kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
gekolle sylikaupalla onnea toivotaan nyt että pikkunen pysyy matkassa loppuun asti.. =) Ja Myös muille jotka on onnellisesti raskautuneet.

Itse yritän tässä elää päivä kerrallaan ja yritän olla ajattelematta vauva juttuja mutta aika-ajoin se on tosi vaikeeta.. Nyt on ajatuksissa pyörinyt että jos nyt raskautuisin niin jaksaisinko sitteen hoitaa sen pikku haukun vai olisiko parempi jos en raskautuiskaan ollenkaan niin koira olisi enemmän tervetullut mutta sit taas jos vauva kertois tulostaan niin olisi sekin tervetullutta. Mutta sit taas mielessä pyrii ajatus siitä että kuinka pärjään ens vuoden kun mies lähtee armeejaan jos vauva ja koira olisi tulossa... EI hitto tää on tosi epä selvää tekstiä... =D

Olis varmaan helpompi olla vaan ajattelematta koko asiaa ja odottaa mitä aika tuotullessaan..

Vahingossa tuohon vanhaan ketjuun vastasin, mutta tässä siis sama vielä.

Mahtavaa!!! Täällä on nyt hyvä meininki. Vaikka toki meitä on myös viime aikoina tullut lisääkin. Mutta mitä muut edeltä, sitä me loput perästä.

Gekolle ensin valtava onnittelu hali!!! Ihanaa, annat toivoa meille kaikille. Ja tietysti katalle myös onnen henkäys - aina kaikki ei mene kauheimman mukaan! Ja sitten marialle onnea ja tarrasukkia.

Ja kyllä minä jo onnittelisin Salliakin. Se acon on herkkä ja testaa jo tuossa vaiheessa. Toki kaikki on tuossa vaiheessa vielä mahdollista, mutta kyllä nyt aika vahvalta alkaa vaikuttaa. Eikös Salli ja Gekko teillä ollut samaan aikaan km keväällä?

Omasta navasta sen verta, että yritystä ei vielä ole voitu aloittaa, kun pientä tiputtelua on vielä. Ei auta kun odottaa.

Kiitos milla2:lle! Ja tietty kaikille muillekin! Kyllä se mun keskenmeno oli silloin keväällä huhtikuun lopulla. Itseasiassa tänään siitä tulee 6kk (olen kova laskemaan ajankulumista aina päivämääristä...). Tähän viikkoon on mahtunut paljon, plussaa omalle navalle, lapsen kanssa sairaalassa, tänään musta tuli täti ja tänään isäni joutui tapaturman vuoksi sairaalahoitoon. Huh, huh, loppuis jo tämä tapahtumarikas viikko ettei enää ehtisi pahempaa sattua.

Hyvää viikonloppua kaikille ja onnittelut plussanneille, muille plussatuulenhenkäilyjä täältä!!!

Ihania uutisia Gekko!!:)))
Toivottavasti pysyy kaveri kyydissä tällä kertaa loppuun saakka!

Olin jo eilen mennyt nukkumaan kun mieleeni tuli että olisko sun haamu jo vahvistunut plussaksi ja oli pakko nousta vielä katsomaan kuulumisia... ja hyvinhän näytti käyneen:)

Tsemppiä tapahtumarikkaaseen viikonloppuun ja muillekin aurinkoista syksyn jatkoa (vaikka lunta onkin luvassa)!

Gekko: olikos tämä tätiytyminen nyt niille kaksosille? Olipas ""sopivasti ajoitettu"", että uutta on jo kasvamassa, ei ehkä tuntune niin pahalta. Mitkä fiilikset on sen suhteen?

