Moi!
Täällähän oli mua kaipailtu oikein urakalla! Anteeksi, etten ole mitään kirjoitellut. Luulin kyllä laittaneeni tännekin synnytyksen jälkeen juttua, mutta eipä näy (dementia taitaa vaivata) ja sittemmin en juuri ole koneella käynytkään.
Iso poika syntyi tosiaan silloin 10.7. suunnitellulla sektiolla. Painoa oli 4920 ja pituutta 55 cm, pään ympäryskin 38 cm, että olisi siinä ollut työ ja urakka alakautta synnyttää -jos olisi onnistunutkaan. Että kiitos sille viimeiselle kokoarvion tehneelle lääkärille, vaikka silloin niitä lukuja epäilinkin (4,5-4,8 kg). Leikkaus meni hyvin, mun rintakipua lukuunottamatta, joka selitettiin puudutuksen aiheuttamaksi, mutta itse epäilen liittyvän runsaaseen verenvuotoon, sillä sama kipu tulee toisinaan runsaan kuukautisvuodon yhteydessä ja km:n jälkeen oli myös parina aamuna. Laitoksella olin neljä päivää, pääsin jo päivää normaalia aiemmin pois, kun olin niin hyväkuntoinen sektiopotilaaksi. Pojalle annettiin alkuun lisämaitoa, kun oli niin iso ja multa tuskin tuli tarpeeksi maitoa. Nyt on kyllä viime päivät pärjätty ihan omalla maidolla.
Muutenkin on mennyt ihan mukavasti. Nukkuu 1-4 tuntisia pätkiä päivin öin. Aamuyöstä tapaa olla vatsavaivoja, mutta menevät aika pian ohi, kun saa kakan ähellettyä. Tulee tuota kakkaa toki pitkin päivää, mutta aamuyöstä ähisee ja "valittaa" oloaan enemmän.
Ristiäiset on meillä loppukuusta. Ja tuo Gekon mainitsema 6 kilon raja on taidettu jo ylittää. Viime viikolla 3 viikkoisneuvolassa painoi nimittäin jo 5960 =) Meinasin silmäni pudottaa, kun näin luvun. Kilo kahdessa viikossa -ja minä kun vähän itsekseni epäilin, että tuleeko multa tarpeeksi maitoa. Tuntuu kyllä riittävän ;-) Pituuttakin oli kertynyt jo 59,6 cm, että kasvu on vauhdikasta edelleen.
Nauttikaahan tosiaan, jotka olette vielä yhtenä palana. Kohta ette pääse enää suihkuun tai vessaankaan yksin ;-) ja 24h vuorokaudessa kuuntelette milloin herää ja mitähän mahtaa nyt itkeä. No ei sentään, helpolla olen vielä päässyt, kun tuntuu vain nälkäänsä itkevän. Ja onhan tuo poitsu ihana =) Yhtenä iltana mies laittoi hänet nukkumaan (on toki tehnyt sen useamminkin kuin kerran) ja itse nukkumaan mennessäni täytyi oikein pinnasänkyyn kurkkia, kun oli jo ikävä poikaa.
Onnea ja tsemppiä loppusuoralla oleville =)
Salli ja poika reilu 4 viikkoa