V
"vaimo"
Vieras
Varmaan lapsuudenkokemuksistaan johtuen mun miehellä on ilmeisesti jonkinlaisia tunne-elämän häiriöitä. Hänellä ei ole empatiakykyä mielestäni ollenkaan, ei esimerkiksi osaa lohduttaa jos minulla on paha mieli. Minun pitäisi ottaa kädestä kiinni, ohjata se olkapäälleni ja käskeä sanomaan jotain lohduttavaa, jos kaipaisin tukea. Eikä se siltikään oikein ymmärtäisi mitä ja miksi sen pitäisi tehdä. Ja meillä ei ole oikein ollenkaan hellyyttä tai mitään mitä voisi sanoa rakkaudeksi, kaikki on kovin arkista ja lapsikeskeistä. Joudun lisäksi vähän varomaan tekemisiäni ja sanomisiani, mies on niin arvaamaton ja äkkipikainen, ja minä taas herkän ja rauhallisen puoleinen.
Ollaan oltu vuosikausia naimisissa ja nyt aletaan olla eron partaalla, kun en enää jaksa tätä tunteettomuutta. Ja kuten arvelinkin, miehen mielestä ero ei edes tuntuisi pahalta - no miten se voisi tuntua pahalta, kun ei koskaan ole tunnetasolla mitenkään sitoutunut tähän juttuun?
Onko kellään kokemuksia samantyyppisestä tilanteesta? Oletteko pystyneet opettamaan aikuiselle miehelle tunne-elämän asioita niin, että olette saaneet avioliittonne jotenkin tyydyttäväksi?
Ollaan oltu vuosikausia naimisissa ja nyt aletaan olla eron partaalla, kun en enää jaksa tätä tunteettomuutta. Ja kuten arvelinkin, miehen mielestä ero ei edes tuntuisi pahalta - no miten se voisi tuntua pahalta, kun ei koskaan ole tunnetasolla mitenkään sitoutunut tähän juttuun?
Onko kellään kokemuksia samantyyppisestä tilanteesta? Oletteko pystyneet opettamaan aikuiselle miehelle tunne-elämän asioita niin, että olette saaneet avioliittonne jotenkin tyydyttäväksi?