kenen miehet vaan "ilmoittavat"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen tätä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelen tätä

Vieras
Tuntuu, että täälläkin kuhisee näitä naisia, äitejä, raskaana olevia, joiden miehet vaan "ilmoittavat" lähtevänsä sinne ja tänne illalla, viikonloppuna tai viikoksi. Sitten täällä ne naiset manailevat, että mitäs nyt tehdään ja se ja tämä asia pitäs tehdä, mutta kun mies "ilmoitti" tällasta.

Meillä ainakin keskustellaan asioista niin, että jos jotain muuta ennalta sovittua jota ei voida siirtää on illalla/viikonloppuna/seuraavana viikkona, niin sitten on ja sillä sipuli. Ei meillä kumpikaan vaan "ilmota" menevänsä yhtäkkiä minnekkään. Vaan kohteliaasti kysytään toiseltä, että jos menisin sillon ja sillon niin olisko se ok. Ja varsinkin mies joka ei aina tiedä noita lasten menoja niin tykkää aina tarkistaa, ettei sitten tule päällekkäisyyksiä.

Niin miten te joiden miehet vaan "ilmottaa" tekevänsä asioita niin olettekos kovinkin nyrkin ja hellan välissä?

no mutta eikös se oo hyvä että sentään ilmottavat? täällä ku lähes joka viikonloppu saa lukea avauksia joissa mietitään että missähän se mies on ku ei oo ilmotellu itestään mitään koko viikonloppuna :whistle:

mun ukko teki tota..se lähti juomaan esim mitään ilmoittamatta ja sitten kun itse ilmoitin että menen silloin ja silloin niin rupes märmättään että aijaa sä saat päättää noin vaan että lähet.. :headwall: :headwall: mutta tuti nahoissaan joka kerta temppunsa :kieh: en ole mikään ovimatto joka taputtaa kotiin tullessa päätä "voi sattuuhan näitä" :kieh:
Jos tulee pakollinen meno mihin ei ole suunniteltu ja on mentävä se on ihan ymmärrettävää mutta jos ei ilmoiteta niin :kieh:

Kummankin menemisiä on pakko suunnitella yhdessä etukäteen ihan käytännön syistä. Muuten saattaisi tulla päällekkäisiä menoja tai muuta vastaavaa... Meillä ei kumpikaan noin vaan ilmoita menevänsä vaan toisenkin menot ja mielipide otetaan ennen päätöstä huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsilisä:
Meillä minä ilmoitan menoni. Tietysti jos toisella on jotain kovasti vastaan sitten voidaan keskustella :whistle:

Samoin, mutta mies kyllä kysyy luvan. Aina. Se kysyy luvan suunnilleen kaikkeen mitä tekee, ärsyttävyyteen asti. Kulta, saanko ostaa kirjan? Saanko juoda kupin kahvia, saanko syödä, saanko nukkua, saanko sitä saanko tätä.

Mä olen yrittänyt ohjeistaa ettei kaikkea tarvitse kysellä, mutta se kysyy silti. :/

meillä mies ei lähde minnekään ja ei kyllä ilmoittelekaan, on vaan "poissa käytöstä" eli suomeks sanottuna menee nettiin koko illaks ja ei ota kuuleviin korviinsakaan jos apua pyydän kahden alle kaks vuotiaan nukkumaan laitossa! Oikeista menemisistä kyllä keskustellaan.

Meillä mies on paljon poissa työn takia, välillä viikkoja, joten meillä pidetään kalenterien kanssa puhelinpalavereita, jossa sovitaan menot silloin kun hän on kotona.
Muulloinhan voimme mennä ja tulla toisistamme riippumatta miten haluamme. Eli silloin kerromme mitä teemme tai minne olemme menossa, eli jep, tavallaan sitten ilmoitamme puolin ja toisin.

Ei meillä varsinaisesti lupia ole koskaan kysytty eikä jaettu, puolin eikä toisin, mutta ei se kyllä perheessä onnistu ihan niinkään, että toinen vaan ilmoittaa. Eli jonkinmoista ennakkokeskustelua olisi hyvä käydä että toinenkin osaa suhtautua että silloin toinen on poissa ja että ei mene omat suunnitelmat sekaisin. En mäkään lupia kysele, että saanko mennä töihin, mutta tietenkin kysyn, että onnistuisko se että mies on lasten kanssa vai kysynkö jotakuta muuta vahdiksi.

Meillä mies kysyy, että onko meillä mitään silloin ja silloin. Ja jos ei ole ennalta sovittua, niin kysyy, että käykö, jos hän tekee sitä sun tätä. Ja yleensä saa mennä ja tulla, jos mitään muuta ei ole. Samoin toimin minä.

Kyllä meillä ihan vaan ilmoitetaan menoista, jos tulee päällekäisyyksiä niin sitten tulee. Aina joku kompromissi saadaan aikaan :)

Mä varsinkin teen paljonkin sellaisia äkkilähtöjä et kaveri soittaa et lähenkö kahville tms., ja totta hemmetissä mä meen jos ei ole muuta kummallakaan.

Minä en kans käsittää näitä miehiä ( perheellisiä ) jotka ilmoittaa vaan lähtevänsä esim. Rukalle viikoksi...Ei tulis kyllä kuuloonkaan meillä! Ei asiasta ole edes varmaan koskaan keskusteltu, vaan homma menee automaattisesti niin, että kun mies käy töissä ja on paljon poissa kotoa, niin vapaa-aika vietetään perheen kanssa, tietysti! Joskus voi käydä kaljalla tai kesällä moottoripyörällä ajalemassa, mutta siinäpä se!

juu täällä on yks sellasen miehen omaava!!!!!!!!!!!! ja nyt kun itse ilmotin että lähden toukokuussa ystäväni kanssa laivalle niin pidetään melkein mykkäkouluu..

Yhteistyössä