kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tsemppaavista kommenteista! Kaikki vaikuttais olevan taas hyvin. Eilen eka neuvola. Eiköhän tämä tästä taas, päivä kerrallaan. :)

Pahoittelut kaikille uusille kermittärille! Onneksenne olette löytäneet tämän ketjun, josta saatte varmasti loistavaa vertaistukea surussanne! Km on yleensä aina mieltä järkyttävä kokemus ja siihen auttaa se, että huomaa ettei ole asioiden kanssa yksin vaan että löytyy ihmisiä jotka oikeasti ymmärtävät oikeastaan sanomattakin miltä tuntuu kun km osuu kohdalle. Tsemppiä teille kaikille! :)

Heips,
Se olis sitten kp34/26-30. Tilasin eilen netistä acon testejä, mies kun on taas alkanut kutsumaan mua ""pallomahaksi"" kun masu on taas turvonnut.
Mitä mieltä olette? tuossa vkl tulee täyteen 5viikkoa keskenmenosta. Kannattaako testata huomenna jos täti ei tule kylään ennen sitä, vai odottaakko vielä viikko, että tulee 6viikkoa täyteen.
Mutta katsellaan päivä kerrallaan, voihan se täti tulla kylään millä sekunnilla hyvänsä kun kaikki siihen viittaavat oireetkin on olemassa.

Mulla tuli täti tänään=) Hyvä niin, nyt sitten kun taas onnisuu, on helpompi laskee milloin hedelmöitys on tapahtunut.. Pitkästä aikaa olen positiivinen menkkojen alusta, enkä pettynyt ja masentunut.

Nyt sitten selvittämään miksi tuo alamaha tuolleen turpoo, onko se jokin uusi menkkojen alku oire?

Normaalisti eka pv menee ""pienenä tiputteluna"" nyt alkoi tulee suoraan ja kunnolla=) Toivottavasti ei vuoda älyttömästi huomenna kun mennää katsoo painia, toisaalta mukavaa kun alkoi nyt kun mulla on 3pv vapaata.

Mukavaa viikonloppua, tuo 11vk vanha poikamme (koira) odottaa lenkille pääsyä joten eikun ulos=)

ISO myötätunnon HALAUS Ebballe !!!!!

Tiuhti: oon pikkasen edellä sua kierrossa,nyt 14/30 ja edessä ois kierron puoliväli, tosin tuntui et ovulaatio ois jo ollu, ku on ollu pari pv sitten selkäkipua ja polttelua alamahalla, aika näyttää :)

positiivisella mielellä eteenpäin !!!!!!!

Nostelen tätä. Onko täällä ollut häikkää yhteyksissä, kun niin hiljaista on. Itse olen loppuviikon ja viikonlopun reissussa, mutta taas kerran huutelen Kauris kuulumisiasi ?!

Kaikille marraskuun jatketta!

Heips!

Kovin on hiljaista juu. Johtunee varmaan siitä, että kenelläkään ei ole uutta kerrottavaa.. Ei myöskään mulla, kp 8/29 mennään ja ovista odotellaan..

Mitenkäs muiden tilanne? Ei mittää plussauutisia kellään? Toivotaan, että pian jollain tärppää =)

Terkkuja,
Tiuhti

Juups, Lauanataina täti tuli ja tekee onneksi viimeinkin lähtöä.. Yritän opastaa hänet kauas tämän ryhmän jäsenistä.
Ollaan tässä käytetty kumia kun sydän sanoo, että yritetään ja järki käskee odottamaan. Mulla olis ens vuonna leukaleikkaus, ollaa sumplittu niin että, mies jää kotiin silloin jos olisi jo lapsi, mutta toisaalta leikkaus siirtyy jos tärppää.. vaikeeta. Takana 16 leikkausta eikä tietoakaan onko montakin vielä edessä.. joten lapsen yritys siirtyisi aina vaan pidemmälle jos jään odottelemaan ja elämään leikkauksien mukaan.
AAAARRRRGGGGGHHHHH... Hajoan kohta kun en osaa tehdä päätöstä.

