Kerro mielipiteesi näistä nimistä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minä vaan";22063900]Mikä nimi näistä olisi kiva tyttövauvalle: Natalia, Natalie, Natalí vai Nanelia?[/QUOTE]

Noista vain Natalia ja Natalie on mielestäni ok. Suomalaisen ei kannata antaa heittomerkillistä nimeä, siitä tulee vaan ongelmia ja Nanelia on keksityn oloinen. natalia on surumielinen slaavilainen ja Natalie ranskatar.

Onko teidän nimitietous oikeesti tota tasoo? Esim. Natalia nimee käytetään vielä enemmän latinokulttuurissa kun Venäjällä ja Natalie nimee käytetään englanninkielisissä maissa, niin kun esim. jenkeissä. Ne nimet tulee latinasta eikä oo alunperin venäläisiä.

[QUOTE="minä vaan";22064026]Onko teidän nimitietous oikeesti tota tasoo? Esim. Natalia nimee käytetään vielä enemmän latinokulttuurissa kun Venäjällä ja Natalie nimee käytetään englanninkielisissä maissa, niin kun esim. jenkeissä. Ne nimet tulee latinasta eikä oo alunperin venäläisiä.[/QUOTE]
kysyttiinkö tässä mitä tulee mieleen vai etymologiaa?

[QUOTE="minä vaan";22064026]Onko teidän nimitietous oikeesti tota tasoo? Esim. Natalia nimee käytetään vielä enemmän latinokulttuurissa kun Venäjällä ja Natalie nimee käytetään englanninkielisissä maissa, niin kun esim. jenkeissä. Ne nimet tulee latinasta eikä oo alunperin venäläisiä.[/QUOTE]

Tässä kysyttiin mielipidettä, ei faktatietoja. Ja tuon Natalian slaavilaisuuden aiheuttaa se Tapani Pertun laulama Natalia kappale joka on alunperin ranskalainen chanson nimeltään Nathalie.
YouTube - Nathalie

[QUOTE="minä vaan";22064068]Joo kyllä täälä saa mielipiteensä sanoo. Sä taidat muutenkin tykätä enemmän tavallisista suomalaisista nimistä kun kansaisvälisistä.[/QUOTE]

Jos haluat kansainvälisen nimen niin vaikka Anna, Anne tai Maria on sellaisia. Sopivat myös suomalaiseen suuhun ja sukunimiin kuten Virtanen, Möttönen yms. Suomalainen yleensä mieltää noi sun tarjoamat nimet venäläisiksi, halusit tai et.

[QUOTE="Mrs";22064142]Jos haluat kansainvälisen nimen niin vaikka Anna, Anne tai Maria on sellaisia. Sopivat myös suomalaiseen suuhun ja sukunimiin kuten Virtanen, Möttönen yms. Suomalainen yleensä mieltää noi sun tarjoamat nimet venäläisiksi, halusit tai et.[/QUOTE]
Totta, hyviä nimiä jotka sopivat sekä suomalaiseen että eurooppalaiseen suuhun. Laurat, Annat, Mariat, yms. Kummia johtopäätöksiä veti taas joku kun en pitänyt näistä omituisista keksimällä keksityistä nimistä mitä nykyään lapsille annetaan.

Antti-Adalmiina, Funna, Kristyliina, Lessa, Hiteri.. Siinä pari loistavaa modernin tyyppistä nimeä, saa vapaasti käyttää. Näistä kaksplussan nimiaivopieruista tulee aina mieleen tämä:

YouTube - Homo-Petteri