Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lähes omaani:Isäni isän nimi kyseessä, hän on sen uutena käyttöönsä ottanut. Siis periytynyt minulle isäni kautta. Nykyisin nimeäni käyttää myös mieheni ja lapseni. Eli oikeastaan ihan omaa nimeäni kannan. Ihan en ap:n pointtia tajunnut, ettei naisilla olisi omaa sukunimeä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja lähes omaani:Isäni isän nimi kyseessä, hän on sen uutena käyttöönsä ottanut. Siis periytynyt minulle isäni kautta. Nykyisin nimeäni käyttää myös mieheni ja lapseni. Eli oikeastaan ihan omaa nimeäni kannan. Ihan en ap:n pointtia tajunnut, ettei naisilla olisi omaa sukunimeä.
onko sun mielestä?
toin tuossa esiin juuri tätä periytyvyyttä.
Miksi lapset ei esim. saisi nimeään tytt äitien puolelta ja pojat isän puolelta?
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:Isäni jonkä hän peri omalta isältään jonka hän peri omalta isältään jne.
Meilä mies otti avioliittoon astuessa mun sukunimeni.
Mä olen ihan tyytyväinen tähän nykyiseen sukunimeeni. Jos mulla olis ollut äidin tyttönimi ennen avioliittoa, olisin voinutkin ottaa miehen sukunimen omaksieni.
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja lähes omaani:Isäni isän nimi kyseessä, hän on sen uutena käyttöönsä ottanut. Siis periytynyt minulle isäni kautta. Nykyisin nimeäni käyttää myös mieheni ja lapseni. Eli oikeastaan ihan omaa nimeäni kannan. Ihan en ap:n pointtia tajunnut, ettei naisilla olisi omaa sukunimeä.
onko sun mielestä?
Miksi lapset ei esim. saisi nimeään tytt äitien puolelta ja pojat isän puolelta?
Jokainen lapsi pitäisi nimetä äidin puolelta, koska isästä ei voi olla niin varma kuin äidistä.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja lähes omaani:Isäni isän nimi kyseessä, hän on sen uutena käyttöönsä ottanut. Siis periytynyt minulle isäni kautta. Nykyisin nimeäni käyttää myös mieheni ja lapseni. Eli oikeastaan ihan omaa nimeäni kannan. Ihan en ap:n pointtia tajunnut, ettei naisilla olisi omaa sukunimeä.
onko sun mielestä?
Jokainen lapsi pitäisi nimetä äidin puolelta, koska isästä ei voi olla niin varma kuin äidistä.
loistava vastaus! Kiitos! ap![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja lähes omaani:Isäni isän nimi kyseessä, hän on sen uutena käyttöönsä ottanut. Siis periytynyt minulle isäni kautta. Nykyisin nimeäni käyttää myös mieheni ja lapseni. Eli oikeastaan ihan omaa nimeäni kannan. Ihan en ap:n pointtia tajunnut, ettei naisilla olisi omaa sukunimeä.
onko sun mielestä?
Alkuperäinen kirjoittaja mervi:Mieheni, vaihdoin isäni nimen mieheni nimeen mennessäni naimisiin
onko sun mielestä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ap:isäsi?
äitisi?
vaarisi, mummosi...?
miehesi?
Miksi?
osaatko kertoa miksi kannat jonkun muun sukunimeä?
Naisilla kun ei omaa sukunimeä ole, vaan se periytyy useimmiten ensin isän ja sitten aviomiehen suvun miehiltä.
Kenen sukunimen haluaisit omaksesi?
ja jatkoksi kysymys selvyyden vuoksisaatko kertoa miksi kannat jonkun muun sukunimeä?
Naisilla kun ei omaa sukunimeä ole, vaan se periytyy useimmiten ensin isän ja sitten aviomiehen suvun miehiltä.
Eli pitäiskö naisilla olla ihan oma sukunimi jos ei halua henkilityä edellä mainittujen henkilöiden kautta? Ja mikä se olisi? Millä perusteella määräytyisi?
Paljon kysymyksiä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Uska:Isäni.. Ja edelleen omatyttönimi käytössä vaikka olen naimisissa. Ja lapset ovat minun sukunimellä.