Kenelle soitettu 09-alkuisesta numerosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen laittanut puhelinmarkkinointikiellon kännykkääni. On ollut kohta jo 6 vuotta voimassa (laitetaan aina 3 vuodeksi kerrallaan voimaan). Jos on tullut puheluja kännykkään tuntemattomista numeroista, niin ovat kaikki olleet tärkeitä. Kuuden vuoden aikana puhelinmyyjä soittanut vahingossa minulle ehkä n. 8 kertaa ja lopettanut välittömästi silloin kun olen kertonut markkinointikiellosta. Suosittelen..
Lisätietoa:
http://www.asml.fi/rajoituspalvelut/kuluttajille/puhelintarjonnan_rajoituspalvelu/

Ja minä soitan aina takaisin, jos jostain tuntemattomasta numerosta on yritetty tavoittaa.. pari vuotta sitten voitin yhdessä arvonnassa muutaman tuhat euroa kodin remontoimiseen.. se selvisi kun soitin takaisin numeroon, josta oli minua yritetty tavoittaa työpäivän aikana :) Ei huonompi puhelu.. :D

Tärkeää sulle, ei tärkeää soittajalle :)
Ni no riippuu kuka soittaa.:) lehtimyyjät yms. ei ole tärkeitä,en kyllä oota mitään palkintoja tai
sukulaisilla,jotka asuu lähelläkään hesaa ei varmaan ole miun numeroo,minun lääkäri tuskin yhtäkkiä soittaakin hesasta,en asu lähelläkään.Viranomaisilla ei pitäis olla pitään asiaa,en minä keksi kyllä muuta soittajaa kuin nuo puhelinmyyjät. :)

Koita vaihtaa 3 viimeistä numeroa ykkösiksi, koska jos se on jonkun viraston sisäinen numero niin sitä ei numeropalveluista löydy, mutta jos vaihdat ykkösiksi 3 viimeistä niin se on yleensä vaihteen numero joka taas useemmiten esim. enirosta löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen ap;23360286:
No joo soitin sitten takaisin numeroon josta soitettiin,arvatkaapa mistä oli puhelu tullut?
Ei minulle tärkeästä paikasta.:)

Lehtimyyjät ne siellä soitteli,hö olis edes voitttanut jotain,niin olis puhelinsoitto ollut edes sen arvoista. :) turhaan soittelin perään.

Tää nyt ei ole juuri tähän asiaan, mutta mua jotenkin korpee nää tyypit jotka ei voi vastata puheluihin jos ei tunne numeroa. Onneksi itse olen elänyt lapsuuteni lankapuhelinajalla jolloin ei kellään ollut numeronäyttöä. Sitä vastattiin kun puhelin soi... ei voinut tietää kuka soittaa, mutta sillä se selvis kun siihen vastas.
Joten nykyään ei se itseltä ole paljon pois vaikka jokaiseen puheluun vastaisi. Jos se on lehtimyyjä eikä kiinnsta ostaa lehteä niin jyrkkä ei. Voihan se puhelu tulla esim jostain sairaalasta, joku lähisukulainen joutunut onnettomuuteen esim... tai voidaan soittaa virastosta että onkin joku tuki laskettu väärin ja saa lisää rahaa tms tai jotain muuta vastaavaa.

Pointti oli vaan se, että en voi ymmärtää ihmisiä joita pelottaa tuntematon niin paljon ettei ota riskiä ja vastaa.

Tätä minäkin ihmettelen, mikä siinä voi olla niin vaikeaa. Perään en soittele minulle tuntemattomiin numeroihin, kerran olen soittanut, kun ehtinyt vastaamaan ja odottelin yhtä puhelua, meni puhelinmyyjälle. Jos jollain on tähdellistä asiaa, niin soittaa uudestaan, jos en ehdi vastaamaan.

Vastaan niihinkin puheluihin, missä lukee Tuntematon. Olisi jäänyt niin lapsen toimintaterapia-ajat sopimatta kuin MLL:n hoitajan käynnit, jos olisin jättänyt vastaamatta. Aikaisemmin olisi myös kaikki anopin puhelut jääneet vastaamatta, nykyään ne näkyvät, kun säädin hänen puhelimensa näyttämään vastaanottajalle numeron (joka on muuten salainen), kun ihmetteli, miksei meidän lapset vastaa hänen puheluihinsa. Esikoinen sai pilareita kavereiltaan tuntemattomista numeroista, joten lopetti vastaamisen noihin.

[QUOTE="Minä";25536029]09251257xx on Sanoma Magazines myyjä. On soittanut monta kertaa tänään kun en ole ollut puhelimen äärellä.[/QUOTE]

Samaa tulin juuri sanomaan, monesti soitelleet myyjät tuosta numerosta. en vastaa. :D

[QUOTE="vieras";23359829]Miten niin hassu kysymys? No tiiän kyllä että 09 on Helsingin alueen numero,mutta sitä ajoin takaa,mistä nuita puheluita yleensä tulee,puh.myyjät esim. tai joku muu virasto.[/QUOTE]

Voi helevata näitä. Jos asia noin paljon vaivaa, niin soita 0100100 niin saat tietää kuka soitti. En ymmärrä näitä, jotka eivät vastaa puhelimeen, eivät avaa ovea, eivät avaa kirjekuoria jne... Missä ihmee umpiossa haluatte elää? Ja mistä me tiedetään, kuka YLEENSA soittaa 09 alkuisesta numerosta kenellekin ja mihin päin Suomea. Posiolla se on epätodennäköisempää kuin Helsingissä.

Vanha ketju, mutta pakko sanoa... Ei mun mielestä niin hassu kysymys 09 alkuisesta numerosta. Itsekin päädyin keskusteluun googlettamalla :'D Kaikki suomalaiset eivät asu Helsingissä! Itse lappalaisena ei ole hajuakaan mikä Helsingin suuntanumero on. Tietäisittekö Helsingissä asuvat itse pohjanmaan suuntanumeroita taikka meidän lappalaisten omaa?

Vanha ketju, mutta pakko sanoa... Ei mun mielestä niin hassu kysymys 09 alkuisesta numerosta. Itsekin päädyin keskusteluun googlettamalla :'D Kaikki suomalaiset eivät asu Helsingissä! Itse lappalaisena ei ole hajuakaan mikä Helsingin suuntanumero on. Tietäisittekö Helsingissä asuvat itse pohjanmaan suuntanumeroita taikka meidän lappalaisten omaa?

Ehkä nykyään, kun monella on kännyköitä,ei noita suuntanumeroita enää kaikki osaa. Silloin aikanaan parikymmentä vuotta sitten, kun nykyiset suuntanumerot otettiin käyttöön, tuli opeteltua ne kaikki ja joskus on ollut hyötyä tietää, mistä suunnasta Suomea puhelu tulee, kun on tiennyt, että perheenjäsen asuu siellä tai on siellä päin reissussa ja voi olla joutunut lääkäriin.

Minulle soitettiin viimeksi eilen 09-numerosta. Se oli terveyskeskuksesta. Niissä on useissa vielä käytössä lankapuhelimet. Lekurit soittelee niillä. Ajanvarausnumerot taitaa kaikkialla olla kännykkänumeroita. Tämä siis stadin ja lähialueen terkkareissa.

Yhteistyössä