Kerrosänky-kyssää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahden äiti

Vieras
Meidän lapset on liki 5- ja 2,5-vuotiaat. Isompi haluaisi kerrossängyn jo käyttöön, mutta minua on vähän hirvittänyt. Lähinnä siis tuo kuopus, että kiipeääkö ylös ja kumahtaa alas - tai pääseekö edes turvallisesti sinne ylös asti. Kuopus on kyllä ihan ketterä ja varsin vilkas heppu.
Missä iässä teillä on otettu kerrossänky käyttöön ja onko tapahtunut mitään kauheuksia?

Meille ostettiin vuosi sitten. Lapset silloin 3v8kk ja 1v8kk. Isompi alkoi heti nukkua yläsängyssä ja ihan ilman ongelmia. Pienempi oli vielä meidän makkarissa pinniksessä enkä alkanut siirtämään vielä silloin omaan huoneeseen. Siirtyi alasänkyyn 2v4kk ikäisenä.

Ei ole ollut mitään ongelmia. Yläsänkyyn meno on pienemmältä ollut aina kielletty eikä sinne tunge koskaan. Joskus saanut kiivetä niin, että minä tai mies vieressä katsomassa.

Ja Unipuun kerrossänky siis.

Kyllä mun mielestä kannattais siirtyä jo kerrossänkyyn. Meillä lapset oli 2.5 v ja isompi 3.5 vuotias kun hommasimme kerrossängyn, eikä kumpikaan ole kertaakaan tippunut, vaikka nuorempi aikaslailla vilkas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mun mielestä kannattais siirtyä jo kerrossänkyyn. Meillä lapset oli 2.5 v ja isompi 3.5 vuotias kun hommasimme kerrossängyn, eikä kumpikaan ole kertaakaan tippunut, vaikka nuorempi aikaslailla vilkas.

Saako teillä nuorempi kiivetä sinne yläsänkyyn? En nimittäin usko että meidän heppu muistaa mitään kieltoja jos en ole näkyvissä.

Yhteistyössä