Sirenialle ja Dealle kiitokset! Tässä sitä nyt siis mennä alkumetreillä eikä vielä uskalla heittäytyä odotuksen auvoisuuteen (ehkä sitten loppumetreillä;). Ns. pelko persauksissa, kuten tiedätte varmasti. Ja tulee hetkiä, että miettii että jospa se plussa onkin lähtenyt haalistumaan tai jopa kadonnut kokonaan vaikka se maanantaina oli jo vahva plussa. Kaikenlaistahan sitä ehtii mielessä pyöritellä eikä ole ollenkaan sellaista onnenhuumaa kuin edellisesssä raskaudessa kun ei uskaltanut edes ajatella että omalle kohdalle voisi sattua keskenmeno. Mutta Siperia opettaa...:)

Milla2, kyllä ne oli nyt ne kaksoset jotka eilen syntyi, tyttö ja poika. On huomattavasti helpompi kestää nyt tämäkin aika kun onnistuin viime tipassa saamaan itseni raskaaksi. Tietenkin sitä hieman mietityttää että miten reagoin kun tänään näen nämä vauvat, kun oma mieliala on sattuneesta syystä selvästi herkistynyt ja oma kaksosten laskettu aika olisi viikon päästä. Mutta ainakin nyt tuntuu siltä että enköhän selviä kunnialla tästäkin päivästä kun itsellänikin on pullat uunissa. ;)

Unohdin: kiitokset myös Lauralle! Toivottavasti jakselet jo paremmin. Kyllä ne ajatukset siitä selkiytyvät, usko pois. Ja jos päädyt vauvaprojektiin niin yritän henkäillä sinulle suotuisia plussatuulia täältä käsin. :)

Moi!

Tänään sain Aconiin selkeän viivan, ei niin paksu kuin kontrolliviiva, mutta selvä viiva kuitenkin. Nyt sitten vain seurataan miten pitkälle päästään tällä kertaa...

Se mun km oli toukokuussa eli vähän myöhemmin kuin Gekolla. Tällä viikolla tuli juuri viisi kuukautta siitä.

Huomattavasti rauhallisemmin tämän tosiaan ottaa kuin ensimmäisellä kerralla. Ainakin vielä, kun ei ole mitään suurempia fyysisiä oireita. Sittenhän se on mielessä koko ajan, kun pahoinvointi alkaa =/ En usko siltä välttyväni tälläkään kerralla. Viime viikolla sain jo esimakua (ja aavistuksen raskaudesta), kun autossa tuli kahtena päivänä alkumatkasta huono olo. Meni onneksi kuitenkin pian ohi.

Hei!

Liitän tänne linkin Eve Hietamiehen haastatteluun. On mielestäni niin rohkaiseva esimerkki meille kaikille täällä. Yhdeksänkin keskenmenon jälkeen voi saada terveen lapsen :) Tosin lääketieteen avustuksella, mutta kuitenkin aivan ihana juttu.

http://www.apu.fi/ihmiset/article122469-1.html

Onnea kaikille plussanneille! Ottakaahan meitä iso liuta mukaan joukkoonne :-)

Kiitos tuosta lehtilinkistä, oli mielenkiintoista luettavaa. Hurjaa, miten voi fyysisesti ja henkisesti kestää 9 keskenmenoa. Toisaalta ihanaa, että lapsi silti syntyi. Mutta täytyy olla aika helvettiä. Jo kaksikin keskenmenoa tuntuu kummasti masentavan. Ei voi kuin hattua nostaa. Mutta antaahan tuo meille useamman km:n kokeneille toivoa!

Hei,
voiko olla, ettei tänne ole vuorokauteen tullut viestejä...? Joko on hiljaista tai sitten oma koneeni tekee temppuja. Muutama ketju on minulta kadonnutkin. Outoa.

Omasta navasta ihmetystä. Eli km-vuodosta on nyt n. 2-3 viikkoa aikaa (riippuu laskeeko kunnon vuodosta vai vähäisemmästä). Eilisestä alkaen oireet on olleet selkeät ovis-oireet, jotka vain vahvistuivat tänään. Ei epäilystäkään - periaatteessa. Mutta mielenkiinnosta: tein ovis-testin la, joka oli ihan nega (silloin ei vielä oireitakaan ollut, joten sopi kuvaan). Nyt tein taas ovis-testin ja taas puhdasta negaa.

Tuota ovis-epäilyä vielä vahvistaa se, että kontrolligynen käynnin jälkeen tiedän, että km raskaus oli oikeasta munasarjasta peräisin ja sen jälkeen valmistumassa oli vasemman puoleisen. No, kun siis kesken meni, niin odotetusti nyt ovulointikipuilut tuntuvat juuri vasemmalla. Km voi pistää kaiken sekaisin, mutta on hieman outoa, että olisi ovis ilman että lh-hormoni (eikös se ollut juuri ko hormoni...) pitoisuus nousee lainkaan. Kun ei ole edes haaleaa viivaa siinä testissä...

