Kertoisinko äidille / turhaa marmatusta? (PPH puistossa)

Lilii lisänimetön

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
30 970
-26
36
Helsinki
Äh, en tiedä mitä tekisin. Käydään leikkipuistossa. Siellä käy aina myös muutama pph lapsineen. Tunnen yhden hoitolapsen ja äitinsä.

Tänään kävi (TAAS) näin: pph päättää lähteä kauppaan klo 11 (ettei tarvitse sitten illemmalla mennä, sanoi). Jättää lapset puistoon. Tuntemani poika lyö päänsä ja itkee. Kukaan ei mene luo, hän kulkee siellä itkien ja etsii tuttua aikuista. Menen kysymään sattuiko jne, mutta hän vierastaa minua, kun ei olla kovin tuttuja. Kysyn yhdeltä pph:lta vahtiiko hän lapsia. Tämä sanoo, että "ei ne ole mun, mutta..." (jatkuu marmatuksena, en saa selvää lopusta). Ottaa kauppaan menneen pph:n lapset ja menee aidatulle alueelle (ns. pienten piha).

Kauppaan mennyt pph siis vain jätti kaikki hoitolapsensa siihen "isolle pihalle", missä ei aitoja ei mitään. Ei sanonut lapsille että menee pois, eikä sanonut lapsille kuka heitä vahtii.

Mietin kertoisinko tutulleni (päänsä lyöneen pojan äidille siis) mitä näin ja miten pph aika usein tekee :/ Olen siis ennenkin nähnyt että pph lähtee pois.
Vai onko tämä ihan turhaa ja pidän jatkossa huolen vain omista asioistani?

Miksi edes mietit tuollaista??????
Jos joku joutuu onnettomuuteen, auttaisitko häntä vai antaisitko itse auttaa itseään?
Oman järjen käyttö On Sallittua, Jopa Suotavaa!!!!

Kuka pph on niin vastuuton, että jättää lapset keskenään puistoon leikkimään, ja menee itse kauppaan?? :o Olen siis itsekin pph. Olen aina vähintään kuuloetäisyyden pääässä lapsista, enkä edes sisällä jätä heitä vahtimatta! Tosi vastuutonta touhua. Ja ilmoituksen paikka ehdottomasti!

Tottakai kerrot ja niin pian kuin mahdollista, mieluiten jo tänään jos suinkin tiedät missä tämä perhe asuu. Aina pitää miettiä miten haluaisi jonkun toimivan jos kyseessä olisi oma lapsi. Haluaisitko itse tietää välittömästi, jos lapsesi olisi menossa huomenna hoitoon ihmiselle, joka jättää lapsesi yksin ja vaarantaa tämän turvallisuuden?

Kyllä ehdottomasti pitää kertoa!! Ihan kamala ajatus, että jotain sattuisi... Minulla myös samanlainen tilanne, että yksi pph kohtelee lapsia huonosti, en ole vielä valitusta tehnyt, kun johtaja on lomalla, mutta syksyllä viimeistään sitten. Mitään selkeää laiminlyöntiä ei ole (ilmeisesti) tapahtunut ja siksi tuntuu, että onko turhaa tehdä ilmoitus. Tämä pph haukkuu jatkuvasti lasten vanhempia lasten kuullen, haukkuu heidän vaatetustaan, ivaa jne... Ja on kyllä usein lapsien vahtiminenkin esim.pihalla toissijainen asia. Vaikka ei paikalta poistukaan, ei kuitenkaan kiinnitä mitään huomiota siihen missä lapset viilettävät ja mitä tekevät...

Jos minä saisin tietää, että pph ois jättänyt lapseni "heitteille", niin tekisin jonkin sortin ilmotuksen vaikka ls:n ja ukaasit johtajalle! Ilman muuta ilmotat äidille! ajattele, jos joku lapsista lähtis vetelemään tielle ja jäis auton alle tmv..