Kenellä on matkarattaat? minkä merkkiset ja kuinka pitkään ollut lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Ollaan lähdössä reissuun ja sain tutulta niitten matkarattaat lainaan kun ei viitti noita isoja yhdistelmä vaunujen rattaita ottaa mukaan.

Kuinka nuoresta iästä niitä voi käyttää? Meillä lapsi jo 3v mutta jos ne osottautuu hyviksi niin saatan harkita ostaa seuraavalle lapselle joskus sellaiset myös.

Saako matkarattaita makuuasentoon? entäsaakohan niitä ottaa koneeseen jos ne menee aika pieneksi?

mulla jovin matkarattaat, ollut kuopuksella käytössä about 7kk lähtien (kun osas istuu itse) tykkään kyl (hommasin ne tuossa iässä). helpommat ottaa matkaan mukaan ja meillä nuo saa ainakin 3 eri tasoon säädettyä, et lapsen voi tarvittaessa kipata nukkumaan. ai joo ja kupuksella ikää nyt 1v7kk, välillä on istunut kyydissä esikkokin 3v5kk..

Chiccon kuomurattaat olivat meillä matkoilla mukana 4 kk:n ikäisestä kolmevuotiaaksi. Menivät makuuasentoon ja hyvin niissä veteli neljän tunnin päikkäreitä.
Koneeseen ne sai viedä aina portaiden juurelle saakka, kun vauva niissä nukkui. Silloin kun poika oli kentällä hereillä, pyydettiin muovisäkki, johon rattaat kuljetuksen ajaksi pakattiin.
Aika monta reissua rattaiden kanssa tehtiin ja vain kerran rattaat tulivat kotiin viikkoa myöhemmin kuin me itse.

Meillä on Gragon matkarattaat,nyt ovat 6v vanhat ja hyvin toimivat edelleen. Poika taisi olla muutaman kk:den vanha,kun niissä köllötteli ekan kerran. Tosin talvi ajat ne on saaneet huilata kruisailusta. Tyttö peri ne ja istuu välillä niissä vieläkin,kun jo ennen kuutta aamulla lähdetään hoitoon.

meillä Peg Perego pk3 Plikot, ostettiin pojan ollessa 2-3kk ja hyvät on olleet, on kevyet ja menee suht pieneen tilaan. Suuri + on se et saa ihan makuuasentoon, se olikin yksi kriteeri ostaessa ja on monia muitakin hyviä ominaisuuksia. Nii ja ne on olleet meillä pian vuoden verran.
Matkarattaita ei tietääkseni saa koneeseen mukaan, kylläkin lähtöportille ja henkilökunta toimittaa sitten ruumaan ne siitä. Muista pyytää vaunupussi ja säilytä se, paluu kohteesta ei välttämättä saa uutta pussia. Ja jos rattaat jollain tapaa vahingoittuu niin tee heti lentoyhtiölle ilmoitus.

Yhteistyössä