Outoa? Onko kokemuksia?

Jotain häikkää täällä on ollut. En meinannut millään aiemmin löytää tätä ketjua ja sitten, kun sen löysin, se katosi taas. Tosi kummaa!

Tänään on asiat pyörineet totaalisesti oman navan ympärillä. Kävin nimittäin siellä np-ultrassa ja siellähän se pikkukaveri tyytyväisenä köllötteli. Kätilö joutui vähän tönimään, että saatiin kaveriin liikettä. :) Mutta kaikki siis kunnossa. Tuntuu aika uskomattomalta!

Millan tilanne kuulostaa aika mysteeriseltä. En valitettavasti osaa antaa edes arvauksia.

Ymmärtääkseni ovistikut voi näyttää negaa ja seuraavana päivänä vahvaa plussaa. Välttämättä ei nouse sillä tavalla asteittain vahvistuen. Täällä olen kuitenkin lukenut, että se plussa saattaa säilyä muutaman päivän eli jos sulla olisikin tullut se plussa sunnuntaina (kun et testannut?), niin olisi kai vielä eilenkin näyttänyt plussaa.

Itselläni ovistesti näytti plussaa lauantaina, mutta tuntemukset tuli vasta seuraavana keskiviikkona. Mies on kuitenkin viikot reissussa, niin oletan sen oviksen kuitenkin olleen siinä viikonlopun tietämissä, kun kerran tärppikin tuli. On nämä sellaisia henkimaailman juttuja...

Gekko ja muut plussanneet!
Oletko käynyt neuvolassa tai varaillut sinne aikaa? Mä nimittäin itse pähkäilen tässä soittaakko neuvolaan vai ei? Tuntuu pelottavan tämä tilanne nyt vähän liikaakin. Mullahan on ollu lähes nyt koko ajan kuitenkin aamuisin vaalean punaista valkovuotoa, mut todella vähän. Ei mitään kipuja. Tuntuu, että neuvolaan ei viitsisi vielä mennä ennen kuin olis todella varmaa, että tämä raskaus jatkuu. Kiekon mukaan olisin jo menossa seitsemännellä viikolla...
Tästä ei todellakaan osaa vielä iloita millään tavalla... Mut toivossa on hyvä elää!

onnea kaikille plussaa saaneille, me muut tullaan perässä kuka nopeammin kuka myöhemmin, eiks niin !!!!!
mun km:sta(tuulimuna vk 10+) on nyt 3vk ja lopputarkastuskin takana, kaikki ok! Oon saanut ristiriitaista tietoa siitä, milloin voi yrittää raskautua uudelleen, yks lääkäri sanoi et vaikka heti, toinen puhui jopa kahden kierron odotuksesta ! mitä neuvoja ootte saaneet? tiedän et elimistölle ois parenpi yks kierto odottaa, mut onko haittaa tulla heti raskaaksi? kertokaa kokemuksista .
oisin itse valmis vaikka heti...

Tervehdys pitkästä aikaa!

Nettiyhteydet ovat takkuilleet, siksi tämä pitkä hiljaisuus.. Mutta asiaan sitten..

Ihan ensimmäisenä hurjasti onnea kaikille plussanneille! Toivottavasti tuotte myös meille muille plussaonnea =)

Omaa tilannetta sitten sen verran, että samoin kuin Annuskalla, myös mun km:sta nyt kolme pitkää viikkoa. Tänään olin jälkitarkastuksessa ja kaikki on nyt kunnossa.

Minulle lääkäri sanoi, että kannattaa odottaa yhdet normaalit menkat ennen uutta yritystä. Tällä tavoin keholle suodaan mahdollisuus toipua km:n rasituksista. Tämä erityisesti jos on tehty kaavinta (kuten minulle).. Toisaalta sama lääkäri sanoi, että ei se maailmaa kaada, vaikka raskautuisikin heti km:n jälkeen. Raskaus onnistuu tuolloinkin useissa tapauksissa.. Tiedä tuosta nyt sitten, mitä uskoa..

