Kellä tässä oikein viiraa päässä???? (pitkä vuodatus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maijon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa tosi pahalle =(
Itse en antaisi kyllä lasta, lähtisin kotoa lapsen kanssa jonnekin.
Kyllähän tuollainen tilanne pitää selvittää ensin kunnolla.
Uusi vuosi vielä.. Ovatko lapsen isä ja uusi nainen mahd päissään siellä korvessa mökillä lapsen kanssa ja seuraako taas riitoja. Huh! Pelottavaa :/

Paljon voimia sinulle!! Toivottavasti tilanne selviää lapsen eduksi!! Ja lapsen etu ei ole koskaan väkivaltainen koti.

Ja jos jotain tapahtuu siitä jää lapselle ikuinen muisto/trauma!Muistan itsekin kun vanhempani olivat eronneet ja minä olin isäni ja tämäni naisystävän kanssa telttailemassa ja tämä nainen rupesi raapimaan isääni ja sai jonkun kohtauksen,muistan vieläkin miltä minusta tuntui....

Mun lapsen "hullut vuodet" kesti 6 vuotta. Juurikin tuota mitä kuvasit, epätasapainoa, välivaltaa, äkkipikaisuutta, myös huumeita sekä jatkuvasti vaihtuvat kumppanit (joilla samat ongelmat). Alkuun last. suojelu oli sitä mieltä että pitää antaa, mutta jonkun ajan jälkeen päätin etten vaan VOI antaa niin alkoivat itsekin kallistumaan sille kannalle ettei ehkä ole hyvä..

Joten ap, pidä pintasi, mene vaikka oikeuteen, kirjaa kaikki ylös jne.
PALJON jaksamista ja voimia!!

ps. Mulla meni mielenterveys noina vuosina ja vieläkin olen kuntoutuja, mutta ONNEKSI ex-miehellä on tällä hetkellä tasapainoisempi suhde ja lapsi jo murkku jotta osaa itsekin toimia jos jotain tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Mun lapsen "hullut vuodet" kesti 6 vuotta. Juurikin tuota mitä kuvasit, epätasapainoa, välivaltaa, äkkipikaisuutta, myös huumeita sekä jatkuvasti vaihtuvat kumppanit (joilla samat ongelmat). Alkuun last. suojelu oli sitä mieltä että pitää antaa, mutta jonkun ajan jälkeen päätin etten vaan VOI antaa niin alkoivat itsekin kallistumaan sille kannalle ettei ehkä ole hyvä..

Joten ap, pidä pintasi, mene vaikka oikeuteen, kirjaa kaikki ylös jne.
PALJON jaksamista ja voimia!!

ps. Mulla meni mielenterveys noina vuosina ja vieläkin olen kuntoutuja, mutta ONNEKSI ex-miehellä on tällä hetkellä tasapainoisempi suhde ja lapsi jo murkku jotta osaa itsekin toimia jos jotain tulee.

lapsen ISÄN hullut vuodet..

No siis käytännössä sun ei ole pakko lasta antaa isälle ja kukaan ei voi noin vaan tulla lasta noutamaan tapaamissopimuksen takia "apuvoimin". Sossut saattaa sellasta uhkaillakin jopa, mutta valtuuksia heillä ei siihen ole ja tuskin lähtisivät näin ollen edes yrittämään. Tai sitten ei ole heillä lakipykälät tiedossa. Käytännössähän tapaamisia voi estää vaikka ilman perusteitakin ja sitten tapaajaosapuoli voi pistää käyntiin oikeudenkäynnin, jossa tulee päätös tapaamisista ja tapaamisten estäjälle tarvittaessa uhkasakko, jos tapaamisia estää.

Uskotko, että lapsi olisi vaarassa isänsä luona? Minkä ikäinen lapsi? Jos aikuisten tappelut ovat olleet aikuisten keskeisiä eikä ole syytä pelätä että lapseen kukaan käy käsiksi jne, niin mitä todennäköisemmin se isä ne tapaamiset saa ennemmin tai myöhemmin. Etenkin jos lapsikin sinne haluaa mennä (taas tämä, että minkä ikäinen..)

