissä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä meillä ainakin menee työkkäristä suoraan ilmotus kelalle.

siis sitä minäkin ihmettelen...kuitenkin olen käynyt työkkärissä, pitääkö mun nyt näyttää työkkärikortti vai mikähän tämä nyt on?

mulla on kerran käynyt niin et työkkäristä oli unohdettu ilmoittaa kelaan et olin ilmoittautunut työttömäksi..tosin mulle ei tullu selvityspyyntöä, eikä kelasta vaivauduttu ees kertomaan miksi mun hakemusta ei oltu käsitelty :headwall:
soita työkkäriin ja kysy missä mättää..(niin ja kelaan kans )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja annukka83:
Onko ne siitä karenssiajasta mitään päätöksiä tehny työkkäris?

ei kukaan tiedä mitään. Ja tämä oli eka lappu kelaan..

No ei, kun me ei myöskään voida tietää, mitä lisätietoa ne tarvitsee. Kysy Kelasta tai työkkäristä.

mulle työpaikka irtisanoi jolloin työkkäristä vaadittiin päätös karenssiajasta ja siinä todellakin kesti ja kauan! Ku ne sit taas vaati työpaikalta kaiken maailman ilmotukset et miks ja miten ym. ja kenen vika. Ja sehän se ihanaa olikin olla 3kk:tta ilman rahan rahaa mistää ei mitää saanu... Mut siis kylhän sieltä pitäs työkkäristä mennä suoraan tieto et olet sinne ilmottautunut :O

Työkkäri laittaa automaattisesti lausunnon kelaan sun työttömyydestä, nyt otat puhelimen kauniiseen käteesi ja soitat työkkäriin ja kysyt onko siellä kaikki ok, jos on, soitat kelaan ja kysyt tarkempia tietoja.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
mulla on kerran käynyt niin et työkkäristä oli unohdettu ilmoittaa kelaan et olin ilmoittautunut työttömäksi..tosin mulle ei tullu selvityspyyntöä, eikä kelasta vaivauduttu ees kertomaan miksi mun hakemusta ei oltu käsitelty :headwall:

Olisikohan nyt käynyt samalla tavalla minukin kohdalleni. Laitoin noi laput jo tammikuussa ja nyt vasta tulee lappu jossa pyydetään lisäselvitystä ja todistusta työttömyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Työkkäri laittaa automaattisesti lausunnon kelaan sun työttömyydestä, nyt otat puhelimen kauniiseen käteesi ja soitat työkkäriin ja kysyt onko siellä kaikki ok, jos on, soitat kelaan ja kysyt tarkempia tietoja.

No en ala soittelemaan,menen huomenna selvittelemään asiaa paikan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

Juuri näin!

Työkkarin neuvonnasta ohjataan virkailijan juttusille, jonka perusteella hänen tulee lähettää työvoimapoliittinen lausunto joko kelaan tai liittoon, ettei maksamiselle ole mitään estettä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Olisikohan nyt käynyt samalla tavalla minukin kohdalleni. Laitoin noi laput jo tammikuussa ja nyt vasta tulee lappu jossa pyydetään lisäselvitystä ja todistusta työttömyydestä.

mulle se selvis ihan vahingossa, noin 2kk sen jälkeen kun olin ekan lapun palauttanut.Kuulin virkailijan sanovan edelliselle asiakkaalle et nyt käsitellään sen ja sen päivän lappuja, ja mun oli siis palautettu jo paljon aiemmin.
olin soitellut jo moneen kertaan mut mulle sanottiin vaan et ei oo käsitelty.
sit vihdoin tää virkailija katto mun laput ja asia selvis.
tosin kun se soitti työkkäriin, siellä ei just sinä päivänä kukaan osannut/ehtinyt sitä todistusta kelaan faksaamaan niin siirty vielä seuraavaan viikkoon mun lappujen käsittely :laugh: :headwall: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Työkkarin neuvonnasta ohjataan virkailijan juttusille, jonka perusteella hänen tulee lähettää työvoimapoliittinen lausunto joko kelaan tai liittoon, ettei maksamiselle ole mitään estettä.

Näin minäkin olen asian kuvitellut menevän. Työkkäristä ne mulle lätkäsi käteen noi kelan laput ja sanoi että lue ohjeet ja palauttele kelaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:

Näin minäkin olen asian kuvitellut menevän. Työkkäristä ne mulle lätkäsi käteen noi kelan laput ja sanoi että lue ohjeet ja palauttele kelaan.
No sitten teet niin kuin täällä neuvottiinkin -> soitto työkkäriin.

Yhteistyössä