Kenen lapsilla täysin suomenkieliset nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole, eikä mullakaan. En taida tietää ketään, jolla olisi alkuperäinen suomalainen nimi. Moni nimi kuulostaa supisuomalaiselta, mutta on vain jokin väännös ulkomaisesta nimestä, esim. Riitta ja Jussi.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei ole, eikä mullakaan. En taida tietää ketään, jolla olisi alkuperäinen suomalainen nimi. Moni nimi kuulostaa supisuomalaiselta, mutta on vain jokin väännös ulkomaisesta nimestä, esim. Riitta ja Jussi.

Mä pidän suomenkielisinä niminä nimiä kuten Otso tai Pilvi =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otto, Laina, Rauha, Usko, Toivo, Onni, Naima, Anna, Oras.. onhan niitä suomenkielisiä nimiä olemassa.

Mun likalla on Laina eräänä nimenä sen tähden, että latinaksi se tarkoittaa vaaleaa. :p Juu, eräs hieman kaukaisempi sukulainen tässä taannoin siirtyi ajasta ikuisuuteen ja hänen etunimensä oli Muisto.

Anna ei taida olla alkujaan kotimainen nimi?

Mulla on lapsella perussuomalainen nimi ja olen siitä tod. ylpeä! En ymmärrä miten joku voi antaa vielä 2000-luvulla jonkun sota-aikaisen nimen kuten: Voitto, Veikko, Matti, Ville ym. Mielikuvituksen puutetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Otto, Laina, Rauha, Usko, Toivo, Onni, Naima, Anna, Oras.. onhan niitä suomenkielisiä nimiä olemassa.

Mun likalla on Laina eräänä nimenä sen tähden, että latinaksi se tarkoittaa vaaleaa. :p Juu, eräs hieman kaukaisempi sukulainen tässä taannoin siirtyi ajasta ikuisuuteen ja hänen etunimensä oli Muisto.

Anna ei taida olla alkujaan kotimainen nimi?

No onhan Anna "tavallaan suomenkielinen nimi".. "anna tänne se". Mä en tiennytkään että Laina tarkoittaa latinaksi vaaleaa.. kaikkea oppii ( taisin nukkua liikaa latinan tunneilla :D )

Alkuperäinen kirjoittaja zim:
Otto on kyllä ihan kansainvälinen nimi... ja kuka hitto olisi niin ääliö että antaisi lapselleen nimen Naima?

No niin.. mutta en ajatellutkaan että mistä nimet on alunperin kotoisin vaan nimiä jotka ovat suomenkieltä. Naima on ollut joskus melko suosittu nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Johny Maximilius Felix Virtanen:
Mulla on lapsella perussuomalainen nimi ja olen siitä tod. ylpeä! En ymmärrä miten joku voi antaa vielä 2000-luvulla jonkun sota-aikaisen nimen kuten: Voitto, Veikko, Matti, Ville ym. Mielikuvituksen puutetta.

Se on ihanaa kun joku antaa ns kunnollisia nimiä eikä näitä hirveitä wqxcz väännöksiä kun nyt on muodissa. Täytyy olla niin erikoisuuden tavottelijaa että menee ihan yli. Jokukin oli antanu muksulleen nimeks Melena, voi lapsirukkaa.

tehkääs nyt sitten lista mitä nämä suomalaiset nimet on ?

onko esim Petra suomalainen nimi?(sehän on käytössä maailmanlaajuisesti, ja vielä samassa kirjoitusasussa)

Jos ap olis halunnut tietää että kenen lapsella on suomalainen nimi lukisi otsikossa varmaan et kenen lapsella on suomalainen nimi.. luulen että halusi tietää kenellä on suomenkielinen nimi esim. Piparminttu.. eli suomea.. eikä tyyliin Diamond..

Jos ap olis halunnut tietää että kenen lapsella on suomalainen nimi lukisi otsikossa varmaan et kenen lapsella on suomalainen nimi.. luulen että halusi tietää kenellä on suomenkielinen nimi esim. Piparminttu.. eli suomea.. eikä tyyliin Diamond..

Aivan.
Eli nimi joka on selkeästi suomenkielinen ja tarkoittaa jotain. Näitä nimiähän on mm Otso ja Pilvi jotka jo aikaisemmin mainitsin. Tai vaikka Puolukka, Ukko, Poika, Toivo, Rauha, Helmi jne.
Anna ei varsinaisesti kuulu tähän kategoriaan, sillä Anna nimenä on kansainvälinen, vaikka sattuukin suomenkielessä tarkoittamaan jotakin.
Petra on hyvin kaukana näistä nimistä.

Yhteistyössä