Kuulostaa hankalalta tilanteelta ja tuntuu kyllä hullulta, ettei tilanteeseen saa mitään järkevää ratkaisua. Lapsen edun mukaiselta ei ainakaan tunne se, että poika lähtee jonnekin korpeen mahdollisesti kahden väkivaltaisesti käyttäytyvän aikuisen kanssa. Tiedätkö aikovat lapsen isä ja tämän naiskaveri ottaa molemmat alkoholia huomenna? Tiedätkö tarkalleen missä tuo mökki sijaitsee? Minä kyllä äitinä olisin todella huolestunut ja menis kyllä oma uusivuosi pilalle pelätessä :(

Asiasta toiseen, oliko tällä exälläsi tapana olla sulle väkivaltainen tai käyttikö hän henkistä väkivaltaa esim. kiusaamista jota on vaikea kenellekään todistaa?

En antas omaa lastani tuollasille sekopäille, jotka puukon kaivavat esiin riidellessään!! En siltikään, vaikka lasta eivät uhkailisi. Onhan se pikkasen traumaattista mahdollisesti joutua todistamaan noin hurjaa riitaa. En ottaisi itse pienintäkään riskiä lapsen turvallisuuden suhteen.

Niin ja lisään sen verran, että jos mun lapsen isä riehuisi puukon kanssa yms. niin en tod antais lasta sille vaan menisin vaikka oikeuteen uhkasakkoja hakemaan, jotta tapaamisista tulisi valvottuja. Sekasin se on tälläkin hetkellä mutta ei tietääkseni noin sekaisin.

Henkistä väkivaltaa oli ja rankkaa sellaista. Fyysisesti ei ollut väkivaltainen. Olen aika varma siitä, että nuo exän nykyisen ttyttöystävän raivokohtaukset, vaikkakin menevät överiksi, ovat täysin exäni aikaansaamia ja provosoimia. Vastaavaa kiusaamista on ollut häne muissakin parisuhteissa.

Lapsi on kohta 10. Hän haluaa ehdottomasti nähdä isäänsä ja aina joka tapaamisen jälkeen hän pelkää, että ne tapaamiset taas loppuvat. Hän myös suojelee isäänsä, eikä kerro asioita, joissa isänsä olisi negatiivisessa valossa. esim. tilanteessa, jossa ex oli eroamassa edellisestä avokistaan, hän lapsen paikalla ollessa yritti pakottaa silloisen avokkinsa muuttamaan heidän yhteisen lapsen kanssa 12 tunnin sisällä. Sain itse kuulla asiasta myöhemmin. Poika sanoi kotiin tullessaan vain Hei!! Arvaqa mitä, sain uuden pyörän!

Mistä voin lukea ja tarkistaa tuon asian, että todellakin tulee vain uhkasakko. Eikö se asia ole silloin, jos tapaamissopimusta ei ole? Kun taas tapaamissopimus on tehty ja molemmat sen allekirjoittaneet, niin eikös se ole sitova.

AP :hug: Mä olen tullu siihen tulokseen että ainaki mun elämä olis helpompaa ilman biologisia isiä. Osaltaan tiiän miltä susta tuntuu. Ja tuo sosku on kyllä sellanen tuulimylly että huh huh.

Itse sain aikonaan lakineuvon: Älä anna lasta. Isä voi seuraavana arkipäivänä mennä vetämään sut oikeuteen, mutta oikeuskäsittelyt kestävät kuukausia ja heti, kun seuraavan kerran annat lapsen tapaamiseen, oikeusjuttu raukeaa siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja maijon:
Mistä voin lukea ja tarkistaa tuon asian, että todellakin tulee vain uhkasakko. Eikö se asia ole silloin, jos tapaamissopimusta ei ole? Kun taas tapaamissopimus on tehty ja molemmat sen allekirjoittaneet, niin eikös se ole sitova.

Sitova on tapaamissopimus, mutta sen perusteella kukaan ei voi tulla väkisin lasta huomenna hakemaan. Siihen väkisin hakemiseen tarvitsee oikeuden täytäntöönpanon.. toki sun ex voi tulla ovellesi riehumaan jos haluaa, mutta voit olla luovuttamatta lasta jos katsot sen olevan lapsen turvallisuudelle uhka.

