Kenen vastuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Lapsethan tän koneen useimmiten avaa... Ja kälyn mielestä on riittävää vahtimista jos makaa sohvalla ja huutaa lapsille sitten kun joku itkee. Pari vuotiaan voi hyvin jättää yksin huoneeseen kynien kanssa... no olihan se huone jo tapetoinnin tarpeessa. Eli mun on pakko vahtia itte, kun muuten mä oon ihan hermoraunio että mikä tai kuka on hajalla seuraavaks. Omat lapset karkaa välillä napuriin kavereilleen kylään, karkuun kaasta.
Hankala tilanne. Mä en tosin päästä kotiini kuin kerran sellaisen porukan, jonka lapsille mun pitää olla lapsenvahtina. Toista kertaa en kutsu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Tuo riippuu hirveästi tilanteesta. Jos miä otan vaikka omani ja siskon katraan rannalle niin kasvatan kolme kättä ja neljä silmää lisää ja vahdin ettei kukaan huku. Jos taas joku käyttää hyväkseen miua ja olettaa että miä vahdin niitä niin se ei onnistu =)

Itseasiassa mä tykkään noista muksuista ihan hirveesti ja vahdin niitä toisaalta mielelläni jos multa sitä pyydetään. Ottaa vaan pattiin tollanen oletus että kyllä ne lapset hoituu jos nyt nukun päikkärit. Kait sekin vaikuttaa kun mulla taitaa olla tiukemmat kasvatrumetodit.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hankala tilanne. Mä en tosin päästä kotiini kuin kerran sellaisen porukan, jonka lapsille mun pitää olla lapsenvahtina. Toista kertaa en kutsu.

Jos mä saisin päättää niin ne ei meille tulis elleivät osais toimia meidän sääntöjen mukaan. Mutta kun tolla miehelläkin on sananvaltaa tässä perheessä.

Itseasiassa mä tykkään noista muksuista ihan hirveesti ja vahdin niitä toisaalta mielelläni jos multa sitä pyydetään. Ottaa vaan pattiin tollanen oletus että kyllä ne lapset hoituu jos nyt nukun päikkärit. Kait sekin vaikuttaa kun mulla taitaa olla tiukemmat kasvatrumetodit.

Miä ymmärrän täydellisesti siua :D

Juttele miehelles ja tehkää seuraavaksi kerraksi teidän talon säännöt selväksi vieraille jo ennen vierailua .
Meille ei kyllä tarvitsis tulla toistamiseen jos tuollalailla käly käyttäytyisi. Laskun antaisin täyshoidosta kun lähtisivät .

Jos mä saisin päättää niin ne ei meille tulis elleivät osais toimia meidän sääntöjen mukaan. Mutta kun tolla miehelläkin on sananvaltaa tässä perheessä.
Ymmärrän. Mä olen kuitenkin joskus aikoinaan kahvipöydässä huomauttanut siskolleni - jolla oli aikoinaan vähän samoja piirteitä kuin sun kälylläsi - että "sun tyttäresi taitaa muuten just nyt kerjätä vähän verta nenästään kun kiusaa tota koiraa" ja jatkanut rauhassa korvapuustin syömistäni. Systeri ymmärsi yskän ja tajusi, että on hänen tehtävänsä pitää lapsensa poissa koiran ulottuvilta. Jos ei pidä, niin sitten voi vähän sattua.

Ymmärrän. Mä olen kuitenkin joskus aikoinaan kahvipöydässä huomauttanut siskolleni - jolla oli aikoinaan vähän samoja piirteitä kuin sun kälylläsi - että "sun tyttäresi taitaa muuten just nyt kerjätä vähän verta nenästään kun kiusaa tota koiraa" ja jatkanut rauhassa korvapuustin syömistäni. Systeri ymmärsi yskän ja tajusi, että on hänen tehtävänsä pitää lapsensa poissa koiran ulottuvilta. Jos ei pidä, niin sitten voi vähän sattua.

Ihana! Mäkin haluisin meille jokun puudelin... vaan ei onnistu kun mies allerginen.

Täytyy vaan yrittää sitten olla komentamatta noita kun lähtevät vaikka tielle tai mettään ilman lupaa ja muiden huomaamatta. Säikähtäisköhän semmosesta tarpeeks, mulla olis kuitenkin varuilta silmät selässäkin.

Mun yksi tuttu tekee sitä, että vapauttaa jälkikasvunsa mun oveni sisäpuolelle ja jättää vahtimisen sikseen. Olen sitten rajoittanut koko konkkaronkan käymistä meillä ja menen itse mieluummin sinne käymään. Kotona muksuilla on rajat, en tiedä minne ne katoavat kylässä. Kotia ei kuitenkaan saa pirstoa kuin se olisi atomipommin jäljiltä.

Meillähän nuo tekisivät mitä vaan, ellen itse vahtisi ikiliikkujia. Eniten risoo, kun äitinsä sanoo vaan hymyillen, että mun on luovuttava siisteydestä ja periaatteistani sitten, kun mulla on omia lapsia. Eka siis vasta tulossa. Antaa ymmärtää siis, etten saisi kieltää lapsia vaikka teksisvät mitä. Tämä olisi helppo ymmärtää, jos heillä tosiaan olisi kotona semmoinen tapa. Mutta kun ei ole.

:D Tajus sentään.

Ihana! Mäkin haluisin meille jokun puudelin... vaan ei onnistu kun mies allerginen.

Täytyy vaan yrittää sitten olla komentamatta noita kun lähtevät vaikka tielle tai mettään ilman lupaa ja muiden huomaamatta. Säikähtäisköhän semmosesta tarpeeks, mulla olis kuitenkin varuilta silmät selässäkin.

Sanot suoraan että nyt mä käyn tekemään ruokaa ja en vahdi samalla penskoja ne on nyt sun vastuulla.

Musta sun kannattaa sanoa kälyllesi, että susta on ihan mukavaa, kun ovat kyläilemässä, mutta et aio vahtia hänen lapsiaan. Joten jos hän haluaa lastensa olevan turvassa eikä juoksevan auton alle, niin hänen pitää huolehtia asiasta itse.

No sanoppas sitten miehelles että se tekee seuraavalla kerralla ne hommat mitkä sinä olet tehnyt.
Meillä ei nimittäin onnistuis tuollainen.

Tajusi se. Tietää kyllä, että tolla koiralla on pitkä pinna. Ja tosi pitkä pinna, jos mamma käskee. Mutta jos mamma ei käske, niin on parempi varoa kuin katua.

Meillä on katti joka ei erikoisemmin välitä lapsista. Miä en ole opettanut kissaa sietämään lapsia, olen opettanut lapset jättämään kissan rauhaan, omanikin.

Yhteistyössä