Pph haukkui toisen hoitolapsen minulle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tintti

Vieras
Hain eilen lapseni pph:n luolta. Tämä avautui minulle todella yhdestä 5v. pojasta joka kiusaa koko ajan muita hoitolapsia. Oma lapsenikin on sanonut että tämä ko. tapaus kiusaa, ja ko. poika on jopa minua alkanut nyrkein takomaan hakiessani omaa lastani. eli tapaus on todella rasittava.
mutta silti, kamalalla tavalla pph morkkasi tätä poikaa minulle eilen tämä ko. pojan kuullen. sanoi häntä ärsyttäväksi jne jne.. sanoi myös edelleen pojan kuullen että heille on tulossa joku "täti" tarkkailemaan tätä pojan käytöstä päivä ajaksi, siis ilmeisesti joku virallisempi taho.
mutta eihän hän missään nimessä saisi minulle tuommoisia asioita kertoilla. on ennnenkin haukkunut minulle tätä poikaa ja perhettä mutta että tuolla tavalla. kamalaa vaitiolovelvollisuuden rikkomista. ja kamalinta että minä vielä tunnen tämän pojan perheen ja äidi nkin, ja pph tietää sen. (äiti samanikäinen kanssani). Hän kertoili kuinka hän on yrittänyt puhua äidille siitä pojasta mutta ei tämä kuulema ole kiinnostunut lainkaan, ja sanoi että no, perästäpä kuuluu vanhemmille.
nyt tuli mieleen että miten paljon tämä sitten meistä selittää muualle...en haluais ottaa mihinkään yhteyttä ku tiedn että sitten alkaisi minun lapseni sortaminen. enkä halua hoitopaikkaa vaihtaa koska muuten on ihana hoitaja...mutta todella omituista eikö?

:o Tuohan on salassapitovelvollisuuden rikkomista! Varmasti on rasittavaa hoitaa noin vilkasta ja aggressiivista lasta, mutta kyllä se väsymys pitää purkaa työnohjauksessa, eikä muiden lasten vanhemmille.

:/ Olipa ajattelematonta toimintaa. Toiselle vanhemmalle ei ikinä saisi mennä puhumaan. Eikä kyllä muutenkaan, mutta totuus kuitenkin on, et kyllä niistä hoitolapsista puhutaan muiden hoitajien kesken. Jotkut puhuu enemmän, jotkut vähemmän.

Ai on ihana hoitaja!? Vaihda heti hoitopaikkaa! Kamala hoitajahan tuo on, törkee! Ilmota hoitajasta kaupungille tms. taholle, pois töistä mokoma ämmä!Ymmärrän että inhoo hoitolastaan mutta EI missään nimessä saa haukkua toisille, ei lapsen kuullen eikä muutenkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
no voi voi,sitähän pph.t tekee koko ajan,juoruilee!! mee puistoon aamupäivällä niin kuulet kaikki salaisuudet ja juorut,seiso vaan lähellä niitä!!!

Eikö nää pph:t ymmärrä, että niitä sitoo samat velvollisuudet kuin esim. pk:n hoitajia? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
:o Tuohan on salassapitovelvollisuuden rikkomista! Varmasti on rasittavaa hoitaa noin vilkasta ja aggressiivista lasta, mutta kyllä se väsymys pitää purkaa työnohjauksessa, eikä muiden lasten vanhemmille.

Eikä myöskään lapsen kuullen sais puhua tuollaista.

Tuon takia mun lapset ei oo ikinä millään pph:lla. Eihän niitä tartte kun vähän vilkuilla niin näkee että ihan mutu-tuntumalla työtään tekevät, kenenkään kunnolla valvomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:

Eikä myöskään lapsen kuullen sais puhua tuollaista.

No kaikista vähiten!