Itse ajattelin odottaa seuraavaan tädin vierailuun ja yritys alkaa vasta sitten. Tämä onkin varmaan tuskaista odotusaikaa, itse kun olen malttamaton ja tahtoisin yrittää raskautumista nyt heti.. Saas nähdä kuinka kauan joudun vielä odottamaan..

Toivottelen kaikille suotuisia plussatuulia!

Tiuhti

Terve,

Täällä oli tosiaan vähän häikkää, mutta nyt taas ketju löytyi!

Tuo ovis-ihmettelyni lienee juuri kuten Salli totesi. Ja tänään sitten viivaa jo olikin. Eli oireilu vain sitten etuajassa. Toisaalta edellisen (km-raskauteen johtaneen) kierronkin osalta ovis oli testattuna oletettua myöhemmin. Eli siis petipuuhia on vain pidennettävä... Eli kuten huomaatte, minä en nyt sitten odottanut mitään kuukautisia vaan heti asiaan. Mutta mitä pidemmällä raskaus on ollut, sen kai suositeltavampaa niiden yksien kuukautisten odottelu on. Viimeksi odotin yhden kierron (ja sen jälkeen puoli vuotta meni ennen plussaa...).

Maria, kyllä minä sinuna jo varaisin ajan ultraan. Rv 7 on jo riittävä, että jotain näkyisi. Hälventää kuitenkin sitten epävarmuutta. Vaaleahko vuoto ei liene vielä hälyyttävää, mutta hermoja raastavaa varmasti!

Plussatuulia!

Heipparallaa heh talvitulla tupsahti... =D

Mulla on ollut nyt pari viikkoo kohta lievää alavatsa kipua ja rinnat hellinä. Viimeviikon oisko ollu keskiviikkona tuli tosi vähän paperiin pyyhittäessä verata. Ei ole ollut mitään väli vuotoja kun oon syönyt primolutteja. voisko olla kiinnitysvuotoa? menkat pitäis alkaa ens viikon la voinko jo nytten tehä testin vai näyttääkö viä negaa? Aattelin jos tilaisin neteistä niitä testejä.
pikkusen jänskää mut en kuitenkaan oo kauheen innoissani jos tää on taas jotain menkka kipuilua... =)

Mut kaikille kauhian hauskaa pika talvee... =D
P.s jos teijän koneet ei kunnolla toimi niin päivittäkää ne välillä niin taas pitäis toimia!

Laura: epäilen, että kyseessä ei ole ollut kiinnittymisvuoto. Jos kerran sulla pitäisi alkaa menkat vasta ensi viikon lauantaina, niin tuosta laskien 2 vkoa taaksepäin on siis ollut ovulaatioaika, eli viime viikonlopun paikkeilla. Näin ollen viime viikon puolivälissä ollut vuoto ei ole voinut olla kiinnittymisvuotoa, koska tuolloin ovulaatiokin oli vielä edessäpäin. Tuo alavatsakipuilu ja rinnat hellinä on nyt todennäköisesti jotain muuta kuin raskauteen liittyvää oireilua, jos sitä kerran on jo kestänyt muutaman viikon, et nimittäin ole millään laskuopilla voinut olla kahta viikkoa vielä raskaana jos menkkojen alkuun on tällähetkellä vielä toista viikkoa. Mutta toivotaan ettei ole mitään suurempia hormonihäiriöitä ja menkat sitten alkavat ajallaan. Tai että olet tullut nyt sitten oikean oviksen aikaan raskaaksi. Mutta testiä älä vielä turhaan tee, sillä jos ovis oli viime viikonloppuna niin kiinnittyminenkin tapahtuu vasta tämän viikon loppupuolella. Kannattaa siis odotella, vaikka se välillä piinalta tuntuukin:)

Omaa napaa sen verran, että tänään kp 5+2 eikä vielä muita raskausoireita kuin alavatsajuilintaa, veskissä juoksentelua sekä mieletöntä väsymystä. Varasin tänään sairaalaan varhaisultra-ajan, johon siis mennään 2 vkon päästä. Pientä jännitystä alkaa jo mielessä nousemaan, että onko masussa varmasti asukki ja vielä sekin, että kuinka monta tällä kertaa.

Hauskoja talveen totuttelemispäiviä kaikille!! ;)