Kerääkö teillä lapset lelut itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ei kerää. Mielestäni sitä on alle 3v turha edes vaatia. Oppii se sen myöhemminkin, ilman vanhempien hampaiden kiristelyä. :)

Ajattelit että 3v on maaginen ikä jolloin lapsi on tarpeeksi vanha tajuamaan jotain oleellista lelujen siivoamisesta? Vai siis häh. Anteeksi mutta en oikeasti ymmärtänyt miksi. 3v on jo tosi iso ja on pitkään tajunnut että on kiva kun voi auttaa äitiä tai isiä siivoamaan omia juttujaan.

Reilu vuotiaskin osallistui jo omien jälkiensä siivoamiseen ja piti sitä hauskana juttuna vaikka tosiaan edelleenkään ei oikein pitkäjänteisyys riitä auttamaan kovin pitkään :) Eihän sen nyt mitään vaatimista, komentamista ja pakkopullaa pidä ollakaan, eikä varsinkaan kenenkään hampaidenkiristelyä.

Osallistuminen siivoomiseen ja siivoomisen vaatiminen onkin erijuttu. Hyvä vain, jos homma onnistuu niin, että pieni lapsi innostuu siivoomisesta niin, ettei sitä koskaan tarvitse vaatia. Mutta jos se esim. 2,5v kieltäytyy siivoamasta, niin itse ainakaan en näe syytä alkaa häntä vaatimaan, vaan teen sen homman itse... Meillä ainakin on pienetkin osanneet jo kieltäytyä hommista.

Tätä viimeistä on helppo peesailla. :)

Yhteistyössä