Hannalle, sulla on tosiaan vaikea päätös edessäsi! Mun neuvoni asiassa on, että kannattaa tehdä niinku sydän sanoo! Mulle itselle ainakin tämän km:n myötä valkeni se, että tää lapsenteko ei ookaan niin helppoa.. Eli vaikka raskautuisikin, niin on eri asia, että pysyykö pikkuinen mukana loppuun asti. Hassua, että sitä ei tosiaankaan tullut ajatelleeksi, että km vois tulla omalle kohdalle. Se tosiasia pläjähti vasten kasvoja np-ultras, kun kaikki ei ollutkaan kunnossa =(

Nooh, siitä on toivuttu ja uutta siis yritellään.. Odottelen ovista tuossa alkuviikosta, jännäysaika olis sitten viikolla 50 =) Huh kun aika rientää, joulu on jo ihan ovella.. Mutta mikäs sen mukavampaa! Sais kyllä lunta tulla maahan, koiran kanssa täytyy mennä tassupyykille joka lenkin jälkeen näin kurakeleillä...

Viikonlopputerveiset kaikille kermittärille!

Toivoo Tiuhti

Tiuhti, samaa olen miettinyt. Ei sitä km:a kukaan varmasti osaa kuvitella omalle kohdalleen. Itse en ehtinyt olla raskaana kuin hetken, enkä tiedä oliko se edes ""oikea vauva"" vai tuulimuna, mutta kyllähän se kirpaisi. (Siis isänpäivänä meni kesken rv 6+?.)

Kävin toissapäivänä gynellä ja kaikki oli OK. Raskaaksi saa tulla vaikka heti. Ultrassa näyi kypsyviä munasoluja ja toispuoleisia mahanippailuja on ollut enemmän tai vähemmän pari päivää, joten eiköhän tässä parin päivän sisään ole oviskin.
Tiuhtin kanssa ehkä samanaikaiset jännäilyt tiedossa.
Se vaan tietysti mietityttää/pelottaa, että kestääkö se tällä kertaa. (Jos siis ylipäätään raskaudun :( )

Hyvät viikonloput niille ketkä lukee ajoissa.
Ebba

Heips,

mukava kuulla Ebba, että sulla kaikki on kunnossa! Onko teil aikomus yrittää uudestaan heti tästä kierrosta? Kivaa saada jännäilyseuraa! Jännätään sitten yhdessä parin viikon päästä, että tuleeko täti vai ei (toivottavasti ei tulis) =)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille

Tiuhti

Heips, seuraillaan miehen kanssa sydäntämme ja ehkäisy jäi..
Ajattelin tuossa kokeilla punaviiniä.. ei ole minun juttu, kaksi kertaa sain pienen määrän kurkusta alas ja melkein tuli heti ulos.. YÖK! Toiset pitää toiset ei, taidan siis kuulua jälkimmäiseen, ainakin tuli maistettua.
Ihanaa kun on lunta, ulkonakin on niin paljon valoisampaa. Oltiin tuossa hauvan kanssa lenkillä, ensimmäiset lenkit kun on ollut lunta! se oli aivan hassu, yritti syödä lumipaakkuja ja pomppi innoissaan.
Laitoimme myös jouluvalot ikkunoihin=)
Miehelläni on tänään synttärit, joten ollaan juhlittu sitä shoppailemalla ja syömällä (kakkua ja muuta hyvää ruokaa). Nyt katsomaan ostamiamme leffoja. Mukavaa ja talvista viikonloppua kaikille.

Tiuhti,
joo yritys alkoi heti keskiviikkona, kun gyne sanoi, että heti saa tulla raskaaksi ja ultrassa näkyi kypsyviä munasoluja. (Tosin olin sen tuntenut jo nippailuina.) Yleensä tunnen oviksen tosi selkeesti kipuina. Nyt on vähän jännitysmomenttia ilmassa, kun sellaista selkeetä tunnetta ei oo (vielä?) ollut. Epäilen että irtoaako munasolu ollenkaan. Tiedän, että on turhan aikaista vielä sitä miettiä, mutta sen km:n jälkeen oon ihan varma että vauvan saaminen ei olekaan niin yksinkertaista. (Pessimisti...)