Olettaako pph:t että aina vaan on helppoja lapsia? Tota se just on kun ammattitaidottomat ja usein kouluttamattomat asialla! Tottakai ap kerrot kyseisen lapsen äidille. Itse sanoisin itse hoitsullekkin

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olettaako pph:t että aina vaan on helppoja lapsia? Tota se just on kun ammattitaidottomat ja usein kouluttamattomat asialla! Tottakai ap kerrot kyseisen lapsen äidille. Itse sanoisin itse hoitsullekkin

Oonko ymmärtäny täysin väärin vai eikö pph:n tarvii olla lähi-/perus-/lastenhoitaja ammatiltaan tai työkkärin pph- kurssin käynyt? Ei kai ihan pystymettästä voi pph:ksi ruveta?

Niin jaku minä en ole edes toinen hoitaja vaan hoitolapsen äiti.
mitäköhän tälle tekis...haluttas kyllä sanoa vaikak pph:lle suoraan jotain. on ihana hoitaja omalle lapselleni ainakin, vissiin tykkää lapsestani:) onneksi... mutta kamalaa on tollanen. tämä pph on ollut töissä vasta n. 6vuotta pph:na joten ei luulisi vielä iänkään rasittavan vaikka vanhempi nainen onkin.
säälitti vain sen poika kun tämän kuullen tuollaisia puhui..mitään ilmotusta en halua tehdä kuitenkaan, en halua alkaa tappelemaan hänen kanssaan.

tähän korjaan että kaikilla pph:lla on koulutus. laki määrää. eivät he ole kouluttamattomia! ehkä ammattitaidottomia osa, muttei suinkaan kouluttamattomia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin jaku minä en ole edes toinen hoitaja vaan hoitolapsen äiti.
mitäköhän tälle tekis...haluttas kyllä sanoa vaikak pph:lle suoraan jotain. on ihana hoitaja omalle lapselleni ainakin, vissiin tykkää lapsestani:) onneksi... mutta kamalaa on tollanen. tämä pph on ollut töissä vasta n. 6vuotta pph:na joten ei luulisi vielä iänkään rasittavan vaikka vanhempi nainen onkin.
säälitti vain sen poika kun tämän kuullen tuollaisia puhui..mitään ilmotusta en halua tehdä kuitenkaan, en halua alkaa tappelemaan hänen kanssaan.
Mun mielestä pitäis ilmottaa jonnekkin?! Mistä tiijät ettei se hauku toisille sun lastasi? Miten se voi olla susta "mukava" jos se käyttäytyy noin kaksnaamasesti?

Oonko ymmärtäny täysin väärin vai eikö pph:n tarvii olla lähi-/perus-/lastenhoitaja ammatiltaan tai työkkärin pph- kurssin käynyt? Ei kai ihan pystymettästä voi pph:ksi ruveta?

monessa kunnassa ei edelleenkään vaadita pätevyyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tähän korjaan että kaikilla pph:lla on koulutus. laki määrää. eivät he ole kouluttamattomia! ehkä ammattitaidottomia osa, muttei suinkaan kouluttamattomia.

määrää kaikkialla

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Pph on haukkunut kaikki hoitolapsensa ja heidän perheensä mulle.

Enkä mä voi edes väittää tuntevani tätä pph:ta. Puistossa ollaan oltu samaan aikaan, siinä se.

Valitettavasti mun on samaa sanottava meidän pihapiirin hoitajista, sieltä puheesta tulee niin paljon vaitiolon piiriin kuuluvia asioita, että välillä ihan hirvittää. Tyttö ei mene pph:lle hoitoon koskaan, jos siihen vain pystyn vaikuttamaan.

että ihan oikeasti missäpäin näitä tällaisia pph:ia on? Aina puhutaan, mutta kai nyt joku anonyymisti vois selventää paikkakunnan, jossa on tällainen hoitaja. Nimeä ei tietenkään saa sanoa!

Mun sukulainen on toiminut pph:na, ja hänen ainoa koulutuksensa on tähän mennessä ollut kesken jäänyt iltalukio. Että se siitä koulutuksen tuomasta ammattitaidosta.

Ja me kaikki pph:t ollaan siis juorukelloja? Minä en kerro toisille vanhemmille mitään muiden lasten ja perheidensä asioista! Näin on! Ja uskon, että näin toimii suurin osa pph:ista. Oma lapseni oli aikoinaan pph:lla ja hän ei myöskään koskaan juorunnut muiden perheiden asioista meille.

Yhteistyössä