Kenen lapsilla täysin suomenkieliset nimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan tavalliset nimet on molemmilla. Eri asia on sitten, onko kummankaan nimi alunperin suomalainen (mikä nimi nyt yleensäkään on suomalainen, se kun on vähän vaikea määritellä..).

Mutta kaaauan on suomessa näitä nimiä käytetty ihan yleisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Ihan tavalliset nimet on molemmilla. Eri asia on sitten, onko kummankaan nimi alunperin suomalainen (mikä nimi nyt yleensäkään on suomalainen, se kun on vähän vaikea määritellä..).

Mutta kaaauan on suomessa näitä nimiä käytetty ihan yleisesti.

No jos vaikka lukasee tän ketjun läpi, niin selviää millaisia nimiä tässä ajetaan takaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Otto, Laina, Rauha, Usko, Toivo, Onni, Naima, Anna, Oras.. onhan niitä suomenkielisiä nimiä olemassa.

Mun likalla on Laina eräänä nimenä sen tähden, että latinaksi se tarkoittaa vaaleaa. :p Juu, eräs hieman kaukaisempi sukulainen tässä taannoin siirtyi ajasta ikuisuuteen ja hänen etunimensä oli Muisto.

Anna ei taida olla alkujaan kotimainen nimi?

Ai mä en tiennytkään tuota Laina-nimen latinankielistä versioo. Mulla kolme nimeä ja kyseinen nimi on keskimmäinen. Tosin olen oikeestaan inhonnut aina sitä nimeä. Ärsyttää sanoo koko nimi!

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mikä on täysin suomalainen nimi? tavalliset ne ainakin on.. Joonas Pyry Akseli ja Oona Pirkko-Tuuli Inkeri. :heart:

Pyry ja Tuuli on sellaiset nimet mitä ajan takaa =)

ok. mun isä on lapsille nuo nimet antanut. jos joskus lapsia tulee lisää on niminä meri ja myrsky :D

Ketjun aloittajan määritelmä suomalaisesta tai tavallisesta suomalaisesta nimestä oli harhaanjohtava, jos sillä tarkoitettiin vain suomalaiseen luontoon kuuluvia nimiä, kuten Pyry, Tuuli, tai nimiä joiden merkityksen ymmärtää vain suomen kieltä osaava, kuten Toivo, Onni.

Tavallinen suomalainen tarkoittaa minun mielestäni samaa kuin yleisesti Suomessa käytetty. Meillä on sellaisia kaksi: Janne Antti ja Tommi Juha. Jos ei nämä ole tavallisia suomalaisia, niin jo on ihme.

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Ketjun aloittajan määritelmä suomalaisesta tai tavallisesta suomalaisesta nimestä oli harhaanjohtava, jos sillä tarkoitettiin vain suomalaiseen luontoon kuuluvia nimiä, kuten Pyry, Tuuli, tai nimiä joiden merkityksen ymmärtää vain suomen kieltä osaava, kuten Toivo, Onni.

Tavallinen suomalainen tarkoittaa minun mielestäni samaa kuin yleisesti Suomessa käytetty. Meillä on sellaisia kaksi: Janne Antti ja Tommi Juha. Jos ei nämä ole tavallisia suomalaisia, niin jo on ihme.

Niin mä tein tämän ketjun vastineeksi toiselle ketjulle jossa kyseltiin keneltä löytyy niitä tavallisia suomalaisia nimiä. Tässä ketjussa haettiin niitä nimiä jotka tarkoittavat jotain suomenkielellä. Ja ovat samalla suomalaisia nimiä, eikä kansainvälisiä.

Yhteistyössä