kermainen broilerkastike pastalle???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotikokki pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotikokki pulassa

Vieras
Eli miten sellainen tehdään, vinkkejä pliis. Kaikenlaista olen laittanut, mutta broilerista hirveän vähän. Kaapista löytyy perusaineet, ruokakerma, mausteet ja juustoa (niin ja marinoitua broileria...). Sulate- tai tuorejuustoa ei löydy, juustona olisi ihan perus emmentalia. Lisäksi ajattelin laittaa kastikkeeseen paprikaa tai ananasta tai jotain sellaista.

Apua! :D
 
Mä olen tehnyt ihan näin: hunajamarinoidut broileirinfileet pannulla kypsiksi, sekaan vähän sipulia ja paprikaa tai joskus ananasta. Sitten lopuksi ruokakermapurnukka. Hyvää tulee, eikä tarvii mitään muuta. Se marinadi antaa maun sille kermallekin, joten ei tarvii muuta. Ja ihan kevyillä ruokakermoilla olen tehnyt, hyvää on. Sitten lisukkeeksi riisiä tai wokkikasviksia.
 
Maailman helpointa, tosin ilman kermaa: Paista hunajamarinoidut (tai maun mukaan jotkut muut kananpalat) paistinpannulla, lisää Uncle Bensin Sweet&Sour kastikepurkki. Siinä se.
 
Mä teen ihan niin, että broilerisuikaleet ja sipuli pannuun ja kypsäksi, perään persikkaa kuutioina ja jos on, niin aurajuustoa. Mautseeksi valkopippuria, suolaa ja paprikajauhetta ja ruokekerma perään ja eiku syömään.
 
Mä teen usein niin että laitan kanat raakana kiehuvaan kermaan ja keitän ne siinä kypsäksi, keitän sen verran että tulee paksua :) joskus laitan maizenaa yms sekaan. sitten sipulia, valkosipulia, curryä. Tarjoilen riisin kanssa ja persikoiden/ananaksen kera. Kun annos on lautasella, raastan pikkasen juustoa päälle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Maailman helpointa, tosin ilman kermaa: Paista hunajamarinoidut (tai maun mukaan jotkut muut kananpalat) paistinpannulla, lisää Uncle Bensin Sweet&Sour kastikepurkki. Siinä se.

meillä syödään ihan hirmuisesti tuota :p ja voi että osaakin olla hyvää. mie syö hyvällä ruokahalulla ja tytön lempi ruokaa tuntus olevan kun syö sitä ihan isojakin määriä :)
 

Yhteistyössä