kellään kokemusta nukutuksessa tapahtuvasta hammashoidosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anopille tehty. Maksoi 25 000 markkaa siihen aikaan. Ylä-ja ala etuhampaat vahdettiin sellaisiin ruuvattaviin proteeseisiin. Nukutus tapahtui tipalla ja kyllä oli muutaman kuukauden todella kipeä. Velliruualla eli.

Onko kyse nyt siis hammashoitopelon takia haluttavasta nukutuksesta vai jostai leikkauksesta (niinkun esim. V:n kommentissa)?

Mä olen alalla kyllä, mutta koska kunnallisella puolella aikuisia ei hoideta käsittääkseni missään tilanteessa nukutuksessa niin eipä ole näistä juuri kokemusta. Lapset eivät ainakaan ole jälkeenpäin valittaneet kipua tms. vaikka useat hampaat olisi poistettu/paikattu.:)

Yhden implanttileikkauksen olen nähnyt ja silloin potilas odotteli jossain ja puki "sairaalavaatteet" päälle, tuli huoneeseen ja anestesialääkäri kävi nukuttamassa. Leikkauksen jälkeen potilas siirrettiin (vielä tokkuraisena) heräämöön. Sen enempää potilaan kannalta en asiasta tiedäkkään.:D

Lisään vielä tohon, kun sanoin, ettei aikuisia hoideta kunnallisella puolella nukutuksessa niin tarkoitin siis, ettei hammashoitopelon takia hoideta nukutuksessa. Tietenkin jotkut kirurgiset toimenpiteet on sitten eri asia.

v 2007 kunnallisella maksoi anestesiahammashoito n70e vantaalla, poistettiin 4 viisauden hammasta,2 vetämällä ja 2 leikkaamalla koska oli vaikeasti sijoittuneet ja porattiin yksi reikä samalla. paraneminen vei ekan viikon kovissa kivuissa,lähinnä tikit sattui kun oli niin hankalasti ommeltu kiinni poskeenkin.. mehukeitoilla ja velleillä elin ekan viikon, sen jälkeen oli helpompaa.
menin aamulla 8ksi sinne ja pääsin 12 aikaan pois taxilla ja mies oli kotona hoitamassa. siis vaativat aikuisen kotiin seuraksi kun on nukutettu

1988 nukutuksessa poistattamassa viisaudenhampaat, koska eivät oikein mahtuneet tulemaan ja juuret olivat isot ja kiemuraiset ja leukaluussa tiukasti kiinni.
Yksi viisauden hammas otettiin ilman nukutusta ja siinä oli kova tekeminen lääkärillä ja hoitajalla, kun voimat eivät meinanneet riittää. Lopulta hammas murskattiin palasiksi ja kaivettiin paikaltaan. Oli ammottava reikä suussa, joka vuosi verta vaikka kuinka kauan.
Nukutuksessa reiät tikattiin ja tikit sulivat paikalleen. Ekat kaksi päivää elin jogurtilla, mut onneksi paranivat nopeasti nämä reiät ikenissä.
Olin erittäin tyytyväinen hammasleikkaukseen nukutuksessa.

Yhteistyössä