kenellä ollut selkäkipuja raskauden aikana..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli sekä selkäkipuja että iskias-kipuja. Selkäkivut oli just tuossa puolen välin paikkeilla pahimmillaan, ei pystyny istuu kauaa eikä kävellä, kokeilin tukivyötä, mut ei se kyllä mua auttanu, mut ne hävisi sit loppuraskautta kohti, tilalle tuli aivan järkyttävät pistokset pakaraan, jalat lähti alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Heidi, poistuko sulla se kipu vai oliko ihan loppuun asti?

Poistui onneksi *koputtaa puuta*. Monta viikkoa sitä kesti tosi pahana siinä puolen välin kieppeillä. Parin päivän päästä la.
Mulla on kyllä aiemminkin, ei-raskaana-ollessa, ollut ongelmia selän kanssa. Huonot työasennot pahentavat, kaupassa töissä.

kipu kesti siihen saakka kun vauva oli syntynyt. ei ollut tukivyöstä apua ja fysioterapiassakin kävin mutta ei ollut siitäkään apuja. sen kanssa siis oli vaan elettävä ja itkettävä.

Olitteko saikulla selän takia vai taistelitte töissä hammasta purren? Miten neuvola teitä ohjeisti? Mulla tukivyö ja puolessa välissä mennään, en huomaa apua. Seisomatyö:(

Mulla on raskaus nyt n.puolessa välissä ja selkäkipuja on. Ei voi istua kauan paikallaan, eikä oikein kävelläkkään pitkiä matkoja. Edellisessä raskaudessa oli myös ja ne jatkuivat vielä synnytyksen jälkeenkin n. kuukauden.

Tosi pahoja alaselkä kipuja oli n puolivälissä, en meinannut ylös päästä sängystä ja kävelykin oli todella vaivalloista. Ei mennyt kokonaan ohi mutta helpotti vähän loppua kohden. Mulla myös selkä oireilee normaalistikin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites toi neuvola kysymys tossa ylempänä, olsiko joku kiltti ja vastais:)

No sain neuvolasta lähetteen fysioterapeutille. Eipä sieltä oikein muuta apua ole saanut.. mihinkään.. :D
Itse sinnittelen varmaan liiankin pitkään aina ilman lääkärin apuja+sairauslomaa.

Neuvolasta ei mitään kummempia ohjestuksia tainut tulla mutta naistenklinikalla kävin jollain fysioterapeutilla joka suositteli sitä vyötä ja näytti venytysliikkeitä mutta ei sen kummempaa. Kannattaa kokeilla vaikka sellaista kaura(tai mikä lie) tyynyä minkä voi lämmittää mikrossa ja laittaa se patjan ja selän väliin. Rentouttaa ainakin omaa selkääni :)

En saanut sairaslomaa selkäkipujen vuoksi(myös seisomatyö ) vaan liitoskipujen ja supistuksien vuoksi. Tosin kolmannessa raskaudessa ei auttanut lepo. Tyttö syntyi siitä huolimatta ennenaikojaan.

muoks. niin siis taysin äitipolilta sairaslomat kirjoitettiin.

Mulla ollut kaikissa raskauksissa enemmän tahi vähemmän selkäkipuja,ei mitään pahoja kuitenkaan.
Tai oikeastaan mikään tukivyö tms ei ole koskaan selkäkipuihin auttanut.
Pahimmillaan kun olivat ei päässyt kävelemään ja lääkäri kielsi ehdottomasti raskauden.

Yhteistyössä