A
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ja tosiaan aina yritetty jokaiselle lapselle antaa omaa huomiota...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Olen kyllä kuullut tästä keskimmäisen lapsen ongelmasta....mutta on meillä joskus ollut vaikeuksia parisuhteessa ja masennustakin joskus ollut, ja pelkään kyllä että olemme vaurioittaneet tätä lasta, eli syyllisyys on kova. Mutta elämämme on kunnossa nyt, ja aina on perusturvallisuus ollut kuitenkin..
Olen toki itse äkkipikainen, hermostun helposti, juuri sen vuoksi että tämä pienokainen vie kaikki voimani aina...
Jos teillä on ollut taustalla masennusta ja muita ongelmia, teidän voimavaranne ei ehkä ole riittäneet haastavan lapsen kasvattamiseen. Siinä tarvitaan ihan erilaisia otteita kun ns. helpomman temperamentin omaavan lapsen kanssa. Meillä esikoinen on nyt 2v 7kk ja on aina ollut jokseenkin haastava tapaus. Tämän lapsen kanssa joudumme "säätämään" aamusta iltaan, jomman kumman pitää olla koko ajan häntä ohjaamassa, leikittämässä jne., koska muuten alkaa tapahtua tai tulee jokin "kohtaus". Kuopuksemme on ns. normaalimpi tapaus ja hänen kanssaan voi ottaa rennommin ja jää tilaa itsellekin. Jos teillä on yhtään meidän esikoisemme kaltainen lapsi, hän todellakin kaipaa huomiota ja ei ehkä ole saanut sitä riittävästi teiltä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Liikuntaa harrastaa suurimman osan ajasta,koska niin energinen..pelejä välillä, mutta ne tekevät mielestäni hallaa..
On yritetty kannustaa, mutta miten voin kannustaa, jos kokoajan tapahtuu kiellettyjä asioita. PItäisikö antaa vain tehdä, esim..syödä sipsiä aamupalaksi, kun on pyydetty ettei pakettia oteta esille ja hän silti avaa sen ja alkaa syödä..siis ihan perusasioita...
Varmaan sitten vanhemmissa vika...sitähän tässä on kokoajan itse ajatellut, vaikka parhaansa yrittää rakastaa ja asettaa rajoja...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eivät ne hermot kestä ,kun päivästä toiseen tätä..mutta koulussa asia otetaan puheeksi joka tapauksessa...jospa se tästä joskus...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Liikuntaa harrastaa suurimman osan ajasta,koska niin energinen..pelejä välillä, mutta ne tekevät mielestäni hallaa..
On yritetty kannustaa, mutta miten voin kannustaa, jos kokoajan tapahtuu kiellettyjä asioita. PItäisikö antaa vain tehdä, esim..syödä sipsiä aamupalaksi, kun on pyydetty ettei pakettia oteta esille ja hän silti avaa sen ja alkaa syödä..siis ihan perusasioita...
Varmaan sitten vanhemmissa vika...sitähän tässä on kokoajan itse ajatellut, vaikka parhaansa yrittää rakastaa ja asettaa rajoja...
Otat sipsit kylmästi vaan pois, tietenkin! Ja huolehdit että teillä ei jatkossa ole lapsen ulottuvilla herkkuja jos niistä tulee ongelmia. Ja mitä ihmettä tuo tarkoittaa, että PYYSITTE ettei pakettia oteta esille. Lapsiko asiasta päättää ja te vanhemmat vaan esitätte toiveita??
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Liikuntaa harrastaa suurimman osan ajasta,koska niin energinen..pelejä välillä, mutta ne tekevät mielestäni hallaa..
Otat sipsit kylmästi vaan pois, tietenkin! Ja huolehdit että teillä ei jatkossa ole lapsen ulottuvilla herkkuja jos niistä tulee ongelmia. Ja mitä ihmettä tuo tarkoittaa, että PYYSITTE ettei pakettia oteta esille. Lapsiko asiasta päättää ja te vanhemmat vaan esitätte toiveita??
No tässähän ap nimenomaan ihmetteli että miten voi puhua positiivisesti lapselle. Tossa tilanteessa voi pyytää että sipsejä ei oteta tai kieltää ja kielto on taas sitä negatiivista huomiota |O