Kenen lapsilla täysin suomenkieliset nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole kokonaan. Mutta sä vissiin ehkä tiedät mun lasten nimet, muistaakseni :D Kaikilla kuitenkin toinen nimi ainakin on suomenkielinen, mutta mietin että miten tuon tytön etunimi, ei se nyt vieraskielinenkään ole, suomalainen erisnimi.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Ei ole kokonaan. Mutta sä vissiin ehkä tiedät mun lasten nimet, muistaakseni :D Kaikilla kuitenkin toinen nimi ainakin on suomenkielinen, mutta mietin että miten tuon tytön etunimi, ei se nyt vieraskielinenkään ole, suomalainen erisnimi.

Kyllä sä ne olet kertonut, mutta arvaa vaan muistanko enään :ashamed:

Ihan suomalaiset nimet vaikka ovatkin puoliksi ulkomaalaisia ja asutaan ulkomailla. Sukunimikin minun suomalainen kaikilla muilla paitti ukolla vaikka naimisissa ollaankin.

Voiskohan joku linkittää,ku löysin googlen kautta nimilistan.
Google - suomenkieliset nimet- ja sit heti se eka hakutulos

Siellä oli suomenkielisiä nimiä aikas paljon

Alkuperäinen kirjoittaja Johny Maximilius Felix Virtanen:
Mulla on lapsella perussuomalainen nimi ja olen siitä tod. ylpeä! En ymmärrä miten joku voi antaa vielä 2000-luvulla jonkun sota-aikaisen nimen kuten: Voitto, Veikko, Matti, Ville ym. Mielikuvituksen puutetta.

Mun pojan toinen nimi on Veikko ja ihan sen takia annoin,että halusin kunnioittaa nimivalinnalla ukkiani,joka on mulle todella rakas. Eli nimi tulee suvusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Johny Maximilius Felix Virtanen:
Mulla on lapsella perussuomalainen nimi ja olen siitä tod. ylpeä! En ymmärrä miten joku voi antaa vielä 2000-luvulla jonkun sota-aikaisen nimen kuten: Voitto, Veikko, Matti, Ville ym. Mielikuvituksen puutetta.

Mun pojan toinen nimi on Veikko ja ihan sen takia annoin,että halusin kunnioittaa nimivalinnalla ukkiani,joka on mulle todella rakas. Eli nimi tulee suvusta.

ja miun pojan nimi on ville siksi koska miusta hää oli ihan villen näkönen ja se on hyvä nimi. ja toiset nimetkin on supisuomalaisia hieman vanhempia nimiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
ei nuo taida olla B) vaikkakin Waltarin kirjasta on napattu. tytön nimeä harva samanikäinen osaa edes sanoa, vähän vanhemmat lapset kylläkin :D

No mutta sulla on nimi joka on hyvinkin suomenkielinen :D

ai se kompensoi B)

Totta vieköön kompensoi. Varsinkin nyt kun sun sukunimesikin on epäsuomalainen :snotty:

Onko muuten Jouni suomenkielinen nimi vai mistä tulee? Vai onko sekin Johanneksen muunnelma?

Sittenhän meillä on nimiä kuten Saana, Salla, Oula ja Inari, jotka taitavat tulla saamesta, jos tarkkoja ollaan.

ei nuo taida olla B) vaikkakin Waltarin kirjasta on napattu. tytön nimeä harva samanikäinen osaa edes sanoa, vähän vanhemmat lapset kylläkin :D

ai se kompensoi B)

Totta vieköön kompensoi. Varsinkin nyt kun sun sukunimesikin on epäsuomalainen :snotty:

niin on. seuraavaksi mä vaihdan sen äitini tyttönimen, kun nyt nimenvaihtoon oon innostuntu.

ai se kompensoi B)

niin on. seuraavaksi mä vaihdan sen äitini tyttönimen, kun nyt nimenvaihtoon oon innostuntu.

Hieno idea =)
Mä mietin pitäiskö vaihtaa kutsumanimeä :snotty: Kun olen kyllästynyt olemaan minä.
Katos sain viimein onnistuneesti vaaleita raitoja päähänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko muuten Jouni suomenkielinen nimi vai mistä tulee? Vai onko sekin Johanneksen muunnelma?

Sittenhän meillä on nimiä kuten Saana, Salla, Oula ja Inari, jotka taitavat tulla saamesta, jos tarkkoja ollaan.

Eikö Jouni ole myös Saamenkielinen nimi?
Täytyis varmaan lainata nimikirja ja katsoa mistä mikäkin suomessa käytössä oleva nimi on saanut alkunsa. Kunhan jaksais raahautua kirjastoon.

Yhteistyössä