Mietin vaan, että lapsi on kuitenkin jo 10-vuotias ja varmaan osaa pitää puoliaan ja kertoa, jos hänellä hätä on? Ja kun selvästi haluaa isälle mennä. Niin mulle tulee mieleen, että liekö kuitenkaan lapsella mitään vaaraa? Kohta hän on kuitenkin sen ikäinen että voi sinne mennä sinun mielipiteestäsi huolimatta..

En nyt tähän hätään tiedä mistä voisit lukea noita pykäliä, katso vaikka oikeus.fi tai googlettele.

Mun ratkaisu nyt ei suinkaan ole se, että alkaisit tapaamisia estää, jos mitään pelkoa ei lapsen turvallisuudesta ole. Aikuiset voi tapella keskenään minkä tappelee, se ei ole syy tapaamisten estämiselle.. En tunne exääsi, enkä tiedä osaako se olla ihmisiksi lapsen nähden jne.. yleisellä tasolla siis myös kommentoin.

Alkuperäinen kirjoittaja lakineuvo:
Itse sain aikonaan lakineuvon: Älä anna lasta. Isä voi seuraavana arkipäivänä mennä vetämään sut oikeuteen, mutta oikeuskäsittelyt kestävät kuukausia ja heti, kun seuraavan kerran annat lapsen tapaamiseen, oikeusjuttu raukeaa siihen.
Herran pieksut. Tämähän olis hyvä homma!!!
Ainut mikä mietityttää, että kuinkahan paljon he käyttävät tätä asiaa minua vastaan myöhemmin.

Voiko tällanen pitää paikkaansa? :/ Ap:n tilanteeseen kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Voiko tällanen pitää paikkaansa? :/ Ap:n tilanteeseen kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta :(

Näin mua neuvottiin. En joutunut kokeilemaan käytännössä, kun isä antoi lopulta periksi ajoissa, mutta ihan lakimieheltä, jolla oli kokemusta tapaamisriidoista, tämä neuvo tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Maijon, ja jos suutuit exällesi, se oli tietysti Sinun syysi, eikö niin? Voi hittolainen.. niin tuttua :( Tosta henkisestä väkivallasta voisi aloittaa oman ketjun, tarvis vähän vertaistukea :|
Perusta kerho, niin tulen riemumielin mukaan

Nii se on. Ei saa päättää toisten elämästä ja kun ei ole konkreettista näyttöä =(

Mä varmaan joudun joku päivä luovuttaa lapsen isälleen hoitoon vaikka tiedän tasan tarkkaan ettei se osaa hoitaa lapsia pätkän vertaa. Toivottavasti sitä ei vielä kiinnosta piiiitkäään aikaan olla pitempään yksin tän kanssa.

MInulla ei ole kokemusta vastaavasta, mutta en todellakaan antaisi lastani väkivaltaisesti käyttäytyvälle ihmiselle minnekään mökille korpeen mukaan. Saisivat poliisit vaikka tulla hakemaan ennemmin. Ja sitä tuskin tekevät, on varmaan uutena vuotena hommia muutenkin ihan riittämiin. Pidä pintasi ja ajattele lapsen etua!

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta eihän se ole isän oikeus tavata lasta vaan LAPSEN OIKEUS TAVATA MUUALLA ASUVAA VANHEMPAA!

Kaunis ajatus, mutta ei se ainakaan täällä käytännössä toimi niin. Isällä on oikeus olla tapaamatta lastaan, mutta hällä on myös oikeus tavata silloin kun huvittaa

Katosi johonkin vastaukseni. Mutta tilanne on nyt tämä, että lapsi on isänsä mukana. Minusta tuntui, että tässä tilanteessa minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa. Otan heti yhteyttä oikeusavustajaan, kun hän pääsee lomaltaan, että voinko todella olla antamatta lasta isälleen. Nyt en uskaltanut niin tehdä, koska vaikka faktat ovat mitä ovat, on minut jo sossussa leimattu olevani sekaisin. Vastaisuudessa näkyy, kuinka tässä käy. Taistelematta en kuitenkaan luovuta. Tietääkö joku, voinko estää lapsen mummoa ja miestä soittelemasta lapselleni. Ajattelin, että se voisi olla ainakin kotirauhan rikkomista. En usko, että lapsen isä voi siitä asiasta päättää mitään.