Hanna, mullakin oli synttärit samana päivänä kun miehelläsi. Jännää, en oo koskaan tiennyt ketään ""synttärikaimaa"".

Mukavaa viikon alkua kaikille jännäilijöille.

Ebba

Hieman jälkikäteen, Hyvää syntymäpäivää Ebba!

Pitäs alkaa valmistautumaan töihin lähtöön.. Ilkee ilma, en huomannut katsoo aamulla ulos ja ei sitten tullut lenkille satoonvarjoo mukaan.. loppu tulos oli märkä koira ja minä=)

Palaillaan taas.

Rasittavaa tämä vuoto. Nyt jo reilu 5 viikkoa keskenmenosta ja vieläkin on pientä vuotoa. La alkoi kuukautiset ja normaalisti vuotoa ei ole tullut 7 päivää pidempään. Koskahan tää loppuu?

kohta vuosi ollaan omaa pienokaista toivottu... sain sitten nauttia vajaa pari viikkoa siitä onnen tunteesta, mitä on olla raskaana. aavistelin keskenmenoa, koska tekemäni plussat eivät vahvistuneetkaan vaan haalistuivat... eilen alkoi sitten kunnolla vuoto... tuntuu, ettei enää jaksais vuoden yrityksen jälkeen... haluais vaan hautautua sänkyyn pariks viikoks.... onneksi pieni koiranpentu tulee meille parinviikon päästä piristämään..

tarviiko mennä mihinkään jälkitarkastukseen, kun meni kesken näin alussa (5+3)?

Muumi, pahoitteluni keskenmenosta! Toivon voimia sinulle ja miehellesi! Aurinko paistaa vielä teillekin, vaikka nyt tuntuisi synkkääkin synkemmältä. Onneksi löysit tiesi tänne kermittärien ketjuun. On helpottavaa purkaa tänne surunsa ja murheensa, kun tietää että me kaikki olemme kokeneet sen saman, mitä sinä käyt läpi nyt.

Luulisin, että jälkitarkastus ei liene pakollinen noin aikaisessa vaiheessa. Toki oman mielenrauhan takia voisi olla hyvä käydä tsekkaamassa, että kaikki on kunnossa, sitten kun vuoto loppuu. Milla2, sullahan oli aikainen km, miten sua neuvottiin tässä asiassa?

Iina, tuo vuodon kesto on kovin yksilöllistä ja on vaikea sanoa mikä on normaalia. Ehkä sun olisi myös hyvä käydä tarkastuttamassa tilanne, ellei vuoto pian lopu.

Ebba, myöhästyneet synttärionnittelut myös minulta! Ja tsemppiä yritykseen ;)

Hanna, hienoa että päädyitte kuuntelemaan sydäntänne =) Meillä onkin edessä jänniä aikoja ;)

Nyt sitä lunta sitten tuli oikein urakalla, lähdenpä koiruuden kanssa ulos tekemään lumienkeleitä...

Valoisaa viikkoa kaikille!

Toivoo Tiuhti

Myös täältä pahoittelut Muumille, voimia teille.

Meille tuli tuo puuhapete (cavalier pentu) viikon keskenmenon jälkeen ja kyllä hän toi niin paljon iloa elämään.

Mulla oli km viikolla 6+2, naisten klinikalla ultrattiin ja sen jälkeen 3 verikoetta. Tämän jälkeen lekuri sanoi että voin jatkaa normaalia elämää, en sitten varannut enää aikaa jälkitarkastukseen, kun eivät kehottaneet.

Höh, nyt sitten tuli loskakeli=/ toivottavasti alkaa taas pakastamaan ja saataisiin lisää lunta, ei näyttäisi niin synkältä.

Mukavaa iltaa.

