Mun kolmekymppisiä vietetään lauantaina ihan kaveriporukalla, ja tarttisin jonkun hyvän suolaisen piirakan ohjeen..
Ja muitakin tarjottava vinkkejä otetaan vastaan!!
Ja muitakin tarjottava vinkkejä otetaan vastaan!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kinkkupiirakka
Pohja:
100-150 g voita tai margariinia
2 1/2 dl vehnäjauhoja
3 rkl kermaa
1 dl juustoraastetta
Täyte:
2 kananmunaa vajaa
2 dl kermaa
1 rkl vehnäjauhoa
4 dl juustoraastetta
2 dl kinkkunpaloja
Pohjan ainekset sekoitetaan ja painellaan vuokaan, jota ei tarvitse erikseen rasvata. Pohjaa paistetaan 225 asteessa 10-15 minuuttia niin, että vähän ruskistuu. Täyte sekoitetaan ja levitetään pohjan päälle. Piirasta paistetaan 225 asteessa 15 minuuttia. Tämä täytyy ehdottomasti tarjoilla kuumana, ja mä teenkin vieraiden tullessa niin, että lykkään vikan kerran uuniin kun vieraat on jo tulleet. Tämä on sellainen herkku että melkein aina sitä syöneet pyytävät reseptiä.
Tietysti täytteeksi sopii jauheliha tai tonnikala myös.
-Mokkakakku(ohje mulla jos haluut se on kuivakakku)
-Tiikerikakku
-Mokkapalat
-Porkkanapiirakka
SITRUUNATORTTU
Pohja:
100 g keksejä
3 tl vanilliinisokeria
50 g Flora leivontamargariinia
Täyte:
3 kpl liivatelehteä
2,5 dl Flora vanillaa
2 tl sitruunan mehua
1 tl sitruunan raastettua kuorta
Koristelu:
1 dl mustikoita
2 dl mansikkaviipaleita
Hienonna keksit. Sekoita joukkoon vanilliinisokeri ja sulatettu rasva. Leikkaa leivinpaperista irtopohjavuoan (halkaisija 21 cm) pohjan kokoinen pala ja laita se vuoan pohjalle. Painele pohjataikina ohueksi kerrokseksi leivinpaperin päälle. Pehmitä liivatelehdet kylmässä vedessä, valuta vesi pois ja sulata liivatelehdet mikroaaltouunissa tai liedellä pieneen tilkkaseen kiehuvaa vettä. Anna jäähtyä. Vatkaa Flora Vanilla vaahdoksi ja mausta vaahto sitruunamehulla ja raastetulla sitruunan kuorella. Lisää jäähtynyt liivateseos joukkoon. Kaada seos pohjan päälle vuokaan. Anna hyytyä jääkaapissa muutamia tunteja tai yön yli. Irrota kakku vuoan reunoista terävää veistä apuna käyttäen ja avaa irtopohjavuoan rengas. Laita kakku tarjoiluvadille ja koristele tuoreilla mustikoilla ja mansikoilla sekä yrteillä.