Kenekään mies metsäkoneen kuljettaja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moto

Vieras
Miten arki lasten kanssa? Mun mies ainakin tekee tosi pitkää päivää. Olemme vakavissamme aikoa yrittämään lasta, olenkohan aina yksin lapsen kanssa kun mies töissä..
 
Mun mies on ammatiltaan metsäkoneen kuljettaja, toisen ammattinsa duunia kylläkin tekee mut vähän väliä heittää et josko lähtis mettään töihin... mut siitä ollaan puhuttu, en oo "antanu lupaa" ainakaa täs vaiheessa vaihtaa sellaseen duuniin...
 
Sä' olet lapsen kanssa kahdestaan yhtä paljon, kuin nyt olet yksin.
Ja kun on raskasta, esim. lapsi kipeänä, päivät tuntuu vielä pitemmiltä.
Mutta olisi sulla sitten ainakin seuraa!
 
Mun mies on metsäkoneenkuljettaja. Tekee n.8h päiviä, mut joskus työmatkoihinkin menee parikin tuntia, joten kyllähän se päivä venyy. Meille ei kyllä ikinä oo tuottanu ongelmaa, mä oon jo niin tottunu siihen että miehellä menee joskus pakostakin pidempään töissä, ja joskus saattaa joutua olemaan jopa yötäkin poissa kotoa.
Meillä on 2 lasta, ja arki rullaa ihan normaalisti.
 
Vaikka minun mies ei ole motokuski niin kuuhkii mettissä päivät. Ja tekee kans tooosi pitkää päivää.Tänään lähteny ennen kuutta ja tulee joskus kymmenen maissa.
 
No ei mies, mutta isä...
Teki töitä noin 24/7 kaikki muut päivät paitsi jouluaaton...
Reissasi ulkomailla hommissa jatkuvaan ja oikeestaan koko mun lapsuus meni vilkutellessa taivaalle jokaiselle lentokoneelle, kun kuvittelin isäni niissä matkustavan..
 
Mun isä on... 15v teki pitkää päivää ilman lomia ja sai burn outin ja muita juttuja.. Muistan kun lapsena jouduttiin siskon kans sen mukana kulkeen pitkin poikin töllöttämässä muitten hakkuita ja raivauksia ja koneita. Se oli :|
 
Pitää vielä lisätä, että mun mies ei ikinä tee mene töihin viikonloppuna vaikka joskus olisi tarvettakin. Kesäisin saa pitää n.kuukauden kesäloman, lisäksi tietysti nämä "pakolliset" lomat, joulu-pääsiäinen. On tosi paljon firmasta kiinni että miten noita lomia pidetään, jotkut tosiaan kuulostavat tekevän töitä viikonloputkin eikä lomista tietoakaan. Sellaista en sulattaisi.
 
Veli ajaa ajokonetta ja toinen ajoi kanssa muinoin, nyt huoltaa. Pitkiä työmatkoja joutuu ajamaan. Eipä ole vanhemmalla veljellä perhettä ei :whistle: Junnu tajus sentään hankkia ma-pe työn kun on morsmaikku. Ei se herkkua ole, monet tekee tosi pitkää päivää. Velipoikakin voi olla töissä viikonloppuna tai pyhinä jos ei muut.
 
Meillä mies tekee metsäkonetyötä yrittäjänä. Lisäksi on muutakin bisnestä. Aluksi olin vauvan kanssa tosi paljon kahdestaan. Uuvuin täysin ja sen jälkeen mies tekee "normaalisti" töitä aina kun voi. On se suuri onni, jos mies on suurimman osan illoista ja viikonlopuista kotona! Me kyllä kuljetaan ja kyläillään paljon lapsen kanssa, niin en tunne oloani yksinäiseksi kovin usein. Ihan hyvin jaksaa, kun vauvavaiheesta päästiin yli..
 

Yhteistyössä