Muumille paljon lohdutusta!
Omasta km:sta nyt kaksi ja puoli viikkoa ja silloin oli rv 6+0.
Ei määrätty jälkitarkastukseen, mutta kävin itse yksityisellä kun olen vähän varman päälle pelaaja.

Kiitos onnitteluista.

Tiuhti, joko yritys päällä? Mukavia hetkiä...;) Meillä alkaa mennä hätävarjelun liioitteluksi. Mutta eipähän voi sanoa ettei ois yritetty.

Plääh, synkkää ja loskaista. Ei paljon mieltä ylennä.
Tsemppiä kaikille.

Ebba

Heippa taas,

Ebba, yritystä on ollut ja jatketaan edelleen ;) Saas nähdä kuinka käy.. Ovista en sen kummemmin osaa/yritä bongailla, mutta aavistelen sen olevan käsillä ihan näillä hetkillä.. Eli täytyy houkutella mies vällyjen väliin tänä(kin) iltana..

Gallupin tynkää seuraavaksi, eli kuinka vanhoja olette?
Itse olen 28 vee ja mies 32 vee. Yritystä ei oo takana juur ollenkaan, kun tulin raskaaksi vähän yllätyksenä (iloisena sellaisena).. Surullisen keskenmenon jälkeen vauva on ollut haaveissa ja tää on nyt eka varsinainen yrityskierto..

Toivotaan, että pian tärppää...

kiitos ihanista lohdutuksista. ihanaa, kun on tällainen paikka olemassa, johon saa purkaa tunteitaan saman kokeneiden kanssa. pahinta on tottua ns. normaali oloon, kun ehti jo tottua jatkuvaan paleluun ja siihen että on monta paitaa päällekäin. samoin ehti tottua siihen, ettei migreeniä ollenkaan, suolasta teki mieli ja oli muutenkiin niin erilainen olo kuin koskaan ennen.. nyt tuntuu niin tyhjältä... onneksi tosiaan pieni hauva-vauva, kun meille tulee varmasti täyttää tyhjää oloa ja pääsee taas kiinni kunnolla elämään..

Heips, täällä jälleen.. eikö mulla ole enään muuta elämää?

G: Minä vajaa 26, mies täytti juuri 23=) Kolmannella kierrolla tärppäs, ei tavallan edes yritetty siinä kierrossa, kesken meni rv 6+2 ja nyt takana yhdet menkat sitten km:n.

Tähän kiertoon on panostettu=) mies ihmettelee kuin olen taas pitkästä aikaa niin aktiivinen makkarin puolella=).

hei

minulla todettiin vuosia sitten ensimmäinen raskaus tuulimunaraskaudeksi. viikkoja en muista, mutta korkeintaan 8 viikolla siitä syystä että vaadin päästä lekuriin erittäin kovien ja polttavien mahakipujen vuoksi. poltot olivat niin ikäviä että itku tuli välillä ja ne poltot tulivat useamman kerran vuorokaudessa kestäen korkeintaan minuutin.
no, tuulimunaksi todettiin ja heti kaavintaan. koin erittäin ikäväksi sen että olin osastolla missä synnyttäneet vauvojensa kanssa. olin erittäin vihainen ja pettynyt kaikkiin.

melkein vuosi meni ennen kuin halusin yrittää uudestaan raskautta. toinenkin raskaus alkoi samoilla kovilla poltoilla ja olin ihan varma että taas se tuulimunaraskaus, mutta iloinen yllätys, sydän löytyi ja aikanaan poika syntyi. ilmeisesti nuo kovat poltot kuuluvat minulle alkuraskaudessa kohdun kasvuun liittyen.

Nyt jänään että olenko raskaana ja pelottaa etukäteen myös tuulimunan mahdollisuus.
Mielestäni olisi hyvä, jos raskaudet alettaisiin kaikilla ultrata emättimen kautta jo vaikka viikolta 8, sillä kauheaa se on tietää vasta esim. viikolla 12, se on niin väärin.