Kenen vakuutuksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miim"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitinkin sitä, että vahingon tapahtuessa ei ole paljoakaan väliä, onko lapsi ollut valvonnan alla vai ei, vaan vahinko voi sattua joka tapauksessa.

Joo, mutta kyllä se vaikuttaa siihen, voidaanko vanhemman katsoa toimineen huolimattomasti. 6-vuotiaan voit antaa kuljeksia vapaasti esim. astiakaupassa, ja jos hän vahingossa törmää hyllyyn jotain hajottaen, on kyseessä vahinko. Jos päästät 2-vuotiaan valvomatta astiakauppaan toilailemaan, on kysessä huolimattomuus, eikä niinkään vahinko.

Joo, mutta kyllä se vaikuttaa siihen, voidaanko vanhemman katsoa toimineen huolimattomasti. 6-vuotiaan voit antaa kuljeksia vapaasti esim. astiakaupassa, ja jos hän vahingossa törmää hyllyyn jotain hajottaen, on kyseessä vahinko. Jos päästät 2-vuotiaan valvomatta astiakauppaan toilailemaan, on kysessä huolimattomuus, eikä niinkään vahinko.

No jos mulla on 2-vuotias mukana siellä kaupassa ja lähtee vaikka juoksemaan hyllyn väliin ja hajottaa tavaroita, on kyllä kyseessä vahinko. En tajua, mten tai miksi kukaan laskisi 2-vuotiasta rikkomaan tavaroita muuta kuin vahingossa???

No jos mulla on 2-vuotias mukana siellä kaupassa ja lähtee vaikka juoksemaan hyllyn väliin ja hajottaa tavaroita, on kyllä kyseessä vahinko. En tajua, mten tai miksi kukaan laskisi 2-vuotiasta rikkomaan tavaroita muuta kuin vahingossa???[/QUOTE]

Huolimattomuuttaan. Sitähän tässä on toitotettu.
Aika monesti näkee esim. kadulla lähellä piti tilanteita, kun vanhemmat höpöttävät puhelimeensa ja lapset huitelevat missä sattuu. Sitä kutsutaan huolimattomuudeksi.

No jos mulla on 2-vuotias mukana siellä kaupassa ja lähtee vaikka juoksemaan hyllyn väliin ja hajottaa tavaroita, on kyllä kyseessä vahinko. En tajua, mten tai miksi kukaan laskisi 2-vuotiasta rikkomaan tavaroita muuta kuin vahingossa???[/QUOTE]

Huolimattomuuttaan. Sitähän tässä on toitotettu.
Aika monesti näkee esim. kadulla lähellä piti tilanteita, kun vanhemmat höpöttävät puhelimeensa ja lapset huitelevat missä sattuu. Sitä kutsutaan huolimattomuudeksi.

Ei ole asiat aina noin mustavalkoisia. Jos kolautat astian rikki (et tahallasi) vaikka pöydän kulmaan, olitko huolimaton vai oliko se vahinko? Tai jos istut silmälasiesi päälle (et tahallasi), olitko huolimaton vai oliko se vahinko?
Kyllä mulla 2-v lapsi on juossut autotiellä (pääsi vahingossa, kun nostin kaksosveljeä vesiojasta, ennen kuin meni umpisukkeliin), ja koen sen olleen vahinko eikä huolimattomuutta.

Yhteistyössä