Kellä täällä on nuorempi puoliso?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmmm... Melkeinpä jokainen minua vikitellyt miespuolinen henkilö on ollut järjestään minua nuorempi. Nykyinen puoliso on minua 7 vuotta nuorempi.

Minun tapauksessani se vain johtuu siitä että näytän "pahimmillaan" 10 vuotta nuoremmalta kuin mitä oikeasti olen.
Osalla miehistä onkin sitten mennyt pala kurkkuun kun on selvinnyt ikäni ja osa taas on vain kohauttanut harteitaan ja jatkanut seurustelua kanssani.

Jos itse tekee iästä numeron, niin sitä se sitten myöskin on.

2 vuotta mies on mua nuorempi.

En ymmärrä taas tuota, että "miten mummelit saa nuoria miehiä". Haiskahtaa kateellisten panettelulta. Jos on omasta mielestään rupsahtanut, niin varmaan tulee parempi mieli, kun uskottelee että nuorempi mies ei voi olla rakastunut itseään selvästi vanhempaan naiseen. Vaikka teille ei olisi tullut eteen miehiä, joilla on tärkeämpiäkin arvoja kuin puolison nuoruus, niin ei se tarkoita ettei sellaisia miehiä olisi olemassa.

mies 11v nuorempi, yhdessä vuosia.

Meillä suunnilleen sama tilanne. Ei sitä ikäeroa monet edes hoksaa, suurin osa sukulaisistani ja tuttavistani ei edes tiedä minkä ikäinen Jukka on, kuvittelevat ilmeisesti vanhemmaksi kun ovat tekemisissä. Moni on ollut yllättynyt kun olemme ottaneet ikäeron puheeksi. Yhteiset mielenkiinnot ja harrastukset yhdistivät aikoinaan ja kehittyivät syväksi hengenheimolaisuudeksi ja ystävyydeksi, en bongannut häntä suinkaan mistään baarista. ;-)

Itsekin olen miettinyt, että mitenhän tuo onnistuu jatkossa tämä yhteiselämä kun olen esim. kuusikymppinen, mutta toisaalta eihän niillä auvoisilla aluillakaan ole nykyisin usein onnellista loppua ja pärjään yksinkin hyvin. Usein tuntuu että hänen henkinen ajattelumaailma on paljon vanhempi ja viisaampi, kuin monella itseni ikäisellä miehellä. Rakastamme toisiamme ja yhteisiä keskustelujamme, emmekä raaskisi erota vain sen vuoksi että ikäeromme on suuri ja vieläpä väärin päin.

Tuntuu myös hassulta tuo edellisten ajatusmaailma, että naisen on "pidettävä miehensä nuoruudella ja ulkonäöllä". Samalla tavalla voisi kysyä keneltä tahansa naiselta, että miten saat pidettyä miehesi koska olet lihava, ruma, rampa, jne ja miehesi voisi saada kauniimmankin? Toki varmasti niitäkin miehiä on, jotka tähyilevät jatkuvasti itsetuntoa kohottavia valloituksia, oli sitten vaimo millainen tahansa.