Kertoisitteko ystävälle/siskolle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten tekisin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten tekisin?

Vieras
Sisko on seurustellut jo vuoden miehensä kanssa ja vakava suhde siis kyseessä. Naimisiin menosta ovat jo puhuneet, joten varmaan lähiaikoina voi alkaa odotella kutsua häihin..

Olen itse tuntenut tuon miehen jo vuosia sitten, siskoni taas ei tiedä niistä ajoista mitään. Välttelin tuota miestä jo silloin nuorena, koska olin kuullut huhupuheita miehen väkivaltaisuudesta. Kerroin nämä asiat siskolleni heti kun kuulin että hänellä jotain tämän miehen kanssa on.. Sisko oli ottanut asian puheeksi ja mies oli kiistänyt kaiken, joten annoin asian olla, koska itsekin olin kuullut vain niitä huhuja.

Nyt sitten kuulin ystävältäni, että mies on hakannut ainakin yhtä tyttöystäväänsä nuorempana.. (ystävä oli nähnyt kyseisen tapahtuman, joten uskon tämän olevan totta). Joten mies valehteli siskolleni..

Puutunko vielä asiaan? Heillä menee hyvin ja toisaalta haluan uskoa, että mies on parantanut tapansa. Mutta toisaalta suututtaa tuo, ettei mies ole ollut rehellinen ja myöntänyt hakanneensa jonkun ja tämän takia epäilen, ettei mies välttämättä olekaan parantanut tapojaan.

Nyt jos menen ottamaan tämän taas puheeksi, tiedän aiheuttavani heille ainakin riitaa. Ja siskoni on niin korviaan myöten rakastunut, että hän todennäköisesti suuttuu minulle siitä, että sekaannun heidän suhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No en sekaantuisi enää, jos kerran siskosi on tietoinen jo aiemmista väkivaltaisuuksista.

Kun sitä hän nimenomaan ei tiedä..

Sähän kirjoitit kertoneesi siskollesi niistä huhupuheista kun he alkoivat pyöriä kimpassa?

Kerroin kyllä, mutta sisko oli kysynyt tätä asiaa mieheltään, joka oli kieltänyt koko asian. Väittänyt siis, ettei koskaan ole lyönyt ketään.

Huhupuheita ?

Niitähän riittää ja ystäväsi joka kertoi tarinan ja oli myös nähnyt tapahtuneen.
Antoiko hän tarkan kuvauksen siitä *hakkaamisesta*.

Ettei ole vaan käynyt perinteisiä tässä tapauksesas: Kännissä koko porukka, tyttö suuttuu ja lämäyttää poskelle ja mies tempaisee takaisin.
Noissa tapauksissa jälkikäteen puhutaan lähestulkoon aina niin että mies *hakkasi jonkun naisen* ja se leima kun kerran lyödään otsaan niin se ei helposti siitä karise pois.

Tarkkana saa siis olla ettei syyllisty väärään valaan.

edit: noissa tilanteissa on miehelle mielekkäämpää monta kertaa kieltää koko asia koska tietää mitenkä ihmiset reagoivat siihen yleensä.

Kyllä kertoisin. Voisin myös kysyä itse asiasta siskon miesystävältä.

Jaskan mainitsemat "tyttö läimäyttää poskelle ja mies tempaisee takaisin" -vähättelyt jättäisin omaan arvoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Kyllä kertoisin. Voisin myös kysyä itse asiasta siskon miesystävältä.

Jaskan mainitsemat "tyttö läimäyttää poskelle ja mies tempaisee takaisin" -vähättelyt jättäisin omaan arvoonsa.

Ikävä kyllä se ei useimmiten ole vähättelyä vaan todellisuutta.
Huhupuheilla kun on tapana kiertää ja kasvaa, tässä pitää ottaa huomioon yleinen asenne yhteiskunnassa eli se että mies on aina hakkaaja ja nainen on aina uhri. Jokainen ihminen reagoi tuolla tavalla keskimäärin näihin *hakkaus tarinoihin*

Sanoin vaan että parempi olla täysin varma siitä tiedosta eikä luottaa ihan mihin tahansa juttuun, ei välttämättä edes sen ihmisen joka olevinaan on nähnyt moisen tapahtuman.

Yhteistyössä