Kerronpa sitten omankin puistokokemuksen viime viikolta kun oltiin 1v1kk ikäisen poikani kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ansku

Vieras
puistossa. On siis oppinut just kävelemään ja nostin hänet sit tälläseen matalaan lukumäki telineeseen jossa sit pidin häntä vähän takista kiinni kun itse vielä vähän huterasti eteni siinä. No siinä oli myös yksi äiti kahden yli 3vuotiaan lapsen kanssa kanssa ja toinen seisoskeli siinä telineessä kanssa ja paukutteli lapiolla kaiteeseen ja meidän lapsi sit tallusti siitä ohi ja laski liukumäen kun toinen seisoi paikallaan eikä ollut vieläkään aikomuksissa laskea mäkeä niin tää äiti tuli selittämään sitten ku mentiin keinuille että tollasta etuilua ei oo eläessään nähny ja käytti vielä sanaa "huonokäytöksinen lapsi". Ja sano et tollasia ne nuoret äitit just on ja paasas siinä sit tosi paljon. Mä sit keinutin meidän lasta vauvakeinussa ja kuuntelin sitä niin sen oma lapsi tuli lapiolla laittaa hiekkaa meidän pojan hupusta haalarin sisään. sit hän sano et oli ihan ansaittua et kai lapsi nyt vähemmästäkin suuttuu ku etuillaan ja lähti viemään lapsiaan pois ja huus vielä ettei tarvitse tänne samaan puistoon enää tulla et menkää tonne XX puistoon (siis reilun kilsan päässä olevaan toiseen puistoon). Seisoin siinä puistossa vähän aikaa vähän pää usvassa ja mietin et kuvittelinko mä tän vai voiks toi olla totta. En oo siis kovin usein ajautunu tommosiin nenät vastakkain tilanteisiin ja rupesinki sit itkee kotimatkalla. Enkä kuvitellu ku kotona lapsen haalarista tuli loputki hiekat meidän eteiseen =( Mua niin harmittaa ku oon näin huono suustani, olis kyllä pitäny jotenki puolustautua. Jos uudelleen törmätään niin sanoisitteko silloin enää mitään vai oisitteko niinkuin ette tuntisi...?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
No, en usko.

Jos tämä kuitenkin on totta, niin ihmettelen millainen tossu ei saa suutaan auki vaan antaa toisten kohdella omaa pientä lasta huonosti.

Juuri näin.

Harmi ku itelle ei oo sattunut tollasta pipipäätä valittaa.

Halit sulle sinne!

Olipa törppö äiti ja loistavan kasvatuksen on näköjään lapsilleen antanut ja antaa vaan. Äläkä nyt vain puistoa lähde vaihtamaan sen takia! Teillä on oikeus olla siinä puistossa. Jos kohtaatte vielä, ole kohtelias ja äläkö noteeraa mitenkään. Ole sen naikkosen yläpuolella. Jos tulee aukoon päätään, niin vastaa vain rauhallisesti että voivat itse poistua sinne kauempaan puistoon jos heitä niin kovasti kerta teidän olo puistossa korpeaa.

Nuo tilanteet eivät ole kivoja. Itsekkin pari kertaa joutunut melkolailla samaan tilanteeseen. Mutta koska et tehnyt mitään väärää, ei ole sun asiasi surra.

Kuulostaa siltä, ettei äidillä tainnut olla ihan kaikki asiat kunnossa, siksi jättäisinkin koko tapahtuman unholaan. Samaan puistoon vaan uudestaan, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Näin minä tekisin.

no kyl mä samaan puistoon meen ku sattuu meidän vieressä olemaan eikä oo porvoosta tämä. Kyl mä sen lapsen hiekkaleikit lopetin aika nopeaan heti ku refleksit vaan alko toimimaan ja sanoin et lopettais mut en sille äitille uskaltanut mitään sanoa ku selitin vaan ettei ollu tarkoitus etuilla kun luulin ettei sen lapsi oo mäkeä laskemassa Sanoi et kai se nyt oli laskemassa kun siellä oli.

Voi elämä...:( Ymmärrän että menit lukkoon ko.tilanteessa. Olisin mennyt minäkin! Kyllä se on niin että ko. Äidillä taisi olla psyykkisiä ongelmia, en muuta selitystä tuolle käytökselle keksi. Sääliksi käy hänen lapsiaan, kun tuolaisen ihmisen "opissa" joutuvat kasvamaan. :( Seuraavan kerran kun/jos tapaatte, en sinuna sanoisi mittän. Yrittäisin olla kun en huomaisikaan.

whaaat...:0 Kummaa jengii,ei 1v ymmärrä vielä etuileeko vai ei,toinen vaan leikkii....voiko olla noin umpimielisiä ihmisiä? Eikä sitä aina saakaan monttuaan auki just kun pitäis,don't feel bad,takas vaan samaan puistoon ja avaudu seuraavalla kerralla jos tarvetta tuleepi :D

en varmaan sanoisi mitään jos näkisin hänet uudestaan, ellei hän alkaisi uudestaan aukomaan päätään. Mutta ehdottomasti kävisin samassa puistossa vaikka ihan vaan piruuttani.
Yleensä se on "isompi" ja fiksumpi, joka ei lähde mukaan tommosiin tappelutilanteisiin mutta kyllä omaa lasta täytyy puolustaa jos ei ole tehnyt mitään väärää!

kyl mua harmittaa ja olo olis varmaan parempi jos olisin sanonu sille kaikki mitä ajattelen nyt mut mulla vaan tulee kaikki mieleen vasta jälkeenpäin ku pelästyn aina tommosta käytöstä.

Miehelle en kyllä aijo edes kertoa tapausta kun se varmaan menis soittaa ovikelloa (näin missä asuvat).. Sitä mäkin vähän ihmettelin että miten tää meidän lapsi voi tän ikäsenä olla huonokäytöksinen ku ei osaa viel edes puhua ku pari sanaa ja touhuaa vaan eteenpäin. ymmärtäisin kyl paremmin jos kyse olis isommasta tai en silloinkaan koska se toinen lapsi touhus ihan jotain muuta ku jonotti siihen liukumäkeen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehelle en kyllä aijo edes kertoa tapausta kun se varmaan menis soittaa ovikelloa (näin missä asuvat).. Sitä mäkin vähän ihmettelin että miten tää meidän lapsi voi tän ikäsenä olla huonokäytöksinen ku ei osaa viel edes puhua ku pari sanaa ja touhuaa vaan eteenpäin. ymmärtäisin kyl paremmin jos kyse olis isommasta tai en silloinkaan koska se toinen lapsi touhus ihan jotain muuta ku jonotti siihen liukumäkeen..

Älä ota niin vakavasti. Jollakin törpöllä vaan oli huono päivä ja purki sitä sinuun. Se on kurjaa, mutta joskus noita sattuu. Ette te lapsesi kanssa tehneet mitään väärää.